Arbetsmiljöspecialist - OHS

Transtema Network Services AB / Logistikjobb / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Transtema Network Services AB i Partille, Göteborg, Mölndal, Borås, Varberg eller i hela Sverige

Transtema Network Services AB har som vision att vara den naturliga partnern för byggnation och underhåll av nätet i Sverige. Vi jobbar med såväl stora kontrakt som med mindre lokala avtal och tar vara på varje möjlighet till att utvecklas och expandera. Vi har växt till ett företag med omkring 750 anställda och vi fortsätter ständigt att leta efter produktiva, resultatinriktade och engagerade medarbetare som vill vara delaktiga i att göra vår vision till verklighet. Hos oss får du chansen att arbeta inom en väletablerad organisation som satsar på att utveckla och utbilda sina medarbetare


Publiceringsdatum
2019-05-16

Dina arbetsuppgifter
Som arbetsmiljöspecialist inom OHS, Occupational Health and Safety, är du verksamhetens stöd och expertresurs i det systematiska arbetet med arbetsmiljö- och säkerhetsfrågor, främst inom det fysiska arbetsmiljöområdet. Tjänsten tillhör Business Support där flera stödfunktioner inom företaget samlats och du rapporterar till chef för detta team.

Transtema Network Services har nollvision för allvarliga arbetsplatsolyckor och det är arbetsmiljöspecialistens uppgift att arbeta metodiskt och uthålligt för att olycksfall och arbetsskador förebyggs. Det är viktigt att du har ett stort intresse för arbetsmiljö- och säkerhetsfrågor och vill utveckla och förvalta processen för TNS strategiska och operativa arbetsmiljöarbete.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Stödja organisationen med riskanalyser och arbetsmiljöplaner
Vara ansvarig för incidentrapporteringen, uppföljning och utredningar
Projektleda delprojekt inom arbetsmiljöområdet
Driva och administrera det systematiska riskbedömningsarbetet innehållande bl.a. skyddsronder
Vara kontaktperson gentemot kund, skyddsombud och verksamheten gällande arbetsmiljöfrågor
Projektleda utveckling av IT-system för att digitalisera verksamheten inom området arbetsmiljö
Ta fram och sammanställa rutiner, instruktioner och mallar
Ta fram och genomföra utbildningar
Ansvara för att arbetsmiljö- och säkerhetssidor på vårt intranät är uppdaterade
Hålla sig uppdaterad på regelverk och myndighetsföreskrifter inom arbetsmiljöområdet samt analysera innebörden av detta för TNS verksamhet och arbetsmetoder.

Kvalifikationer
Vi söker dig som

Kan och vill koppla samman förståelse för de tre områdena:
• Regelverket och föreskrifterna kring arbetsmiljö
• IT-system och digitalisering
• Telekomteknikerns fysiska arbetsmiljö och praktiska utmaningar

Har relevant högskoleutbildning med inriktning arbetsmiljö eller annan, likvärdig utbildning eller erfarenhet
Har dokumenterad branscherfarenhet inom telekom eller bygg- och anläggningsarbete
Har erfarenhet av organisatoriskt och/eller fysiskt arbetsmiljöarbete på strategisk nivå
Har kunskap om arbetsmiljölagen, arbetsmiljöförordningen och gällande föreskrifter
Har erfarenhet av att leda och driva egna projekt
Har kunskap och erfarenhet av att ta fram och implementera relevanta verktyg inom arbetsmiljöområdet
Har god vana av att arbeta i olika IT-system
Har B-körkort

Meriterande

Kunskap/erfarenhet av byggarbetsmiljö och bas p/u.
Kravställning av IT-system


Som person är du flexibel och utmanas av förändringar samt ser lösningar och möjligheter. Du trivs med att ha många kontaktytor och är en bra kommunikatör som kan samarbeta med olika typer av personer och funktioner på alla nivåer inom företaget. Du har förmågan att prioritera arbetet utifrån vad som skapar ett värde för verksamheten. Vidare har du god analytisk förmåga och arbetar strukturerat. Du är van att arbeta självständigt, men trivs med att samarbeta i grupp. Vi söker dig som kan ta ett tydligt ägarskap för dina uppgifter, van att prioritera och kan leverera kvalitet.



Vi erbjuder dig goda möjligheter till personlig utveckling genom intressanta och ansvarsfulla arbetsuppgifter.

Kulturen i företaget präglas av öppenhet och ett stort mått av eget, personligt ansvar för att arbetet utförs på bästa möjliga sätt. Vi värdesätter en hög grad av produktivitet, goda resultat och engagemang hos alla som jobbar hos oss.

Ytterligare information om tjänsten lämnas av Per Swedberg, Chef Business Support telefon 070-5860562

Tjänsten är placerad i Jonsered och skall tillsättas snarast möjligt, varför vi uppskattar att du registrerar din ansökan omgående dock senast 2019-06-01. Intervjuer kommer att ske löpande

Varaktighet, arbetstid
40 tim/vecka Månad

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Per Swedberg +46 70 586 05 62

Företag
Transtema Network Services AB

Adress
Transtema Network Services AB
Box 4022
43304 Jonsered

Kontorsadress
Kanalstråket 3

Jobbnummer
4791161

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Transtema Network Services AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Transtema Network Services AB: