Arbetsledare, personlig assistans, till man på Orust (Ellös)
Monument Assistans AB / Vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb / Orust
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb i Orust,
Stenungsund,
Lilla Edet,
Uddevalla,
Lysekil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Monument Assistans AB i Orust,
Stenungsund,
Uddevalla,
Lysekil,
Tjörn eller i
hela Sverige Monument Assistans är alternativet för personer med personlig assistans som söker skräddarsydda lösningar. Vi har en hög kompetens och bred erfarenhet av personlig assistans. För att vi ska kunna hjälpa våra kunder på allra bästa sätt så arbetar vi med tillgänglighet och ett nära och personligt samarbete.
Vi vet att vår personal är nyckeln till att bedriva en bra personlig assistans. Därför är det centralt för oss att du som medarbetare både känner stolthet och glädje över att arbeta hos oss. Vi på Monument Assistans vill därför ge dig möjligheten att utvecklas i din yrkesroll. Vi uppskattar nyfikna och engagerade medarbetare.
Vi erbjuder dig goda lönevillkor, ett nära ledarskap och friskvårdsersättning. Vi ger dig en arbetsmiljö där det är högt i tak och där du har möjlighet att påverka din egen arbetssituation. Vi tar gärna fram individuella fortbildningslösningar beroende på i vilken typ av uppdrag du arbetar i. Hos oss får du möjligheten att växa!
Om dig
För vår kunds räkning söker vi en arbetsledare för ett team personliga assistenter till en man i 50-årsålderns som har MS. Som arbetsledare ska du vara lyhörd för såväl vår kunds behov men också lyssna på assistentteamets önskemål. Du talar och skriver flytande svenska.
För oss är det viktigt att du klickar med kunden. Du ska vara empatisk och respektera kundens integritet. Du har nära till skratt och är beredd att ta egna beslut. Du är ansvarstagande och har lätt för att samarbeta. Det är viktigt att du kan hantera stress men också att du har förmågan att ta ett steg tillbaka när det behövs. Du är duktig på att entusiasmera och tycker det är roligt med ett aktivt liv.
Du behöver kunna vara tydlig i de situationer som kräver det, det är du som kommer att vara chef i assistentteamet.
Utöver att arbeta i den dagliga assistansen hos kund tillkommer nedanstående funktioner:
• Ansvara för schemaläggning och bemanning, inklusive sjukvikarier, av personal hos kunden.
· Ansvara för inköp/redovisning som omfattas av assistansomkostnaderna.
• Att vara en kommunikationslänk mellan kund, assistentgrupp och Monument Assistans och på så sätt vara en god förebild och kunna företräda alla parters intressen.
• Övrigt som muntligen eller skriftligen överenskommes mellan Monument Assistans och dig som arbetsledare.
Du kan jobba dag såväl som kväll och helger.
Har du erfarenhet av personlig assistans eller har undersköterskeutbildning är det bra men inte nödvändigt för att bli aktuell för tjänsten.
Utdrag ur polisens belastningsregister kommer att efterfrågas.
Eftersom det förekommer en del lyft söker vi en person med god fysik.
Körkort är en fördel.
Publiceringsdatum2018-12-07ArbetsuppgifterDin roll som arbetsledare enligt ovan.
Allt från individanpassad omvårdnad och hushållssysslor till att tydliggöra och tolka omgivningen.
Assistansen bedrivs främst i kundens hem men innebär också att följa med på aktiviteter utanför hemmet. Vid förflyttning förekommer det en del lyft.
Aktivt deltagande under de träningspass som kunden har.
Du arbetar stödjande och motiverande.
Utbildning får du på plats och via Monument Assistans.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid
ErsättningFast
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktOla Ingvaldson
ola@monumentassistans.se 0708-300124
Erik Persson
erik@monumentassistans.se 0707-200967
FöretagMonument Assistans AB
AdressMonument Assistans AB
Scheelevägen 17
22370 Lund
KontorsadressScheelevägen17
Jobbnummer 4497364
Observera att sista ansökningsdag har passerat.