Arbetsgivarverket söker kommunikatör/webbredaktör för visstidsan
Arbetsgivarverket, Kommunikation och intressebevakning / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Arbetsgivarverket, Kommunikation och intressebevakning i Stockholm Arbetsgivarverket är en medlemsstyrd statlig arbetsgivarorganisation. Medlemmar är 250 myndigheter, affärsverk och andra arbetsgivare med anknytning till det statliga området. Tillsammans utvecklar vi och samordnar den statliga arbetsgivarpolitiken och tecknar kollektivavtal för 250 000 anställda.
Arbetsgivarverkets enhet för Kommunikation och intressebevakning söker en kommunikatör/webbredaktör. Enheten består av fem kommunikatörer och sju intressebevakare. Kommunikatörerna arbetar mångsidigt men har olika inriktningar mot webb, strategisk medlemskommunikation, grafisk formgivning och employer branding. Intressebevakarna producerar bland annat rapporter och analyser för vår kommunikation med Arbetsgivarverkets medlemmar och andra målgrupper. Enheten leds av kommunikationschefen.
Publiceringsdatum2018-01-22ArbetsuppgifterDina arbetsuppgifter kommer att omfatta arbete med intranät, extern webbplats och sociala medier. Förutom arbete med att publicera information, kommer du också att få skriva texter om aktuella arbetsgivarpolitiska frågor för våra olika kanaler. Exempel på andra arbetsuppgifter som kan nämnas är utskick till Arbetsgivarverkets medlemmar, korrekturläsning och språkgranskning, stöd i samband med möten och seminarier, fotografering, produktion av power-pointmaterial och viss grafisk formgivning.
Arbetsgivarverket genomför många medlemsaktiviteter och bedriver en omfattande projektverksamhet och kommunikatörerna har en viktig roll i att stötta kommunikationen kring aktiviteter och projekt.
KvalifikationerFör arbetet krävs att du har:
• kommunikations- eller journalistikutbildning från högskola eller universitet.
• dokumenterad erfarenhet av arbete med webbpublicering och textproduktion på webben för myndighet, företag eller intresseorganisation.
• erfarenhet av att arbeta med sociala medier till definierade målgrupper.
• stor erfarenhet av programvarorna Photoshop, Adobe Acrobat, Officepaketet. Erfarenhet av layoutprogram som exempelvis Indesign är önskvärt.
• god kunskap om EPiServer eller liknande publiceringsverktyg
• god språklig förmåga och lätt för att uttrycka dig både muntligt och skriftligt och intresse för samhällsfrågor.
Vi fäster stor vikt vid servicevilja, noggrannhet och samarbetsförmåga. Vår värdegrund utgår ifrån att medarbetarna är professionella och engagerade och vi vill att du inspireras av att utveckla Arbetsgivarverkets kommunikation för att öka medlemsnyttan och kännedomen om den statliga arbetsgivarpolitiken.
ÖVRIGT
Arbetsgivarverkets kansli är beläget på Sveavägen 44 i Stockholm.
Arbetsgivarverket tillämpar ett inkluderande synsätt och eftersträvar mångfald ur alla aspekter.
I denna rekrytering samarbetar vi med Skill. Vill du veta mer om anställningsprocessen kontakta rekryteringskonsult Lena Johansson telefon 0708-523236.
Vill du veta mer om arbetet kontakta kommunikationschef Lars Andrén telefon 08-700 13 00.
Välkommen med din ansökan senast den 11 februari.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Anställningen är en allmän visstidsanställning till och med 2018-12-31 med tillträde snarast möjligt. .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-02-11
Ange följande referens när du ansöker: 2018/0106
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLars Andrén 070-2873127
FöretagArbetsgivarverket, Kommunikation och intressebevakning
AdressArbetsgivarverket, Kommunikation och intressebevakning
Box 3267
10365 Stockholm
KontorsadressSveavägen 44 Stockholm
Jobbnummer 3916114
Observera att sista ansökningsdag har passerat.