Arbeta i en spännande roll som ledningsstöd i Sundbyberg!
Bemannia Kontor / Ekonomiassistentjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Sundbyberg,
Solna,
Danderyd,
Stockholm,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bemannia Kontor i Sundbyberg,
Solna,
Danderyd,
Stockholm,
Lidingö eller i
hela Sverige Brinner du för service och gott bemötande? Trivs du även i en assisterande roll där du får stora möjligheter till utveckling? Rollen som ledningsstöd innebär en bredd av arbetsuppgifter och ingen dag är den andra lik.
Om uppdragsgivaren:
Vår kund är verksam inom byggbranschen och är ett moderbolag med fem helägda dotterbolag. Moderbolaget har den sammanhållande funktionen för bolagen i koncernen och svarar för koncernens övergripande utveckling och strategiska planering, styrning och uppföljning av dotterbolagens verksamhet utifrån kommunfullmäktiges uppdrag, samt verkar för att samordningsvinster och rationaliseringsmöjligheter tas till vara.
Publiceringsdatum2018-05-11ArbetsuppgifterSom ledningsstöd hos vår kund kommer du bland annat att administrera dokument- och ärendehantering såsom löpande registrering, expediering av beslut, arkivhantering och liknande. Du kommer även delta i utvecklingen av dokument- och ärendehanteringen inom koncernens verksamhet, ansvara för bolagets myndighetsbrevlåda, hantera sammanträdesadministration för bolagets styrelse, bistå med att administrera bolagets hemsida och bolagskoncernens intranät, samt förbereda möten och ta hand om visst uppföljningsarbete. Utöver detta ingår att sköta enklare upphandlingar och lägga beställningar, ha kontakter med myndigheter såsom Bolagsverket, samt övriga allmänna kontorsgöromål.
Som kvalificerad assistent kommer du att ha stora kontaktytor inom koncernen och dina arbetsuppgifter kommer vara delvis händelsestyrda. Därför ser vi gärna att du är flexibel och har god anpassningsförmåga till nya eller förändrade krav och förutsättningar. Vi tror att dina ledord är ordning och service, samt att du antar utmaningar och klarar av stundtals högt tempo. Som ledningsassistent är det att föredra om du är noggrann strukturerad, lösningsfokuserad, samarbetsinriktad och har en god prioriteringsförmåga, då du kommer ha många kontaktytor, samt flera arbetsuppgifter och processer igång parallellt. Vi ser även att du är ansvarstagande, serviceinriktad, utåtriktad och självgående, samt att du trivs med varierande arbetsuppgifter och högt tempo.
Kvalifikationer• Gymnasieexamen
• Minst två (2) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
• Erfarenhet av administrativ samordning och att arbeta i en verksamhet med skiftande arbetsmoment
• Erfarenhet av ärendehantering eller motsvarande
• God datorvana, inklusive mycket goda kunskaper i MS Office
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
Utöver detta är det meriterande om du har:
• Erfarenhet av arbete inom offentlig sektor
• Erfarenhet av dokument- och ärendehanteringssystemet Public360
Tjänstens omfattning och tillträdeTjänsten avser ett konsultuppdrag på heltid med start omgående som beräknas pågå under sex (6) månader, med chans till förlängning.
Om ansökan:
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Alexandra Lindholm på e-postadress:
alexandra.lindholm@bemannia.se. Ange annonstiteln för den tjänst som din fråga berör i ämnesraden i ditt mail.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på
jobb@bemannia.se alternativt 08-84 53 00.
Alla våra lediga tjänster finner du här:
www.bemannia.se/lediga-jobb/ Registrera ditt CV här:
www.bemannia.se/registrera-ditt-cv/ Då finns du med i vår databas även för framtida rekryteringar.
Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.
Välkommen till Bemannia - Rätt person direkt!
www.bemannia.se www.facebook.com/bemanniaVaraktighet, arbetstid
Heltid Visstid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-05-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAlexandra Lindholm
FöretagBemannia Kontor
AdressBemannia Kontor
Sveavägen 155
11346 Stockholm
KontorsadressSveavägen 155 11346 Stockholm
Jobbnummer 4138412
Observera att sista ansökningsdag har passerat.