Är du vår nya 2nd line supporttekniker?
Adecco Sweden AB / Supportteknikerjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Växjö,
Alvesta,
Uppvidinge,
Lessebo,
Hylte eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Växjö,
Alvesta,
Uppvidinge,
Lessebo,
Hylte eller i
hela Sverige Har du erfarenhet av att arbeta med IT? Är du serviceminded och noggrann? Nu söker vi en 2nd Line Support med goda IT-kunskaper.
Publiceringsdatum2022-03-11Om tjänstenSom 2nd Line Support är du personen som tar emot ärende ifrån First Line Support som kräver mer handpåläggning eller större felsökning. Du arbetar på den lokala IT-avdelningen och är behjälplig de lokala användarna. För att klara av tjänsten bör du vara noggrann, flexibel, ansvarstagande och kunna arbeta självständigt. Mycket av supporten är via telefon men du kan komma att behöva gå ut till medarbetarna och ge support på plats.
I din roll som 2nd Line Support kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Support i diverse olika IT-frågor
• Lösa tekniska fel och problem till de lokala användarna
Du kommer även genomföra mjukvaruvalidering.
Om dig
Vi söker dig som har goda kunskaper inom IT samt ett brinnande intresse för allt som rör IT. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet inom liknande arbeten. Du har en mycket god samarbetsförmåga och känner igen dig som serviceminded och flexibel. Du behärskar både svenska och engelska flytande i tal och skrift.
Viktigt för tjänsten är:
• goda kunskaper inom IT
• tidigare erfarenhet av liknande arbete
• erfarenhet av att arbeta i olika IT-system
• att du pratar och skriver flytande svenska och engelska, då koncernspråket är engelska och grundspråket är svenska.
• att du är flexibel, samarbetsvillig och serviceminded
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Om anställningen
Tjänsten som 2nd Line Support är ett konsultuppdrag med start omgående. Som konsult är du placerad hos vår kund men du har en anställning i Adecco Sweden. Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Denna rekrytering innefattar videointervju samt testerna MAP & Matrigma som en viktig del i processen om du gå vidare efter din ansökan. Vi rekommenderar dig att utföra din videointervju och tester så snart du har fått dem utskickade för att öka dina chanser.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:
Sebastian Baard på
vaxjo@adecco.seHar du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via
info@adecco.seVälkommen med din ansökan!
Sökord
2nd line support, IT, Växjö, Adecco
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-04-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAdecco Sweden AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-36939".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677),
http://www.adecco.se/ Jobbnummer 6428362
Observera att sista ansökningsdag har passerat.