Är du "spindeln i nätet" i vårt Servicedeskteam?
Lekebergs kommun, Sydnärke IT-förvaltning / Supportteknikerjobb / Lekeberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Lekeberg,
Karlskoga,
Degerfors,
Hallsberg,
Storfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lekebergs kommun, Sydnärke IT-förvaltning i Lekeberg Unga, expansiva Lekeberg är en kommun med framtidspotential som präglas av en helhetssyn, hållbar utveckling och tillväxt. Mångfald, integration och jämställdhet är obligatoriska faktorer i alla beslut. Lekebergs kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetar- och ledarskapet präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter.
Vi har landsbygdens fördelar med attraktivt boende i naturliga miljöer, ett rikt kultur- och fritidsliv, bra företagsklimat och vi satsar på skolan. Inom vård- och omsorg jobbar vi för trygghet, valfrihet och respekt.
I Lekebergs kommun ska du kunna leva ditt liv som du vill utifrån din bakgrund, nutid och framtid. Med goda kommunikationer är det aldrig långt till det större utbudet i storstaden.
Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar. Vill du vara med på resan?
Som medarbetare i Lekebergs kommun kan du få ta del av olika förmåner under vissa förutsättningar och inom vissa verksamheter, exempelvis:
• Friskvårdsersättning på upp till 2000 kr/år
• Semesterdagar utöver de lagstadgade
• Semesterväxling
• Möjlighet till flexibel arbetstid
• Personalbil med bruttolöneavdrag
Läs mera om vår kommun på
www.lekeberg.seSydnärkes IT-förvaltning är en sammanslagning av IT-avdelningarna i Askersund, Hallsberg, Laxå och Lekebergs kommun. Förvaltningen ingår i en gemensam nämnd med 19 förvaltningar, 8 kommunala bolag i 4 kommuner där IT-förvaltningen levererar vardagssupport och utveckling i samtliga verksamheter.
Publiceringsdatum2018-04-18ArbetsuppgifterÄlskar du att leverera högkvalitativ service och säkerställa att våra verksamheter får ett trevligt bemötande och en så bra upplevelse som möjligt i kontakten med IT-supporten?
Då är det kanske dig vi söker!
Vi hoppas att du också kan tänka dig att arbeta inom flera olika kompetensområden i framtiden inom IT-förvaltningen.
I rollen som tekniker i Servicedesk är din huvudsakliga uppgift att hantera inkommande IT-ärenden per telefon eller via självservice. Du har därmed daglig kundkontakt och genomför bland annat felsökning, installation, fjärrstyrning och underhåll i olika system och miljöer, främst Windowsmiljö.
Du är en nyckelperson i nära samarbete med Servicekoordinator och du är drivande i att prioriterade ärenden snabbt löses.
Rollen förutsätter att du är engagerad, drivande, ansvarsfull, en god representant för förvaltningen och har en utpräglad servicekänsla. Förmågan och viljan till att lösa problem och hitta nya tekniska lösningar är viktigt.
Vi är redan ett härligt gäng och ser fram emot att utöka ytterligare med nya medarbetare som hjälper oss möta framtida utmaningar.
KvalifikationerVi söker dig som har:
• Gymnasial IT-utbildning eller motsvarande eller erfarenhet av liknande arbete
• Arbetat med service och har telefonvana
• Är kommunikativ och har mycket goda kunskaper i svenska, tal och skrift
• Körkort av minst klass B.
Övrigt meriterande:
• Erfarenhet från att ha arbetat i Servicedesk eller motsvarande verksamhet
• Arbetat tidigare inom en IT-organisation
• Kunskap och erfarenhet av ITIL i en driftorganisation
• Erfarenhet av AD, MS Office, Outlook/Exchange och Windows 10
• Erfarenhet av Microsoft Lync/Skype for Business och Teams
• Erfarenhet av Microsoft SCCM
För att lyckas i rollen behöver du vara en mycket flexibel och serviceinriktad person som är engagerad och sätter kunden i fokus. Vi förväntar oss av dig att du är en person som är ansvarsfull, resultatorienterad, drivande, utåtriktad och lyhörd. Vi ser också att du har en positiv inställning och en god initiativförmåga. Du är dessutom självgående med ett strukturerat och analytiskt arbetssätt och har en vilja till ständig förbättring.
Du har en god problemlösningsförmåga med en lösningsorienterad inställning och kan arbeta fokuserat även i stressiga miljöer. Du är noggrann i ditt arbete och trivs i en roll där det ställs höga krav på god service. Du beskriver dig själv som en positiv lagspelare då du är prestigelös, hjälpsam och trivs i sociala sammanhang. Du har också förmågan att på ett positivt sätt driva på andra i 2:a linjens supportteam att lösa de ärenden som kräver extra omsorg eller behöver lösas med hög prioritering.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Intervjuer kommer att ske kontinuerligt under ansökningstiden, gör därför din ansökan redan idag!
Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan.
Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-05-11
Ange följande referens när du ansöker: A768582
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAzra Prepic
azra.prepic@it.sydnarke.se 0585-481 19
Peter Strömberg
peter.stromberg@lekeberg.se 0585-481 03
FöretagLekebergs kommun, Sydnärke IT-förvaltning
AdressLekebergs kommun, Sydnärke IT-förvaltning
Bangatan 7
71631 Fjugesta
KontorsadressBangatan 7 FJUGESTA
Jobbnummer 4091976
Observera att sista ansökningsdag har passerat.