Är du Heimstadens serviceinriktade Receptionist?
Heimstaden AB / Receptionistjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Heimstaden AB i Malmö,
Lund,
Trelleborg,
Landskrona,
Helsingborg eller i
hela Sverige Nu söker vi på Heimstaden en serviceinriktad Receptionist till vårt nya huvudkontor i Malmö! Vi söker dig som vill säkerställa ett förstklassigt bemötande av både kunder, kollegor och besökare och hoppas att du är den vi söker!
Rollen är en del av vår Kundserviceorganisation, där du både är fysiskt på plats och ger service åt dina kollegor i Malmö samt alla besökare på kontoret samt är en del av Kundservice genom att svara på samtal, chatt och e-mail från kunder. Du rapporterar till ansvarig för gruppen som är placerad i Norrköping (Head of Customer Care) och inom avdelningen finns ytterligare ett 20-tal härliga kollegor som brinner för att underlätta vardagen både för våra kunder och kollegor runt om i landet, vilka utgår från Norrköping och Stockholm.
Vad ingår i arbetet?
* Svara kunder per telefon, mail och chatt.
* Ansvara för reception.
* Förbereda och supporta vid externa och interna möten (fika, tillse att mötesrum är i ordning mm).
* Hantera beställningar av luncher, frukost mm till möten, fredagsfrukost, utbildning mm. Se till att kaffe finns/maskiner fungerar etc.
* Säkerställa att städning/växtskötsel fungerar och att det är mycket god ordning i lokalerna och kök/gym etc. Ansvara för säsongspyntning.
* Ansvara för posthantering.
* Ansvara för beställningar till kontoret t ex tillse att kontorsutrustning fungerar och kontorsmaterial alltid är påfyllt (kopiator, frankeringsmaskin mm).
* Ansvara för att organisera ev. kundevent på kontoret.
* Supporta vid uppvaktningar, tillställningar samt mottagande av nyanställda (sätta i ordning rum, ordna blommor mm).
* Vara lokalansvarig för kontoret (felanmälningar). Ansvara för utlämning av nycklar, tags mm. Hantera poolbil, lånecyklar mm..
Vem är du?
Du som söker har minst en Gymnasieexamen samt två års arbetslivserfarenhet inom ett serviceyrke. Det är starkt meriterande om det är från receptionsarbete eller inom kundservice. För att få bästa förutsättningar för att klara arbetet, har du goda kunskaper i hela Office-paketet och har du även arbetat i en telefonväxel samt med chatt och e-mail, så gör vi vågen!
Du behöver ha mycket goda kunskaper i både svenska och engelska för att kunna utföra arbetet men har du dessutom andra språkmeriter är det starkt meriterande då våra kunder kommer från alla världens hörn. Du behöver även ha B-körkort för att kunna utföra vissa arbetsuppgifter.
Som person drivs du av att underlätta för andra genom god service och kommunikation - både genom att lyssna aktivt och kunna vara tydlig och pedagogisk. Du inger förtroende och är en relationsbyggare som trivs både med att vara en del av teamet och att arbeta självständigt under eget ansvar.
Du har en mycket god förmåga att komma överens med och hantera människor i olika situationer. Du är tydlig, håller vad du lovar, är trygg i vem du är och håller dig lugn även i stressade situationer. Är du dessutom någon med glimten i ögat och entreprenörsanda så kommer du att trivas riktigt bra hos oss!
Vilka är vi?
Våra värderingar är oerhört viktiga för oss; Care, Share och Dare. Här har alla våra medarbetare ansvar för att dessa genomsyras i vardagen, i både smått och stort. Läs gärna mer om vad våra medarbetare tycker om hur det är att jobba hos oss:
https://heimstaden.com/jobba-har/Då du inte bara ska välja oss utan vi ska välja varandra, har slutkandidater även möjlighet att ta referenser på sin nya chef - en transparens vi förordar och tror mycket på!
För att matchningen oss emellan ska bli så bra som möjligt och att vi ska ha en så enhetlig process som möjligt, har vi på Heimstaden valt att inte längre be om några personliga brev i din ansökan samt att tydligare arbeta med tester i vår rekryteringsprocess. Uppfyller du skallkraven får du göra ett personlighetstest och ett problemlösningstest. Testerna hjälper oss att kunna matcha rätt person med rätt jobb. På detta sätt ökar vi chansen för att du som blir anställd kommer att trivas hos oss och att du har rätt förutsättningar för att lyckas i din roll.
Publiceringsdatum2023-04-06Så ansöker duCV välkomnas senast den 30 april 2023. Då vi helst hade velat ha dig på plats redan igår, kan vi komma att göra löpande urval och därför rekommenderar vi att du ansöker redan idag!
Har du några frågor? Kontakta rekryterande chef Claes Andersson, vars kontaktuppgifter du hittar till höger.
Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till:
https://sri.se/faq-kandidat-bakgrundskontroll Ersättning Individuell lönesättning
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-04-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Heimstaden AB (org.nr 556670-0455)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Jobbnummer 7636656
Observera att sista ansökningsdag har passerat.