Är du Heimstadens nya Facility Manager?
Heimstaden AB / Chefsjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Heimstaden AB i Norrköping,
Linköping,
Katrineholm,
Eskilstuna,
Haninge eller i
hela Sverige Till vårt härliga gäng i Norrköping söker vi nu en Manager Facility Management för att stärka vårt arbete med att skapa en trivsam och trygg boendemiljö för våra hyresgäster. Heimstaden har en vision om att förenkla och förgylla kundernas liv genom omtänksamma boenden - Friendly Homes. Vår ambition är att växa på ett ansvarsfullt och hållbart sätt tillsammans med samarbetspartners som delar våra värderingar. Vi har ett livslångt perspektiv på våra fastigheter, vilket innebär att vi bygger, utvecklar och förvaltar hållbara och moderna hem med rätt standard. Kulturen präglas av våra värderingar Care, Dare och Share.
Vi äger och förvaltar i dagsläget cirka 3000 hyresrätter i Norrköping, varav du kommer att ansvara för 1500. Ditt team består av sex kollegor inom Fastighetsskötsel som du är närmsta chef för. Inom förvaltningsområdet finns dessutom ytterligare kollegor som arbetar med bostadsuthyrning, teknisk förvaltning, kommersiell uthyrning, bosocialt arbete samt driftteknik. Du rapporterar till Regionchefen för Region Mitt och har i hela regionen ytterligare fyra kollegor med samma roll som dig.
Publiceringsdatum2023-07-27ArbetsuppgifterI rollen ansvarar du för att leda och utveckla vårt team på plats inom fastighetsskötsel och underhållet av våra fastigheter kopplat till dagligt arbete och mindre projekt. Du har fastighetsägarens ansvar lokalt där ditt huvuduppdrag är att följa upp, optimera och säkerställa fastighetsskötseln, planerar för in- och utflytt för våra hyresgäster samt identifierar möjligheter för nya investeringsprojekt.
Som ledare är du en nyckelperson för att sätta en verksamhet och kultur som stärker vårt varumärke och ger våra hyresgäster en upplevelse av oss som en god hyresvärd. Du ansvarar för resultat, verksamhetsplanering, upphandling, uppföljning och kostnadskontroll. Kontinuerlig kontakt med våra hyresgäster och dialog kring deras önskemål och behov är en röd tråd i din vardag.
Vi önskar att vår drömkandidat har:
Vi söker i första hand dig som har arbetat minst tre år i en liknande roll. Du har mångårig erfarenhet från fastighetsbranschen, gärna från både bostads- och lokalsidan.
En förutsättning för att du ska lyckas i denna roll är att du drivs av och har erfarenhet av framgångsrik personalledning, att du är van vid att leda personal i förändring och behärskar ekonomisk rapportering/uppföljning. Vidare trivs du i en ansvarsfull roll i en organisation som befinner sig i en stark tillväxtfas.
I grunden har du en eftergymnasial utbildning, gärna inom förvaltning, teknik och/eller ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du är en van användare av Office-paketet, ekonomisystem och med fördel har du även arbetat i Vitec eller något liknande fastighetssystem. Du behöver ha kunskap om OVK, Radon, PCB, Asbest samt efterlevnad av generella myndighetskrav och utöver detta behärskar du svenska och engelska i både tal och skrift och har B-körkort. Fler språkkunskaper är starkt meriterande, då våra hyresgäster kommer från världens alla hörn.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och din ledarskapsförmåga. Som person är du affärsmässig och professionell men samtidigt prestigelös och jordnära. Du har ett högt inre driv och en hög energinivå och är service- och kvalitetsinriktad. Du har en mycket god förmåga att komma överens med och hantera människor i olika situationer och sätter Laget framför Jaget.
Du arbetar hela tiden för att hitta smarta(re) sätt att jobba då vi är i en omorganisation. Utöver detta har du en naturlig förmåga att skapa och upprätthålla relationer, både med kollegor, kunder och entreprenörer då du är en person som håller vad du lovar.
Vad kan vi erbjuda dig?
Hos oss erbjuds du ett ansvarsfullt och utvecklande arbete, spännande arbetsuppgifter och goda utvecklingsmöjligheter internt. Många lär sig nya saker varje dag och du har frihet under ansvar och möjlighet till visst hybridarbete.
Våra värderingar är oerhört viktiga för oss; Care, Share och Dare. Här har alla våra medarbetare ansvar för att dessa genomsyras i vardagen, i både smått och stort. Läs gärna mer om vad våra medarbetare tycker om hur det är att jobba hos oss:
https://heimstaden.com/jobba-har/ Då du inte bara ska välja oss utan vi ska välja varandra, har slutkandidater även möjlighet att ta referenser på sin nya chef - en transparens vi förordar och tror mycket på!
För att matchningen oss emellan ska bli så bra som möjligt och att vi ska ha en så enhetlig process som möjligt, har vi på Heimstaden valt att inte längre be om några personliga brev i din ansökan samt att tydligare arbeta med tester i vår rekryteringsprocess. Uppfyller du skallkraven får du göra ett personlighetstest och ett problemlösningstest. Testerna hjälper oss att kunna matcha rätt person med rätt jobb. På detta sätt ökar vi chansen för att du som blir anställd kommer att trivas hos oss och att du har rätt förutsättningar för att lyckas i din roll.
Ansökan
Din ansökan välkomnas senast den 20 augusti 2023. Vi är tillbaka från semestern den 7 augusti, och kommer därefter vara tillgängliga för eventuella frågor, samt göra löpande urval och intervjuer.
Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till:
https://sri.se/faq-kandidat-bakgrundskontroll/ Ersättning Individuell lönesättning
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-08-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Heimstaden AB (org.nr 556670-0455)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Jobbnummer 7990481
Observera att sista ansökningsdag har passerat.