Är du Göteborgs bästa IT-supporttekniker?
Dfind IT / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Dfind IT i Göteborg,
Mölndal,
Härryda,
Kungsbacka,
Alingsås eller i
hela Sverige Är du Göteborgs bästa IT-supporttekniker?
Till en av våra kunder, ett välkänt och attraktivt bolag beläget i centrala Göteborg, söker vi dig som är en verklig stjärna på IT-support och kundbemötande! Hos vår kund blir man del av en stor IT-avdelning med väl etablerade processer och hög servicenivå.
Rollbeskrivning
Rollen innebär användarsupport såväl via telefon som på plats i huset. Man blir ett välkommet tillskott till deras servicedesk bestående av närmare tio medarbetare. Servicedesken håller en mycket hög lösningsgrad vilket gör att man får tid att felsöka och hantera även mer komplexa incidenter.
Man kommer inledningsvis att ha sin anställning hos oss på Dfind IT, med målet att erbjudas anställning hos vår kund efter en tid.
För att passa i denna roll behöver du:
• Ha erfarenhet av att arbeta i en processorienterad servicedesk
• Ha en servicekänsla utöver det vanliga! Du ska brinna för att göra kunden nöjd såväl genom ditt professionella och hjälpsamma bemötande som genom att ta ärendena hela vägen i mål.
• Trivas med att vara ute på plats hos användarna.
• Vara pedagogisk och lyhörd för användarens behov.
• Ha en mycket utvecklad förmåga att se samband och dra slutsatser när det kommer till tekniska problem.
• Vidare är du framåtlutad, har hög initiativförmåga och lägger ner 100% engagemang i ditt arbete. Du har ett utåtriktat och ödmjukt sätt, en härlig energi och positiv inställning. Du förstår vikten av att bemöta alla användare på samma engagerade sätt samt att hantera alla incidenter, enkla som svåra, med samma höga kvalitet.
Tekniska kvalifikationer:
• Minst tre års erfarenhet av IT-support i en Windowsbaserad större företagsmiljö.
• Mycket god erfarenhet av felsökning på mjukvara i Microsoftmiljö såsom Windows 7, MS Office, Outlook/Office 365 samt på PC, nätverksskrivare och VPN-uppkopplingar.
• Erfarenhet av att arbeta med kontohantering i Active Directory.
• Erfarenhet av att arbeta enligt ITIL eller motsvarande
• Rollen kräver att du är flytande i svenska språket samt talar och skriver mycket god engelska.
• Certifiering i ITIL är meriterande.
Besitter du ovanstående kvalifikationer? Vill du bli del av en servicedesk i världsklass? Då finns det inget att vänta på, ansök så snart som möjligt! Intervjuer sker löpande med start mitten på januari.
Vid frågor är du välkommen att höra av dig till Ann-Louise Nyman, tfn 0733-57 36 18.
Uppdragsgivare: Dfind IT
Ort: Göteborg
Omfattning: Heltid
Organisations-/företagsbeskrivning:
Dfind IT är ett rekryterings- och konsultföretag specialiserat på IT. Vi jobbar för att andra ska lyckas. Vår målsättning är att våra kandidater hittar det perfekta uppdraget och att våra kunder hittar just den kompetens de behöver. Alla som arbetar hos oss är specialister på IT-kompetens. Vi anställer enbart engagerade människor med rätt attityd som stöder våra värderingar: Passion & Simplicity. Vi tror att engagemang och enkelhet är vägen till en bra framtid för våra kandidater och våra kunder - en framtid där vi kan hjälpa fler att lyckas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Keep Improving.
Publiceringsdatum2014-12-12Arbetstider och omfattningHeltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-01-30
Ange följande referens när du ansöker: 200681977
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnn-Louise Nyman
daniel.strand@dfind.seFöretagDfind IT
AdressDfind IT
Östra Hamngatan 23
41110 GÖTEBORG
KontorsadressÖstra Hamngatan 23, 41110 GÖTEBORG
Jobbnummer 2100469
Observera att sista ansökningsdag har passerat.