Applikationsspecialist för Unit4 Business World till Svenska kra
Svenska Kraftnät / Datajobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Sundbyberg,
Solna,
Danderyd,
Stockholm,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Svenska Kraftnät i Sundbyberg,
Stockholm,
Täby,
Norrtälje,
Västerås eller i
hela Sverige Vill du utveckla och förvalta vårt affärssystem Unit4 Business World?? Vi söker dig som vill dela våra spännande utmaningar!
Svenska kraftnät är inne i en expansiv fas. Vi står inför en period av stora investeringar och är en organisation i utveckling. Ett funktionellt affärssystem är en förutsättning för att lyckas med dessa utmaningar. Som ett led i detta arbete söker vi en applikationsspecialist som kommer arbeta med förvaltning och utveckling av vårt affärssystem Unit4 Business World (UBW).
Tjänsten är en heltidstjänst inom Finansavdelningen, enhet Redovisning, och placerad på vårt huvudkontor i Sundbyberg.
Publiceringsdatum2018-05-03ArbetsuppgifterDu kommer tillsammans med systemansvarig för UBW arbeta med systemförvaltning och utveckling av affärssystemet där ditt fokus kommer vara att stötta ekonomiprocesserna, inköpsprocessen och budget/prognosprocessen. Vi arbetar enligt förvaltningsmodellen PM3 och som applikationsspecialist jobbar du i huvudsak på verksamhetssidan nära slutanvändare av systemet. Du kommer som applikationsspecialist ta emot användarnas behov, översätta dem i krav och realisera dem i affärssystemet. Då UBW stödjer hela organisationen kommer du ha många kontaktytor mot andra avdelningar inom Svenska kraftnät.
Ett bra affärsystem som möter organisationens och användarnas behov är en förutsättning för vår ekonomiska styrning och uppföljning. Du kommer ha ett stort eget ansvar i arbetet med förvaltning och utveckling av UBW och driva utvecklingsarbetet i samarbete med modulansvariga och verksamheten. I din roll ingår också att följa upp kvalitet och användning av levererade lösningar såväl från den interna IT-avdelningen som externa leverantörer och hålla kontakten med dessa i operativa frågor.
De senaste åren har fler nya moduler införts och det sker fortfarande mycket vidareutveckling av dessa, du kommer därför vara en nyckelspelare i den fortsatta utvecklingen.
BakgrundI denna roll vill vi att du har en akademisk examen inom IT, gärna med ekonomisk inriktning, civilekonom med IT-kunskaper eller motsvarande kunskaper förvärvat på annat sätt. Du har en god förståelse för ekonomiprocesser och hur de kan omsättas och realiseras i systemprocesser. Vi ser att du har minst tre års arbetslivserfarenhet inom relevant område. Om du har erfarenhet av att delta i projekt och eller ingå i en förvaltningsorganisation är det meriterande. Vi ser även positivt på om du har erfarenhet av att arbeta med utveckling av affärssystemet UBW på verksamhetssidan eller som UBW-konsult, men det är inget krav.
Dina egenskaper
I och med att du kommer att arbeta tätt ihop med systemansvarig och ha stora kontaktytor internt och externt trivs du i en samarbetsorienterad roll. Du har ett strukturerat arbetssätt men kan lätt ställa om till nya arbetsuppgifter när situationen kräver det.
Då du kommer att vara med och vidarutveckla UBW hoppas vi att du är en person som ser utmaningar istället för problem och att du arbetar metodiskt för att nå en lösning. Slutligen tar du gärna initiativ i det dagliga arbetet och tycker att det ska bli spännande att vara med och bidra till vidarutveckling av UBW.
Svenska kraftnät arbetar med kompetensbaserad rekrytering vars syfte är att se till varje persons kompetens och därmed främja mångfald och motverka diskriminering. Eftersom vi arbetar med viktig infrastruktur i samhället så är våra tjänster säkerhetsklassade och svenskt medborgarskap är därför ett krav. Färdighetstest ingår som ett steg i rekryteringsprocessen.
Vill du veta mer, kontakta gärna enhetschef Karin Rådström, 010-475 84 37 eller HR-specialist Josefine Elinder, 010-475 86 38. Fackliga företrädare är Maria Bergqvist (SACO), 010-475 82 90 och Stefan Ekberg (ST), 010-475 82 91. Du når oss också via mail: fö
rnamn.efternamn@svk.seVälkommen med din ansökan senast den 20 maj 2018.
Om Svenska kraftnät
Svenska kraftnät är den myndighet som ansvarar för att elöverföringssystemet är säkert, miljöanpassat och kostnadseffektivt - i dag och i framtiden. En trygg elförsörjning är en förutsättning för att Sverige inte ska stanna. Därför övervakar och styr vi elsystemet dygnet runt. Vi bygger även ut stamnätet för att möta morgondagens behov. Vi är snart 650 anställda, de flesta vid huvudkontoret i Sundbyberg. Vi har även kontor i Sundsvall, Halmstad och Sollefteå. Ytterligare flera hundra personer sysselsätts på entreprenad för drift och underhåll av stamnätet runt om i Sverige. Svenska kraftnät har även i uppdrag att främja en öppen svensk, nordisk och europeisk marknad för el. Därför bygger vi nya elförbindelser som stärker kopplingarna till det europeiska elnätet. Vi deltar också i det europeiska samarbetet för att skapa en gemensam elmarknad inom EU. Dessutom har vi ett nära samarbete med andra systemoperatörer i Norge, Finland och Danmark för att driva vårt elsystem effektivt.
Vi strävar efter att vara en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. Det innebär att vi fokuserar på att ge våra medarbetare utmanande arbetsuppgifter, bra förmåner och förutsättningar för en god balans mellan arbetsliv och privatliv. Läs mer om oss på
www.svk.se.Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningFast lön enligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-05-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSvenska Kraftnät
AdressSvenska Kraftnät
Box 1200
17224 Sundbyberg
KontorsadressSturegatan 1, Sundbyberg
Jobbnummer 4121980
Observera att sista ansökningsdag har passerat.