Ansvarig administratör till stöd/service, Region Bergslagen, pla

Polismyndigheten, Polisregion Bergslagen / Ekonomiassistentjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Bergslagen i Örebro, Hallsberg, Lindesberg, Karlskoga, Kristinehamn eller i hela Sverige

BESKRIVNING AV ARBETSPLATSEN
Polismyndigheten söker Administratör till Stöd/service, Region Bergslagen, placering Örebro.

Region Bergslagen består av tre polisområden: Dalarna, Örebro och Värmland. Anställningen avser polisområde Örebro med placering i Örebro. Stöd/service grupp 1, ledningsstödet är uppbyggt av olika roller som säkerställer den operativa, underrättelse- och planeringsförmågan vid varje lokalpolisområde. Rollerna ska organiseras vid lokalpolisområdets stöd/service grupp 1 och ledas av gruppchefen.


Publiceringsdatum
2017-12-15

Arbetsuppgifter
Du är en del av en arbetsgrupp administratörer i ledningsstödet som skapar förutsättning för ledning. Medarbetarna i arbetsgruppen har olika ansvarsområden och inom ramen för ledningsstödsuppdraget. Som denna administratör kommer du att ansvara för och till viss leda det administrativa arbetet tillsammans med gruppchefen. Samtidigt är arbetet ett samspel där vi avlastar varandra. Som ansvarig administratör kommer du att sitta med i ledningsgruppen. Till viss del kommer du att själv driva projekt inom ramen för lokalpolisarbetet.
Uppdraget för denna funktion är att ha kontroll på in- och utflöde till lokalpolisområdet.
Alla uppdrag ska hanteras i en stabslogg som hanteras av dig. Du har också kontroll på tidsgränser som ska hållas i de olika uppdragen. Det administrativa stödet förbereder, administrerar och stödjer också chefens olika uppdrag och möten. Uppdraget omfattar även att delta i operativa staber när vi bedriver arbete av akut karaktär.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Ansvara för:
• Funktionsbrevlådor
• Diarieföring
• handläggningen i stabs-och kansliloggarna
• administrationen i kansliet
• stabsprotokoll
• omsätta dialoger till protokoll


Kvalifikationer
Kvalifikationer
Vi söker dig som har utbildning i:
• Offentlig förvaltning och ledning, statskunskap eller förvaltningsrätt på universitets- eller högskolenivå.
• Mycket god kunskap i Officepaketet
• Mycket god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift, i både svenska och engelska.

MERITERANDE:
Det är meriterande om du har erfarenhet av eller besitter följande egenskaper:
• Arbetslivserfarenhet från kansliarbete eller annan arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren ser relevant för funktionen.
• Stabsarbete
• Diarieföring
• Erfarenhet av arbete inom statlig förvaltning
• B-Körkort

PERSONLIGA EGENSKAPER:
Arbetsuppgifterna ställer bland annat krav på att du är ordningsam, ansvarstagande, strukturerad, självgående och har mycket god samarbetsförmåga.

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader.
Arbetsort: Örebro
Arbetstid: Dagtid företrädesvis med flex.
Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetskyddslagen, kommer genomföras före anställningen.

Så ansöker du
Genom din ansökan samtycker du till att dina personuppgifter behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Har du skyddad identitet eller annan information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut; Registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig HR-konsult: Pia Johansen 0730-88 64 51.

Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Vi ser fram emot din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-21
Ange följande referens när du ansöker: C16737/2017
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mats Alexandersson Nås via Polismyndighetens växel 114 14

Företag
Polismyndigheten, Polisregion Bergslagen

Adress
Polismyndigheten, Polisregion Bergslagen
Box 1804
70118 Örebro

Kontorsadress
Järnvägsgatan 3 70118 Örebro

Jobbnummer
3857944

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Polisregion Bergslagen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Bergslagen: