Allround Backoffice administratör, Landskrona
ActivPersonal AB / Butikssäljarjobb / Landskrona
2018-07-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Allround Backoffice administratör, Landskrona" (publicerad 2018-08-20) ⬅️
Visa alla butikssäljarjobb i Landskrona,
Svalöv,
Kävlinge,
Helsingborg,
Bjuv eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos ActivPersonal AB i Landskrona,
Svalöv,
Kävlinge,
Helsingborg,
Lomma eller i
hela Sverige ActivPersonal har sedan 2008 framgångsrikt hjälpt våra kunder med att hitta och leverera kompetent personal. Vi levererar effektiva, flexibla och skräddarsydda lösningar för alla typer av företag, oberoende av storlek. Vi är sedan 2009 via Bemanningsföretagen, ett auktoriserat bemanningsföretag. Följ och gilla oss på LinkedIn och Facebook.
Vill du ha ett arbete som erbjuder maximal variation?
Då kanske det är du som är vår nya Backoffice administratör.
Vi söker en allround Backoffice medarbetare till vårt huvudkontor i Landskrona. Vi söker dig som idag är administratör eller ekonomiassistent men som nu känner dig redo för nya utmaningar. Arbetet innebär att självständigt med ett ekonomiskt och affärsmässigt tänkande kunna utföra alla de arbetsuppgifter som krävs för att ge våra kunder och anställda optimal service. Tjänsten innebär att du arbetar med de båda företagen ActivPersonal AB och Attractiva AB (www.attractiva.se).
För rätt person erbjuder vi ett mycket omväxlande arbete med en kontinuerlig personlig och professionell utveckling som stöds av det faktum att arbetet kännetecknas av flexibilitet, inflytande och snabba beslutsvägar som kännetecknar de båda företagen ActivPersonal samt Attractiva.
Tjänsten är tillsvidare på heltid (deltid cirka 70-80% kan också diskuteras) med månadslön. Du kommer att vara anställd på ActivPersonal. Tillträde enligt överenskommelse.
Tjänsten är en tredelad tjänst med arbetsuppgifter enligt nedan.
Inom ekonomifunktionen innebär arbetet allt från dagligt arbete med våra dagliga ekonomirutiner som:
• Den löpande redovisningen
• In och utbetalningar
• Fakturering av kunder
• Löner
• Löpande analysera och följa upp ekonomiskt utfall
• Skattedeklaration
• Månadsbokslut (på sikt är detta önskvärt)
• Utveckla och strukturera vårt arbete med redovisning, intern uppföljning
• Kontakt med bank, revisorer och myndigheter
• Vara bollplank till företagsledningen i företagsekonomiska frågor
Inom personalfunktionen innebär arbetet att:
• Upprätta anställningsavtal och arbetsgivarintyg för våra anställda/ konsulter
• Schemaläggning av konsulter i vårt affärssystem
• Bevakning och uppdatering av vår bemanningspool
• Tidrapportering
• Kontakt med olika fackförbund och myndigheter
• Hantera lönefrågor
• Ordna med arbetskläder
• Vara bollplank till företagsledningen i personalfrågor
Övriga arbetsuppgifter innebär att:
• Kalla kandidater/sökanden till intervjuer (telefon och mail)
• Genomföra Screening av kandidater i rekryteringsprocesser
• Vara First-line support för våra kunder
• Genomföra besöksbokning (boka in kvalitativa kundbesök åt våra säljare)
• Arbeta med vår marknadsföring på hemsida och Facebook
Vi tror att du har följande kvalifikationer:
• Utbildning inom ekonomi- eller personalområdet
• Minst 3-5 års erfarenhet av liknande arbete från mindre/medelstort företag
• Erfarenhet av olika affärs- & ekonomisystem
• Mycket god datavana samt intresserad av hemsida och sociala medier
• Behärskar svenska språket i tal och skrift
• Bra telefonröst samt trivs med att använda telefonen som ett naturligt arbetsredskap
• Teknikintresserad
• Körkort B
Personen vi söker är marknadsorienterad, analytisk, driven, flexibel, självständig, ödmjuk och prestigelös. Du har lätt för att skapa goda relationer med våra kunder, anställda och genom detta uppnå goda resultat. Du har även en hög stresströskel då arbetet stundtals kan vara intensivt.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2018-07-12ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-08-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagActivPersonal AB
AdressActivPersonal AB
Mellangatan 71
26161 Landskrona
KontorsadressMellangatan 71 26161 Landskrona
Jobbnummer 4246613
Observera att sista ansökningsdag har passerat.