Alkohol- och tobakshandläggare

Falu kommun / Administratörsjobb / Falun
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Falun, Borlänge, Säter, Gagnef, Hofors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Falu kommun i Falun, Borlänge eller i hela Sverige

I Falu kommun finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter och över 200 yrken. Hos oss jobbar ingenjörer, lärare, socionomer, undersköterskor, projektledare, HR-specialister och många fler. Vi har jobb som märks, vi gör skillnad och tillsammans skapar vi en organisation som är unik vad gäller bredd på kompetens och kunskap. Vår vision är Ett större Falun. Vi ska vara enkla att samarbeta med och till nytta för faluborna. Vi är dessutom en arbetsgivare som vill ta tillvara våra medarbetares fulla kompetens - det vet vi leder till utveckling både för individen och för organisationen. För oss är det viktigt att ge våra medarbetare ett hållbart arbetsliv, vilket vi kallar "Balans i livet". Vi satsar alltså mycket på de mjuka värdena - hur människor mår, blir bemötta och kan växa - eftersom det är vår definition av att vara en riktigt bra arbetsgivare. I Falu kommun eftersträvar vi jämställdhet och vi ser gärna en personalsammansättning som speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar därför sökande som bidrar till detta

Vill du ha ett roligt, varierande och utmanade jobb? Är du självständig, förtroendeskapande och har lätt för att samarbeta? Har du erfarenhet av myndighetsutövning? Då tycker vi att du ska söka till oss på ATL-kontoret!

ATL-kontoret hanterar tillståndsfrågor och tillsyn för bland annat alkohol, tobak och receptfria läkemedel, vi arbetar för sju dalakommuner där verksamheten styrs av en gemensam nämnd. Vi är en liten enhet som består av fyra handläggare och en enhetschef där vi arbetar tätt tillsammans, men alla handlägger och ansvarar för sina egna ärenden. Falu kommun är värdkommun och organisatoriskt tillhör vi miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen i Falun.

Publiceringsdatum
2024-09-26

Dina arbetsuppgifter
Tjänsten består till stor del av utredningsarbete utifrån lag om tobak och liknande produkter samt alkohollagen, men även av tillsyn av försäljningsställen och serveringsställen. Du driver dina ärenden självständigt men har ett nära samarbete med övriga alkoholhandläggare samt enhetschef. Vi arbetar aktivt för att utveckla verksamheten och du förväntas bidra i det arbetet. I arbetet ingår mycket kontakt med företag, myndigheter och allmänheten där rådgivning, utbildning och information ingår. I tjänsten ingår även vissa administrativa uppgifter.

Kvalifikationer
• Universitets- eller högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten

• Två års erfarenhet från myndighetsutövning

• B-körkort då bland annat tillsyn bedrivs i sju kommuner

• Goda kunskaper i svenska både i tal och skrift

Dina personliga egenskaper
En betydande del av arbetet görs tillsammans med andra handläggare och därför ställs krav på god samarbetsförmåga och flexibilitet. Du driver dina egna ärenden och därför behöver du ha en god förmåga att självständigt kunna planera och strukturera arbetet i dina ärenden, du behöver ha en kvalitetsmedvetenhet och ta ansvar för både dina egna och gemensamma uppgifter. Då arbetet består av myndighetsutövning ser vi att du har förmågan att samla och hantera information samt göra objektiva och sakliga bedömningar, vågar ställa krav och fatta beslut utifrån rollen som myndighetsperson. Det krävs att du kan se både detaljer och helheten, och förstå hur de påverkar varandra. I arbetet ingår många kontakter med företag, myndigheter och privatpersoner, du behöver därför vara social, serviceinriktad och kunna kommunicera tydligt i både tal och skrift.

Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning på heltid med tillträde omgående eller enligt överenskommelse. Viss del av arbetet utförs på kvällar och helger.

Bifoga gärna utbildningsintyg i din ansökan då detta kommer efterfrågas om du blir aktuell för tjänsten, alternativt lämnas intyg i samband med intervju.

Kontaktuppgifter

Marcus Tell, Enhetschef ATL-kontoret, tel. 023-823 21, mail: marcus.tell@falun.se

Fackliga företrädare

Vision, Christina Johansson, te. 023- 821 10

Övrig information
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta rekryteringscenter@falun.se

Kontaktinformation
Marcus Tell, Enhetschef ATL

Arbetsplats

Falun

Ersättning
. Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-10-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4862904600".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Falu kommun (org.nr 212000-2221), http://www.falun.se/

Kontakt
Enhetschef ATL
Marcus Tell

Jobbnummer
8922903

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Falu kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Falu kommun: