Äldreomsorgen söker erfaren enhetschef till hemtjänst och nattpatrull

Ale kommun / Sjukvårdschefsjobb / Ale
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Ale, Alingsås, Vårgårda, Lilla Edet, Essunga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ale kommun i Ale, Göteborg eller i hela Sverige

Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Ale. Hos oss är du med och levererar service och tjänster av bästa kvalitet till Aleborna. Tillsammans skapar 2 500 medarbetare ett Ale, kommunen som fokuserar på invånarna och deras behov. Bli en av oss!

Om arbetsplatsen
I Ale kommun finns fem särskilda boenden, sju hemtjänstgrupper och en nattpatrull inom äldreomsorgen.

Ledningsgruppen i äldreomsorgen består av 15 enhetschefer inom särskilt boende och hemtjänst samt verksamhetschef. Två av de särskilda boenden som finns i Ale kommun drivs i intraprenadform.
I ledningsgruppen har vi en öppen dialog där engagemang och kollegialt stöd är en självklar del. Vi arbetar tillsammans med att initiera, stödja och leda verksamhetsprocesser framåt och tar beslut utifrån verksamhetsplan med mål och uppdrag.

Vi har en god gemenskap och ett driv att gemensamt utveckla våra enheter tillsammans för att skapa en samlad äldreomsorg med fokus på god vård för våra invånare från att du bor i ordinärt boende till särskilt boende.

Vi söker nu vår framtida kollega till vår ledningsgrupp med inriktning på hemtjänsten i Ale. Du kommer att vara en av fem enhetschefer som driver ett av våra hemtjänstområden i centrala Ale och vår nattpatrull som utför insatser i ordinärt boende. Enheterna finns belägna i två lokaler; i Nödinge och i Älvängen så du är flexibel att kunna leda två grupper som sitter på olika ställen. Vi eftersträvar ett närvarande ledarskap för våra medarbetare.

Uppdraget som enhetschef innebär att leda, utveckla och skapa de bästa förutsättningarna för cirka 30 engagerade medarbetare. Enligt ledarvisionen i Ale är du tydlig, trygg och modig i ditt uppdrag. Genom ditt och medarbetarnas salutogena förhållningssätt jobbar ni tillsammans för att kunna utföra den bästa kvaliteten i mötet med dem vi är till för, våra äldsta invånare.

Publiceringsdatum
2024-10-15

Dina arbetsuppgifter
Du har personal-, budget-, och arbetsmiljöansvar på din enhet. Du säkerställer genom ditt arbete att detta utförs utifrån de lagkrav som ställs och att enheten har den bästa möjliga ekonomin genom löpande uppföljning tillsammans med vår controller.

Som enhetschef har du en viktig roll i det systematiska kvalitetsarbetet, som omfattar ständiga förbättringar och analyser av arbetet på så väl lång som kort sikt. Du hanterar både strategiska och operativa frågor i nära samarbete med medarbetare, kollegor och chef.

Uppdraget innebär även att representera verksamheten i olika arbetsgrupper och utvecklingsprocesser, både internt och externt.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleexamen från socionomprogrammet, sociala omsorgsprogrammet eller har annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Socionomutbildning är meriterande.
I denna roll behöver du ha goda kunskaper om aktuell lagstiftning.

Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av äldreomsorg samt erfarenhet från chefskap eller arbetsledande funktion, där du haft förmågan att inspirera och motivera medarbetare genom ditt ledarskap. Erfarenhet av att leda förändringsarbete och att vara innovativ för att bidra till fortsatt utveckling i kommunen är meriterande.

Du är trygg i dig själv och tydlig i din kommunikation med andra. I situationer där andra blir stressade är du den som behåller ett lugn och fattar beslut som driver arbetet framåt. Du är inte rädd för att be om hjälp, och är också lyhörd i ditt stöd till medarbetare och kollegor. Du har förmågan att se helheten i verksamheten, men förstår vikten i att det lilla ibland kan vara det viktigaste.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete i kommunal verksamhet och är insatt i förutsättningarna för en politiskt styrd organisation.

Övrig information
Intervjuer sker löpande under rekryteringstiden.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Dina personuppgifter behandlas i Varbi under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Varbi-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-11-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/422".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ale kommun (org.nr 212000-1439)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Socialförvaltningen

Kontakt
Angelica Lazo De La Vega Campana
46303703940

Jobbnummer
8957458

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ale kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ale kommun: