Affärsområdeschef Avfall (interim)
Lundin & Boström Hr AB / Ekonomichefsjobb / Leksand
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Leksand,
Gagnef,
Rättvik,
Borlänge,
Falun eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lundin & Boström Hr AB i Leksand,
Gagnef,
Rättvik,
Borlänge,
Falun eller i
hela Sverige Dala Vatten och Avfall AB är ett regionalt VA- och Avfallsbolag i Dalarna som ägs av kommunerna Gagnef, Leksand, Rättvik och Vansbro. Vår uppgift är att ta hand om avfallet som uppstår i dessa kommuner samt förse invånarna med dricksvatten och avloppsvattenrening. Huvudkontor med kundservice är beläget i Leksand.
Har du erfarenhet inom avfall och att leda operativ verksamhet? Då kan du vara vår nya Affärsområdeschef (interim)
Affärsområde Avfall omfattar idag 20 medarbetare. Vi ansvarar för att insamling och behandling av avfall sker på ett miljömässigt och kostnadseffektivt sätt. Verksamheten är taxefinansierad och omsätter ca 60 Mkr om året. Ansvarsområdet innefattar verksamhet i fyra kommuner. (Leksand, Rättvik, Gagnef och Vansbro).
Tjänsten
Som interim affärsområdeschef för avfallshantering har du det övergripande ansvaret att driva, leda och utveckla affärsområdet. Du ansvarar för verksamhetsstyrning av affärsområdets avfall innefattande återvinningscentraler, insamling av avfall (idag via entreprenör) och tömning av slam från enskilda avlopp (idag via entreprenör).
I rollen ingår också ansvar för personal, arbetsmiljöfrågor, budget och uppföljning av verksamhetens ekonomiska resultat och mål. Du kommer att ansvara för och driva projekt samt vara delaktig i verksamhetsutvecklingen för verksamheten och bolaget.
Tjänsten rapporterar till VD, ingår i företagets ledningsgrupp och bidrar till att företagets övergripande mål och visioner genomförs framgångsrikt.
Detta är en visstidsanställning, tillträde så snart som möjligt och ca 1 år med stor möjlighet till förlängning alternativt tillsvidareanställning.
Placering är på kontoret i Leksand, men vi arbetar över alla våra fyra kommuner i vår organisation. Under rådande omständigheter med Covid-19 utgår vi från hemmet. Som Avfallschef kommer man kunna arbeta hemifrån.
Publiceringsdatum2021-02-04KvalifikationerVi söker dig som har relevant eftergymnasial utbildning eller högskoleutbildning inom miljöområdet, alternativt annan utbildning/arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Har du erfarenhet från avfallsbranschen är det mycket meriterande.
För att vara lyckosam i detta uppdrag så behöver du ha mångårig erfarenhet inom området avfall och miljö. Du har flerårig erfarenhet av att leda operativ verksamhet med egen budget och personal. Du har också erfarenhet av upphandling, kommunala bolag och du är van att arbeta målstyrt.
B-körkort är ett krav för tjänsten.
Personliga egenskaper
Som person är du målfokuserad, strukturerad och ansvarstagande. Du har stor samarbetsförmåga, flexibilitet och trivs med att arbeta kundnära. Du gillar mixen av operativa och strategiska frågor samt att driva förändringar och förbättringar. Du vill se resultat och har samtidigt naturlig fallenhet att skapa långa och hållbara relationer. För att lyckas i rollen behöver du ha en god kommunikativ förmåga och ha lätt för att skapa förtroende och samarbete i din omgivning såväl internt som externt.
Välkommen med din ansökan!
I denna rekrytering samarbetar vi med Lundin & Boström
Ansökan görs via deras hemsida
www.lundinbostrom.se/lediga-tjanster senast den 21 februari 2021.
Vid frågor kontaktar du Rekryteringskonsult Maria Lindström,
maria.lindstrom@lundinbostrom.se 070-510 12 50
Vi har valt våra marknadsföringskanaler i denna rekrytering och undanber oss samtal från annonssäljare och rekryteringsföretag.
Varaktighet, arbetstid
• -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-02-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLundin & Boström Hr AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Lundin & Boström Hr AB (org.nr 556835-0002)
Arbetsplats Lundin & Boström
Jobbnummer 5558018
Observera att sista ansökningsdag har passerat.