Affärsdriven VD
Unik Resurs I Sverige AB / Ekonomichefsjobb / Motala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Motala,
Vadstena,
Mjölby,
Karlsborg,
Linköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Unik Resurs I Sverige AB i Motala,
Vadstena,
Mjölby,
Linköping,
Askersund eller i
hela Sverige Affärsdriven VD sökes till ett spännande och dynamisk entreprenöriellt bolag i Motala!
Företagspresentation
Wexer AB startades 2019, då två IT-bolag slog ihop sina verksamheter. Wexer grundades av de två bolagens respektive ägare, Kristofer Liew och Magnus Lexén. Sedan 2000-talets början hade de båda drivit bolag som byggt skräddarsydda webbsystem, appar och affärsverktyg för sina kunder. Framför allt skapades Wexer utifrån den gemensamma drivkraften att hjälpa kunder att växa och utvecklas, och en gemensam övertygelse om att en IT-partner måste ha en djup förståelse för kundens affärs- och verksamhetslogik. Idag är Wexer en långsiktig partner till en rad nationella och internationella kunder. Wexer har lång erfarenhet av digitalisering och att arbeta med branscher i förändring och förstår vilka utmaningar deras kunder står inför. De är en innovativ och strategisk partner som tillför erfarenhet och kunnande inom IT. De är bra på att driva digitalt förändringsarbete och bygga skräddarsydda webbsystem som skapar affärsnytta och konkurrensfördelar. Deras långa erfarenhet av att digitalisera och automatisera sina kunders affärer har gett dem inblick och kunskap om många branscher och verksamheter. Denna kunskap gör att de också kan vara en engagerad och strategisk samarbetspartner som är bra att bolla idéer med.
Deras egenutvecklade, flexibla plattform Wengine kan användas som grund för många applikationer. Allt från sälj-, produktdesign- och konfigureringsverktyg, till intranät och appar. Wengine kan enkelt integreras med en kunds befintliga system som till exempel Fortnox och Monitor etc. Wengine är en dynamisk plattform som kan anta olika roller i en verksamhet, ex. verksamhetssystem / affärssystem, webbkonfigurator/ produktkonfigurering / CPQ, säljverktyg / säljstödsystem, offert- och ordersystem, egenkontroll / uppföljningssystem, effektivisera / hantera processer och orderflöden.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Som VD kommer du att ha en central roll i att forma och implementera bolagets vision, affärsplan och kundstrategi. Du kommer ha övergripande ansvar för ekonomi, arbetsmiljö och personal, driva framgångsrika affärsstrategier, skapa tillväxtmöjligheter och säkerställa bolagets framgång på marknaden. Du identifierar nya affärsmöjligheter, skapar strategiska partnerskap och utvecklar starka relationer med nyckelintressenter. Genom att vara innovativ och framåttänkande kommer du att kunna positionera bolaget som en ledande aktör i branschen.
Din profil
Du agerar utifrån ett helhetsperspektiv, har en stark affärsförståelse och kan analysera marknader och trender för att identifiera nya affärsmöjligheter. Du är van vid att fatta strategiska beslut och kan navigera i en snabbrörlig och konkurrensutsatt miljö. Som person är du strukturerad och resultatorienterad och har förmågan att inspirera och motivera för att nå gemensamma mål. Du planerar och organiserar ditt arbete på ett realistiskt sätt, är en stark kommunikatör och kan bygga och upprätthålla relationer på alla nivåer. Slutligen har du en mycket god samarbetsförmåga och ser det som en självklarhet att ta initiativ inom och utanför eget ansvar i syfte att få saker att ske.
Vi kommer lägga stor vikt vid din personliga potential men det finns några specifika erfarenheter och kunskaper som vi tillsammans med kunden bedömer som nödvändiga och därmed krav att du har med dig in i rollen.
Dessa är:
• Gymnasieexamen
• Dokumenterad erfarenhet av att leda verksamhet och/eller del av större verksamhet
• Erfarenhet av att ha haft budget- och resultatansvar
• Erfarenhet av att driva affärsutveckling i verksamhet som gett goda resultat
• Gedigen kunskap av att förstå verksamhetens status och rimligheter genom ekonomisk uppföljning och prognostisering, såväl kort- som långsiktig
• Kunskap om att upprätta och genomföra en kundstrategi
• Genuint teknikintresse
• Flytande svenska i tal och skrift
• God engelska i tal och skrift
• B-körkort
Vid en intervju kommer fokus att läggas på kompetenser som: försäljning, kundfokus, planering, initiativtagande, samarbete och kommunikation.
Ansök redan idag!
Sök tjänsten genom att klicka på "ansök" och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam som du ser nedan. Vi kommer i urvalet att nyttja personlighetstester. Du kommer också att tidigt i urvalet få del av och svara på hur du anser dig möta de skallkrav och meriterande aspekter som finns för tjänsten avseende utbildning, erfarenhet och kunskap. Vårt fokus kommer i ett första läge vara skallkraven och din personliga potential. Senare kommer naturligtvis personliga intervjuer med både oss och kund samt referenstagning ske. Urval sker löpande varför processen kan komma att stängas tidigare.
Hoppas att vi möts i processen!
Anastasia Almasidis, 0790-98 41 64 eller
anastasia.almasidis@unikresurs.se Daniel Edqvist, 0721-42 69 23 eller
daniel.edqvist@unikresurs.se Väl mött!
Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!
Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.
Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
Ersättning Enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-08-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Unik Resurs i Sverige AB (org.nr 556052-5833)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Kontakt Daniel Edqvist
0721426923 Jobbnummer 7876683
Observera att sista ansökningsdag har passerat.