Adminstratör till Överförmyndarenheten
Mölndals stad, Juridik och upphandling / Administratörsjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Mölndal,
Göteborg,
Partille,
Härryda,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Mölndals stad, Juridik och upphandling i Mölndal Söker du ett arbete där du själv får växa samtidigt som du bidrar till att skapa välfärd? Där du har möjlighet att påverka och göra skillnad för såväl medborgare som företagare och föreningar? Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsplats där du kan utvecklas och där vi tillsammans bidrar till att uppfylla stadens vision.
Mölndal Vision 2022, kan sammanfattas med orden "Mölndal är den hållbara staden där alla får chansen. Med mod och kreativitet förstärker vi Västsverige." Mölndals stad har drygt 5000 medarbetare inom en mängd olika yrken som alla arbetar för att skapa välfärd för Mölndals 62 000 invånare och alla de människor som arbetar och verkar i staden. Vill du vara med?
Publiceringsdatum2015-03-02ArbetsuppgifterÖverförmyndarnämnden är en kommunal tillsynsmyndighet och har som uppgift att kontrollera det arbete som gode män, förvaltare och förmyndare utför. God man, förvaltare eller förmyndare är en ställföreträdare för någon som inte själv kan sköta sina angelägenheter.
Tjänsten innebär att ha ett samordnande ansvar för all administration i verksamheten, att vara spindeln i det administrativa nätet. Du blir ansvarig för akt- och ärendehantering, posthantering, arkiv och uppgifter som rör skötseln av enheten. Tjänsten kommer även att innebära viss handläggning av ärenden och beslutsfattande hos överförmyndaren samt svara på allmänna frågor under daglig telefontid och expeditionstid. Verksamheten är lagstyrd, varför det ställs höga krav på att handläggningen sköts på rätt sätt enligt föräldrabalken, förvaltningslagen och offentlighets- och sekretesslagen. Tjänsten ställer höga krav på självständighet och ansvar.
KvalifikationerDu bör ha eftergymnasial utbildning. Du ska ha erfarenhet av administration inom offentlig lagstyrd förvaltning och vara van vid handläggning i en offentlig miljö. Du ska ha god IT-vana och lätt för att lära nya system. Det är meriterande om du har kännedom och erfarenhet av lagstiftning inom offentlighet- och sekretess, ärende- och arkivhantering. Tjänsten ställer höga krav på självständighet och ansvar."
Vi söker dig som är social och tycker om att hantera människor i olika situationer utifrån ett tillsynsperspektiv. Du ska kunna hantera arbetsuppgifter med olika svårighetsgrad. Du är stresstålig, noggrann och strukturerar ditt arbete på ett effektivt sätt. Det är viktigt för oss att du har förmåga att samarbeta med kollegor inom enheten och lätt för att bemöta huvudmän, gode män och andra myndigheter. Du bör ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet ha vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Arbetstider och omfattningHeltid. 100 Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-03-15
Ange följande referens när du ansöker: A454296
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnnika Ewe Sjöberg, Enhetschef 031-315 18 81
annika.ewe-sjoberg@molndal.seFacklig kontaktJenny Hellsten, Vision 031-315 12 64
jenny.hellsten@molndal.seFöretagMölndals stad, Juridik och upphandling
AdressMölndals stad, Juridik och upphandling
Göteborgsvägen 11-17
43182 Mölndal
KontorsadressGöteborgsvägen 11-17 43182 Mölndal
Jobbnummer 2186142
Observera att sista ansökningsdag har passerat.