Adminstrativ assistent, ensamkommande barn och unga

Örebro kommun / Administratörsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Örebro kommun i Örebro, Kumla, Nora, Ljusnarsberg eller i hela Sverige

Ref. nr: Sv 246/2015

Vill du vara med och fortsätta att utveckla Örebro kommuns mottagande av ensamkommande barn och unga?

Många människor flyr sina hemländer och Örebro kommun tar ett stort ansvar för de ensamkommande barn och unga som reser in i Sverige utan vårdnadshavare och som söker asyl. Vår verksamhet har utvidgats snabbt, och måste kontinuerligt anpassas efter händelser som sker i världen. Migrationsverkets nya prognoser för hur många ensamkommande barn och unga som väntas komma till Sverige gör att Örebro kommun kommer att utöka verksamheten. Därför etablerar vi nu en ny enhet inom myndighetsutövningen för ensamkommande barn och unga.

Publiceringsdatum
2015-09-15

Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu en administrativ assistent som kommer att arbeta med att ge administrativ service såsom beställningar, bokningar, kallelser mm till verksamheterna inom Socialförvaltningen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Assistera och ge service till verksamhet/chef i det dagliga arbetet
• Sammanställa, renskriva och distribuera rapporter och protokoll och andra dokument
• Kopiering, arkivering, diarium, posthantering, telefon och kundservice, bokning av lokaler/utrustning
• Utskick av kallelser till möten och upprättande av dagordningar
• Uppdatering av register
• Sammanställning av statistik
• Inköp av kontorsmaterial, ta emot sjukanmälningar samt vissa uppgifter inom personal- och ekonomiadministration
• Arbete i verksamhetssystemen Raindance och Procapita

Kompetenser
• Avslutad gymnasieutbildning med inriktning administration, ekonomi eller motsvarande
• Erfarenhet från administrativa uppdrag och/eller myndighetsarbete
• Goda datakunskaper inom Office-paketet

För att passa i rollen som administrativ assistent är det viktigt att du är analytisk, strukturerad och självgående. Du är också serviceinriktad och har hög stresstolerans. Du är flexibel i ditt arbetssätt och har god initiativförmåga. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift och har förmåga att hantera flera olika arbetsuppgifter samtidigt och göra prioriteringar bland dessa. Vi förutsätter att du delar Socialförvaltningens värdegrund och människosyn. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt meriterande
• Erfarenhet av arbete inom myndighetsutövning
• Kunskaper i Raindance och Procapita

Anställningens omfattning
Anställningsform: tillsvidareanställning
Omfattning: heltid
Tillträde: snarast enligt överenskommelse
Antal platser: 1

Facklig information
SACO: Ove Carlsson, tel: 019-21 40 79
Vision: Jan Andersson, tel: 019-21 12 02

Så ansöker du
Örebro kommun använder sig av ett elektroniskt rekryteringssystem och vi önskar att du lämnar din ansökan via systemet. Sista ansökningsdag är 2015-09-30 men intervjuer kommer att ske löpande så skicka in din ansökan redan idag.

Välkommen med din ansökan!

Örebro kommun använder kompetensbaserad rekrytering för att vara en arbetsgivare som är fri från diskriminering. Vi välkomnar sökanden oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder.

Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-09-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Eva Cading, Enhetschef 019-21 27 11

Företag
Örebro Kommun

Adress
Örebro Kommun
Box 300 61
70135 Örebro

Kontorsadress
Box 300 61

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2431166

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Örebro kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Örebro kommun: