Administratörer till Lundby

Göteborgs Stad , SDF Lundby / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs Stad , SDF Lundby i Göteborg

Lundby är en snabbt växande stadsdel. Här byggs mycket nytt och stadsdelen får en allt tydligare citykaraktär. Våra drygt 54 000 invånare har oftast bara några minuter in till centrala Göteborg tack vare utmärkta kommunikationer. Förvaltningens 1 600 medarbetare arbetar tillsammans för att möta invånarnas behov av service. Vårt mål är att skapa en sammanhållen stadsdel, där människor har goda och rättvisa levnadsvillkor och upplever delaktighet.



Publiceringsdatum
2019-07-05

Arbetsuppgifter
Denna annons avser 3 tjänster inom administration med specifika huvudsakliga inriktningar.

Vill du arbeta nära enhetschefer för att bygga upp ett bemanningsstöd som ger kvalitet för brukarna?

Gillar du att arbeta med bemanningsfrågor, bemanningsplanering och schemaläggning?

Trivs du med personaladministrationsarbetsuppgifter och är lösningsfokuserad? Då är du den person som vi söker till nedan tjänster.

• Administration HR-avdelning, tillsvidareanställning
Som administratör inom bemanningsplanering ansvarar du huvudsakligen för att ta emot beställningar och fördela vikarier via IT-stödet Time Care Pool. Du jobbar också med löneadministration, administration av övertid och frånvaro, rättelser. Du har daglig kontakt med beställande chefer och timavlönade vikarier för att på bästa sätt hitta bra lösningar för verksamhetens behov med kontinuitet i fokus. Du har telefontid bestämda tider under arbetsdagen och ansvar för att följa upp arbetet som våra timavlönade utför, vilket innefattar uppföljningssamtal och hantering av återkoppling till/från verksamheterna.

• Administration sektor IFO/FH, vikariat på ett år
Som personaladministratör servar du chefer inom sektorerna individ- och familjeomsorg samt funktionshinder. Du arbetar huvudsakligen i personalsystemet med bla att lägga upp och avsluta anställningar, koppla scheman dvs både arbetstid- och jourplaceringar samt skriva arbets- och tjänstgöringsintyg. Löneadministrativa uppgifter, så som kontofördelning av personal och rättelser samt beställning av behörigheter, ingår.

• Bemanningskoordinator sektor IFO/FH, allmän visstidsanställning på ett år
Tjänsten som bemanningskoordinator med inriktning funktionshinder innebär att i nära samarbete med chefer och medarbetare erbjuda ett kvalificerat administrativt stöd och att vara en länk till förvaltningens stödfunktioner. Du arbetar tillsammans med ytterligare en bemanningskoordinator och jobbar nära områdeschef, enhetschefer och Time Care ombud med bemanningsplanering, uppföljning och analys. Övriga viktiga samarbetspartners kommer bl. a att vara verksamhetsekonomer, HR-avdelning och Bemanningsenheten. I arbetsuppgifterna ingår att se över bemanningskrav, säkerställa schemaprocessen och vara support vid schemaläggning och bemanningsplanering, liksom uppföljning och kvalitetssäkring av scheman och budget i timmar. I denna roll ingår även statistik och nyckeltal.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har som lägst avslutad gymnasieutbildning. YH-utbildning i lön och personaladministration eller annan högskoleutbildning med administrativ inriktning är meriterande. Du har tidigare arbetat administrativt och har erfarenhet av service och kundbemötande. Tjänsterna kräver IT-vana och goda kunskaper i Office-paketet. Du ska tidigare ha arbetat i ett personalsystem. Erfarenhet av TimeCare Planering/Multi Access är meriterande. För tjänsten bemanningskoordinator är viktigt att du har flera års erfarenhet av arbete med schemaplanering och Time Care. Meriterande är kunskap om verksamhetsområdet funktionshinder.

För att lyckas i uppdraget krävs att du är strukturerad och lösningsfokuserad samt har intresse och engagemang för att stötta och hjälpa andra. Du är noggrann med att leverera en god kvalitet samt att slutföra de uppgifter du har tagit dig an inom givna tidsramar.

Du trivs med ett flexibelt arbetssätt då din arbetsdag kommer att bestå av att ha många kontakter samt hantera frågor och ärenden av varierande slag. Du har hög kommunikativ förmåga och kan prioritera dina och andras arbetsuppgifter vid arbetstoppar.

Du kommer tillhöra en verksamhet där förändring är en del av vardagen. Därför är du en person med mycket drivkraft och som aktivt kan bidra till utveckling av vår enhet. Du trivs med att samarbeta med dina teamkollegor där ni tillsammans löser dagliga arbetsuppgifter och de utmaningar som uppstår inom enheten.

Stor vikt läggs vid administrativ skicklighet.

Ange i din ansökan vilken/vilka tjänster du är intresserad av.

ÖVRIGT
I Göteborgs Stad tillämpas rökfri arbetstid.

När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Göteborgs Stad har upphandlade avtal.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2019-09-01 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-07-31
Ange följande referens när du ansöker: A891390
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Vedrana Pendic nås vecka 29 031-366 70 10
Alex Hirschi alex.hirschi@lundby.goteborg.se 031-366 75 45
Solveig Eldenholm, nås v 29 031-366 77 40
Martin Larsson, nås från v 32 031-366 74 22

Företag
Göteborgs Stad , SDF Lundby

Adress
Göteborgs Stad , SDF Lundby
Box 22006
40072 Göteborg

Kontorsadress
Vågmästaregatan 1 A

Jobbnummer
4840966

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs Stad , SDF Lundby

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs Stad , SDF Lundby: