Administratörer sökes till sommarjobb
Adecco, Office & HR, Göteborg / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco, Office & HR, Göteborg i Göteborg,
Mölndal,
Härryda,
Stenungsund,
Trollhättan eller i
hela Sverige Adecco söker nu administratörer som vill arbeta under sommaren
Adecco är världens största bemanningsföretag och HR-partner. I Sverige har vi ca 50 kontor och 5000 anställda. Globalt så sysselsätter vi runt 700 000 personer varje dag och ger ca 3 miljoner människor jobb under ett år. Våra verksamhetsområden är Recruitment, Outsourcing, Staffing Services och Human Capital Solutions. Adecco är ett auktoriserat bemanningsföretag.
Adecco Office & HR förmedlar administratörer, receptionister, sekreterare, administrativa chefer, HR-personal, personalchefer m fl. Vi har lång erfarenhet av branschen och har i många år hjälpt både små och stora företag. Mer information om Adecco finner du på
www.adecco.seNu behöver vi två administratörer till kundföretag på Hisingen
Publiceringsdatum2010-03-10Dina arbetsuppgifterVi söker dels en Orderadministratör som kommer att arbeta med att administrera och ta emot inkommande order, arbeta med en del export- och importhantering inklusive tulldokument samt med fakturering av leveranser. I rollen ingår att ha koll på lagersaldot. Arbetet sker i affärssystemet Movex. Vidare ingår en del arbete rörande företagets lager, mestadels administrativa uppgifter men även viss godsmottagning, registrering och packning samt leverans- och reservdelshantering.
Dels söker vi dig som vill arbeta med Inregistrering av aviseringar. Huvudsakliga arbetsuppgifter är avisering av produktionsbegärda sändningar och arbete med att avisera mottagare, ha kontakt med avsändare och returnera felaktiga sändningar men andra uppgifter kan förekomma med. Tjänsten innebär mycket data- och telefonarbete.
Fakta om anställningarna
Båda tjänsterna är på heltid, dagtid. Varaktigheten för orderadministratörstjänsten är juni, juli och augusti. För den andra tjänsten är starten något tidigare, varaktighet från 24 maj tom 27 augusti.
ErfarenheterVi söker dig som har arbetat med liknade uppgifter och som kan arbeta hela sommaren. God datavana är en självklarhet till båda tjänsterna och har du erfarenhet av Movex är det meriterande. I första hand söker vi dig som studerar eller har en annan huvudsaklig sysselsättning. Är du student inom logistikområdet eller liknande är det meriterande. Arbetsspråk är svenska.
Dina personliga egenskaperSom person bör du vara framåt, positiv och serviceminded samt vara självgående i ditt arbete. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.
Vad erbjuder vi?
Du blir anställd som konsult på Adecco och kommer att få arbeta med olika uppdrag som matchar din kompetens. Hos Adecco får du chansen att bredda dina erfarenheter och skapa ett stort kontaktnät.
Så ansöker duDu är välkommen att ansöka så snart som möjligt, intervjuer kommer att hållas löpande under ansökningstiden. Ansök till tjänsten genom att registrera dig på vår hemsida
www.adecco.se för att därefter ansöka.
Vid frågor rörande:
• det aktuella uppdraget och kunden vänligen kontakta konsultchef
Jakob Kejerud på telefon 031 725 45 58.
• rekryteringsprocessen vänligen kontakta rekryteringsansvarig
Helena Åhs på telefon 031 725 45 38.
Du finner en länk till annonsen här:
http://www.adecco.se/pages/jobad.aspx?adid=955532Välkommen med din ansökan!
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 11 dagar - 3 månader
Heltid
ErsättningFast lön
KontaktHelena Åhs, Rekryteringsansvarig
FöretagAdecco, Office & HR, Göteborg
AdressAdecco, Office & HR, Göteborg
Östra Hamngatan 31
41105 Göteborg
KontorsadressGötgatan 11
KontaktuppgifterTelefonnummer: 031-725 45 00
Jobbnummer 604211
Observera att sista ansökningsdag har passerat.