Administratör vid verksamhet miljö- och bygg
Mariestads kommun, Miljö och bygg / Administratörsjobb / Mariestad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Mariestad,
Töreboda,
Götene,
Skövde,
Gullspång eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Mariestads kommun, Miljö och bygg i Mariestad Att arbeta i Mariestads kommun är att göra skillnad tillsammans med andra och att utvecklas individuellt. Här behövs och uppskattas alla för det de gör - både av invånare och av arbetsgivare. Varje anställd i Mariestads kommun är en avgörande del i det viktiga arbetet med att ge service och omsorg till invånarna. Mariestads kommun fokuserar på hälsa, utveckling och delaktighet för sina anställda och ser möjligheterna hos varje person. Tillsammans skapar vi grunden för en god stad och utvecklar samhället till det vi vill att det ska vara.
I Sjöstaden Mariestad arbetar 2 500 kommunanställda från 170 yrkesgrupper inom 120 verksamhetsområden med några av Sveriges viktigaste uppdrag. Barns lärande, god omsorg, hållbar samhällsutveckling och miljöfrågor är bara några exempel på det som vi satsar på.
De tre kommunerna Mariestad Gullspång och Töreboda har byggt upp ett omfattande samarbete i en rad viktiga frågor. Flera nämnder och förvaltningar är gemensamma, vilket både minskar kommunernas sårbarhet och ger en högre effektivitet.
Gemensamma verksamheter:
• Miljö- och byggnadsnämnden med tillhörande miljö- och byggnadsförvaltning administreras av Mariestads kommun. Förvaltningen har sitt kontor i Mariestad.
• Energirådgivningen administreras av Mariestads kommun och ansvarig nämnd är kommunstyrelsen. Energirådgivarna har kontor i alla tre kommuner.
• Tekniska nämnden med tillhörande teknisk förvaltning administreras av Mariestads kommun. Förvaltningen har sitt kontor i Mariestad.
Publiceringsdatum2022-05-06ArbetsuppgifterDu kommer att vara första kontakten vid förfrågningar och hänvisning när våra sökande vill ha svar på sina funderingar. Ärendena kommer in såväl digitalt från vana byggfirmor som från enskilda personer. Vi är på väg mot en mer och mer digitaliserad verklighet men än så länge finns även handritade ansökningar och många telefonförfrågningar om var man ska börja.
Du kommer också att diarieföra ärenden så att handläggarna kan arbeta med dem. När besluten tagits ska också dokumentationen säkerställas och arkiveras. Så småningom kommer våra färdiga ärenden att föras över till ett e-arkiv och då blir kansliet den som fixar det.
Din roll är att vara spindeln i nätet här hos oss eftersom alla handläggare då och då behöver hjälp med vårt ärendehanteringssystem, EDP Vision, eller andra administrativa spörsmål.
KvalifikationerDu är serviceinriktad och har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att framföra lösningar.
Vi söker dig som trivs med serviceyrket och har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att framföra lösningar i ditt kundbemötande på ett respektfullt sätt. Eftersom arbetsuppgifterna kan variera behöver du ha ett prestigelöst och strukturerat arbetssätt där du är noga med att följa upp resultatet. På arbetsplatsen förekommer såväl arbete med andra som på egen hand, detta ställer krav på förmåga att kunna samarbeta men också ansvarstagande på egen hand.
Vi söker dig som är trygg i dig själv och gärna har tidigare erfarenhet av offentlig verksamhet, kommunen eller kanske statlig tjänst. En eftergymnasial utbildning i administration är önskvärd från vår sida men den kan se ut på många olika sätt och erfarenhet kan bedömas likvärdig från vår sida.
Du ska kunna anpassa dig till olika förutsättningar då de som behöver vår myndighetsutövning kan vara såväl glada och trevliga eller motsatsen om de inte får som de tänkt sig. Dessutom tillkommer och försvinner lagstiftning vi arbetar utifrån titt som tätt. Kort och gott vill vi att du tycker om människor och trivs med att vara vår kundservice.
Eftersom du kommer att ingå i en grupp om fyra är förstås god samarbetsförmåga en förutsättning för att du och dina kollegor ska trivas med varandra, fråga varandra till råds och helt enkelt hjälpas åt på ett bra sätt.
Vana att arbeta i ärendehanteringssystem som tex EDP Vision ser vi som en tillgång då våra ärenden diarieförs och dokumenteras där.
Vi värdesätter personliga egenskaper högt.
Välkommen att söka!
ÖVRIGT
Mariestads kommun arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet och vill därmed tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten.
Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Mariestads kommun rökfri arbetstid.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Mariestads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länk i annonsen, inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. 100% Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-05-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagMariestads kommun, Miljö och bygg
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1121787".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Mariestads kommun (org.nr 212000-1686),
http://www.mariestad.se Arbetsplats Mariestads kommun, Miljö och bygg
Kontakt Miljöinspektör
Ritva Rådefalk
0501- 75 60 42 Jobbnummer 6618368
Observera att sista ansökningsdag har passerat.