Administratör till Verksamhetsområde Ordinärt boende

Alvesta kommun, Omsorgsförvaltningen / Ekonomiassistentjobb / Alvesta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Alvesta, Växjö, Hylte, Uppvidinge, Ljungby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Alvesta kommun, Omsorgsförvaltningen i Alvesta

Alvesta kommun med drygt 20 000 invånare är en av södra Sveriges pärlor. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val.

• Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas
• Liten nog för att alla skall bli sedda och uppskattade samt korta beslutsvägar

Verksamhetsområde Ordinärt boende är en del av Omsorgsförvaltningen i Alvesta kommun och består av hemtjänstverksamhet, teamet för trygg- och säker hemgång, hemtjänstens nattorganisation samt anhörigstöd. I verksamhetsområdet arbetar det ca 100 omsorgspersonal, 4 enhetschefer, 1 verksamhetssamordnare, 1 anhörigsamordnare och 1 administratör.


Publiceringsdatum
2019-07-02

Arbetsuppgifter
Du kommer i nära samarbete med enhetschefer samt verksamhetssamordnare inom Ordinärt boende Omsorgsförvaltningen, ansvara för administrativa arbetsuppgifter knutna till verksamhetsområdet.

Det innebär bland annat:
• Löne- och fakturahantering, beställningar och inköp.
• Personaladministrativa uppgifter som bemannings- och schemaplanering inklusive lönehantering.
• Systemadministration såsom administrering och tilldelning av behörigheter och roller i olika verksamhetsknutna system.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasial utbildning med ekonomisk alt administrativ inriktning eller motsvarande samt tidigare erfarenhet från administrativt arbete.

Du är självständig och ansvarsfull i ditt arbete och som person är du uppmärksam och tillmötesgående med en vilja och förmåga att stödja andra samt samarbeta med kollegor. Du trivs med att skapa kontakter och underhålla relationer i ditt arbete, såväl internt som externt.

Du tar ansvar, strukturerar och organiserar självständigt ditt arbete och fullföljer dina arbetsuppgifter i tid. Du arbetar noggrant och är kvalitetsmedveten. Du har lätt för att förhålla dig till ändrade omständigheter vilket innebär att kunna vara flexibel, ta egna initiativ i arbetet och kunna fatta beslut inom ramen för ditt ansvarsområde.

Du trivs i en miljö där du får möjlighet att vara kreativ och hitta nya lösningar på de situationer som uppstår.

Eftersom arbetet till stor del innefattar muntlig och skriftlig kommunikation, är det ett krav att du kan uttrycka dig väl i det svenska språket både i tal och skrift. Du har goda datorkunskaper och vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i personal- och ekonomisystem samt schemaläggning. Erfarenhet av Visma Window, Procapita/Lifecare och TimeCare, TES är meriterande.

ÖVRIGT
Kontaktpersoner v27-29 Senada Hodzic
Kontaktpersoner v30-33 Anita Skarp alt Emma Känno

Vi undanber oss samtliga annonsförsäljare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 191001 eller enligt ök.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-08-19
Ange följande referens när du ansöker: A890703/2019
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Senada Hodzic 0472-15527
Emma Känno 0472-15152
Anita Skarp 0472 - 154 66

Företag
Alvesta kommun, Omsorgsförvaltningen

Adress
Alvesta kommun, Omsorgsförvaltningen
Centralplan 1
34280 Alvesta

Kontorsadress
Centralplan 1 Alvesta

Jobbnummer
4839590

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Alvesta kommun, Omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Alvesta kommun, Omsorgsförvaltningen: