Administratör till Verksamhetsområde Hjälpmedel i Malmö

Region Skåne, Psykiatri, habilitering och hjälpmedel / Administratörsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Skåne, Psykiatri, habilitering och hjälpmedel i Malmö, Burlöv, Staffanstorp, Lund, Trelleborg eller i hela Sverige

Gör skillnad. Varje dag.

Är du en skicklig administratör som vill arbeta med varierande arbetsuppgifter och leverera hög service? Drivs du dessutom av verksamhetsutveckling och vill bli en del av ett kompetent team? Då ska du söka till oss på Sortimentenheten, Hjälpmedel i Malmö!

Hjälpmedelsverksamheten är ett verksamhetsområde (VO) inom förvaltning psykiatri, habilitering och hjälpmedel och ansvarar för samtliga hjälpmedelsområden som finansieras av Region Skåne. Här ingår hjälpmedel till personer med rörelse-, syn-, hörsel-, kommunikations- och kognitionsnedsättningar, medicinska behandlingshjälpmedel, ortopedtekniska hjälpmedel samt läkemedelsnära produkter.

Vårt uppdrag är att säkra en effektiv och patientsäker försörjning av förskrivningsbara hjälpmedel där patienter får tillgång till rätt hjälpmedel när de behöver det. Samtidigt ska det vara enkelt för medarbetare i vården att beställa, förskriva och följa upp användandet av hjälpmedel.

I vårt område Order och logistik, som ansvarar för order och materialflödet i hela verksamheten, ingår enheterna Kundservice, Administration, Sortiment och Logistik. Enhet Sortiment ansvarar för kravspecifikationen vid hjälpmedelsupphandlingar och förvaltar anvisningarna till hjälpmedlen.

Hjälpmedel arbetar utifrån Lean och har skapat en struktur där samtliga medarbetare deltar och bidrar i lokala puls- och förbättringsmöten. I dessa möten hanteras avvikelser och förbättringar utifrån givna processer. Perspektivet är kundcentrerat, där kunden primärt är förskrivaren, och slutkunden är patient .

Publiceringsdatum
2023-03-06

Arbetsuppgifter
Vi välkomnar nu dig som är redo att axla rollen som administratör hos oss på Sortiment, verksamhetsområde Hjälpmedel i Malmö. Inom enhet Sortiment kommer du ha en viktig funktion för att bidra till vår vision att göra livet mera möjligt för våra medborgare som har behov av hjälpmedel.

Som administratör ingår du i ett team med åtta sortiment- och avtalsledare och en utvecklingsstrateg. Din primära arbetsuppgift är att avlasta medarbetare samt enhetschef med administrativa arbetsuppgifter. I din roll ansvarar du för att skapa uppdateringar i enhetens produktkataloger, utveckla och ständigt förbättra sidorna Hjälpmedel på Vårdgivare Skåne och Hjälpmedelsguiden. Därtill kommer du bidra till övrigt publicistarbete och faktagranskning samt bistå i arbetet med ansvar för publicering på Vårdgivare Skåne samt Hjälpmedelsguiden.se. Du ansvarar även för olika typer av beställningar som till exempel kontorsmaterial, resor och lokaler. Vidare deltar du i enhetens fortbildningar och informationsmöten samt bistår enheten med administrativa uppgifter. Utöver dina administrativa arbetsuppgifter ser du även till att uppdatera enhetens rutiner, processer och mallar. Andra arbetsuppgifter kan tillkomma i takt med att du utvecklas i rollen.

Som ny medarbetare hos oss inleds din anställning med en introduktion där du får handledning av en mentor samt avstämning med enhetschef. Vi är måna om att du ska känna dig trygg i din nya tjänst och vill ge dig goda förutsättningar i din fortsatta utveckling.

Tjänsten avser arbete på heltid med placering i Malmö. Möjlighet till distansarbete två dagar i veckan.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har lägst gymnasial utbildning inom administration eller kommunikation, alternativt en annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Högskoleutbildning inom samma område är meriterande. Mycket goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift är ett krav för tjänsten. Vi ser att du har tidigare erfarenhet av administrativt arbete och goda kunskaper i Office-paketet.

Vi ser det som meriterande om du har följande:
• Erfarenhet av tillgänglighetsanpassning av dokument.
• Tidigare arbetat inom en hjälpmedelsverksamhet.
• Kunskap om programmen Sesam, Raindance, Insight samt Adobe Acrobat Pro DC.
• Goda kunskaper om kommunikation och webbpublicering.

För att lyckas i rollen som administratör är du en serviceinriktad, flexibel och driven person som tar ansvar för dina arbetsuppgifter och trivs väl med att arbeta som en del av ett team. Du har god förmåga att självständigt prioritera och organisera egna arbetsuppgifter samt är lyhörd för verksamhetens behov av administrativt stöd. Tjänsten ställer stora krav på din förmåga att planera ditt eget arbete som din förmåga att samarbeta med andra. Med en positiv attityd hanterar du olika situationer på ett lösningsorienterat och effektivt sätt. Vidare söker vi dig som har en framåtanda och som drivs av förändringar. Därtill är du en person som bidrar aktivt till att både din egen utveckling och till enheten i stort. Vid tillsättning av tjänsten kommer vi lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Intervjuer planeras att hållas vecka 15.

Vid eventuell anställning görs kontroll mot misstanke- och belastningsregistret.

I den här rekryteringen sker löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag, vi ser fram emot att lära känna dig!

ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Psykiatri, habilitering och hjälpmedel är den tredje största förvaltningen med verksamheter runt om i hela Skåne. Vi har ett brett uppdrag där många olika kompetenser tillsammans ger våra patienter den bästa vård och omsorg. Med nyfikenhet och stort intresse satsar vi också på utveckling och forskning.

Uppdraget inom psykiatri är att bedriva specialiserad vård i den offentligt drivna barn-, vuxen- och rättspsykiatri. Habiliteringen bedriver habilitering och rehabilitering inom den offentligt drivna barn-, ungdoms- och vuxenhabiliteringen. Hjälpmedel har i uppdrag att hantera hjälpmedel som föreskrivs till patienter i Skåne. Inom förvaltningen finns också syn-, hörsel och dövverksamhet.

http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C127798".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Region Skåne (org.nr 232100-0255)

Arbetsplats
Region Skåne, Psykiatri, habilitering och hjälpmedel

Kontakt
Ina Lucic, Rekryterare ( kontakt vid frågor om r
0724-634 656

Jobbnummer
7514684

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Skåne, Psykiatri, habilitering och hjälpmedel

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Skåne, Psykiatri, habilitering och hjälpmedel: