Administratör till Rekryteringsenheten
Chalmers Tekniska Högskola AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Chalmers Tekniska Högskola AB i Göteborg Söker du en varierad roll inom administration där din servicekänsla och effektivitet kommer helt till sin rätt? Välkommen att bli en del av vårt team! Vi kan erbjuda dig en stimulerande arbetsplats i en akademisk miljö, där studenter och medarbetare drivs av att skapa värde för en hållbar framtid.
HR på Chalmers
Tillsammans med ledare, chefer och medarbetare bidrar vi på HR-avdelningen till att Chalmers fortsätter att vara en attraktiv och hållbar arbetsplats för alla. Vi utvecklar och arbetar med frågor som förutom rekrytering berör verksamhetsplanering, arbetsrätt, kompetensutveckling, lön, miljö, arbetsmiljö, ledarskap, medarbetarskap och jämställdhet. HR-avdelningen är en del av Chalmers centrala verksamhetsstöd och består av cirka 40 medarbetare fördelade på tre enheter och några specialistfunktioner.
Beskrivning av tjänsten
Du ingår i Rekryteringsenheten där du samarbetar tätt med våra tre rekryteringsspecialister och HR-administratör. Du kommer att ge ett brett administrativt stöd i olika ärenden. I rollen är du en viktig länk mellan rekryteringsspecialisterna, Chalmers Anställningskommitté och chefer och medarbetare ute i verksamheten i olika ärenden. Läs mer om Anställningskommittén och akademiska tjänster här.
Du kommer bland annat att:
• Hantera kontakter, utskick och arvoden till externa sakkunniga som granskar ansökningar till akademiska tjänster
• Skriva beslutsdokument för ärenden som behandlats av Chalmers Anställningskommitté
• Hantera administration i rekryteringssystemet ReachMee
• Ta fram statistik
• Boka möteslokaler, koordinera möten med mera
• Stötta teamet med övriga administrativa uppgifter
Anställningsform
Tjänsten är ett vikariat på heltid, cirka 1 år. Start är 15 mars 2024, eller enligt överenskommelse.
Hälsningar från Rekryteringsenheten
Hej kommande kollega! Sara här, din blivande chef! Vi är ett härligt team med mycket humor (ett kommunikationsmedel som vi föredrar är GIF 's). Här kommer en kortare introduktion till vilka vi är: Maria, en fenomenal loppisfyndare. Amanda, expert på lunchpromenader. Linnea, kallas Larry, en fena på att skapa quiz men är helst inte en av de tävlande. Henrietta, teamets reseledare. Emilio, vår egen sångfågel. Varmt välkommen till oss!
Har du frågor kontakta gärna mig på
sara.paulsson@chalmers.se.
Vem är du?
Vi söker dig som har:
• Lägst gymnasiekompetens
• Minst ett års erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter, såsom koordinering av information och uppföljning. Du ska vara van vid att ha flera processer igång samtidigt
• Flytande svenska och goda kunskaper i engelska i tal och skrift
För att trivas i rollen behöver du vara:
• Strukturerad, då du kommer att ha många olika ärenden och processer i gång samtidigt, som du också har ett stort ansvar i att driva framåt och prioritera bland.
• Flexibel, då arbetsuppgifterna kan se väldigt olika ut och nya kan tillkomma.
• Kommunikativ, då det är viktigt att kunna förmedla en stor mängd information på ett tydligt och professionellt sätt både internt och externt.
• Ansvarstagande, du ser till att arbetsuppgifter blir slutförda och håller den kvalitet som efterfrågas.
Om du även gillar att använda GIF:s är det ett stort plus då det är ett av våra främsta kommunikationsmedel mellan oss i teamet .
Vad erbjuder vi?
Chalmers värdeord: öppenhet, respekt, delaktighet, mångfald och kvalitet, genomsyrar synen på vår arbetsmiljö och våra medarbetare.
Våra förmåner för anställda omfattar bland annat:
Flexibilitet att arbeta på distans upp till 2 dagar per vecka.
Kollektivavtal med föräldralön, sjukpenningtillägg, läkemedelskostnader, löneväxling, pension, inarbetade dagar samt flextid.
Friskvårdsbidrag samt en friskvårdstimma varje vecka under betald arbetstid.
Här kan du läsa mer om våra förmåner och hur det är att arbeta på Chalmers.
Välkommen med din ansökan!
I din ansökan vill vi att du bifogar ditt CV. I den här rekryteringsprocessen ska du inte bifoga ett personligt brev. Istället kommer du att få svara på ett antal urvalsfrågor i samband med att du laddar upp ditt CV. Observera att vi inte kommer att läsa personliga brev.
Referenser lämnas vid en eventuell intervju. Vi planerar att hålla intervjuerna i vecka 4 och 5. Som en del av rekryteringsprocessen kommer du även att få genomföra arbetsprov.
Sista dag att ansöka är 7 januari, 2024
• ** Chalmers undanber sig alla erbjudanden om ytterligare jobbannonsering eller rekryteringsstöd i samband med denna rekrytering. ***
Chalmers vision är att aktivt medverka till en hållbar framtid. Vår forskning och utbildning inom teknik, naturvetenskap, arkitektur och sjöfart bedrivs i nära kontakt med omvärlden. Strategin för att nå vetenskaplig excellens förverkligas inom sex styrkeområden; Energi, Hälsa och teknik, Informations- och kommunikationsteknik, Materialvetenskap, Produktion och Transport. De grundläggande vetenskaperna utgör basen och hållbarhet, innovation och entreprenörskap är viktiga drivkrafter. Chalmers har omkring 11 000 studenter och 3000 anställda. Utveckling och förnyelse har präglat Chalmers ända sen starten 1829, helt enligt grundaren William Chalmers motto: Avancez!
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-01-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Chalmers Tekniska Högskola AB (org.nr 556479-5598)
Jobbnummer 8342262
Observera att sista ansökningsdag har passerat.