Administratör till rekryteringsenhet uppdragstagare

Gävle kommun, Myndighetskontoret / Administratörsjobb / Gävle
2025-06-16


Visa alla administratörsjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gävle kommun, Myndighetskontoret i Gävle

Gävle kommun erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!

Välfärd Gävles medarbetare gör Gävle tryggare för barn, unga och äldre, personer med funktionsnedsättning och människor i utsatta situationer. Vi jobbar även med att skapa de bästa förutsättningarna för vuxnas lärande och för personlig utveckling. Vi erbjuder framtidsyrken som både utmanar och utvecklar och du jobbar med sånt som är viktigt på riktigt. Tillsammans gör vi Gävle tryggare!

Publiceringsdatum
2025-06-16

Arbetsuppgifter
Rekryteringsenhet Uppdragstagare arbetar bland annat med rekrytering och utredning av jourhem, familjehem, kontaktfamiljer och kontaktpersoner. Som administratör kommer du att hjälpa handläggarna med administrativ hantering av ärenden på enheten. Du kommer tillsammans med en kollega att vara ett nära administrativt stöd till medarbetarna, chef och verksamheten i stort. Är du driven, noggrann och självständig? Då är du rätt person för oss! Tillsammans gör vi Gävle bättre.

Rekryteringsenheten ligger på Ruddammsgatan 27. Vår enhet består av 19 medarbetare samt en enhetschef. Som administratör kommer du att arbeta med hantering av avtal och underlag för ekonomi gällande placeringar, jourplaceringar samt granskning av utbetalningar av arvoden och omkostnader. Du arbetar i vårt faktureringssystem där du ska inhämta information om vad fakturan avser och säkerställa den innan kontering. Du ska också genomföra utbetalningar till uppdragstagare. I dina arbetsuppgifter ingår att ha kontroll och struktur på verksamhetens arkiv, både digitalt och fysiska handlingar. Arbetsuppgifterna är situationsanpassade och flexibla utifrån verksamhetens behov. Olika typer av kontorsuppgifter som hantering av dokumentation från socialnämnden, inhämtande av registerutdrag, kontroll och dokumentation. Du ska vara behjälplig med att ta fram uppgifter och ta fram statistik från olika program samt presentera dem på ett tydligt och pedagogiskt vis. Vidare ska du ansvara för verksamhetens funktionsbrevlåda i Flexite och vid behov boka resor.

I dina arbetsuppgifter ingår också att, tillsammans med kollegor, samarbeta med- och avlasta administratörer på andra enheter, vara ett stöd och täcka upp vid behov.

Vi har ett positivt arbetsklimat där vi arbetar tillsammans i en erfaren och stabil arbetsgrupp. Vi stöttar och ställer upp för varandra och delar den kunskap vi besitter för att främja ett gott samarbete. Rollen som administratör på Rekryteringsenhet uppdragstagare är omväxlande och utvecklande. Du är en viktig person hos oss! Intervjuer för denna tjänst planeras att genomföras under vecka 31.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en godkänd gymnasieutbildning inom administration eller ekonomi eller annan utbildning i kombination med erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du ska ha systemvana och mycket goda IT-kunskaper inom Office365, främst inom Excel, Power Point och Word. Meriterande om du tidigare har arbetat inom kommunal verksamhet, inom socialtjänsten och kan verksamhetssystemet treserva samt ha tidigare erfarenhet av fakturahantering.

Det är meriterande för tjänsten om du har intresse för IT-lösningar, kan ta fram statistik från Power BI, Treserva samt presentera statistik på ett pedagogiskt och tydligt sätt. Det är också meriterande om du kan systemen Flexite, Proceedo, Outlook och Teams. Det är önskvärt om du tidigare har hanterat underlag för utbetalningar till uppdragstagare och klient. Du kan räkna och har lätt för att se om en uträkning ser felaktig ut.



Du skall kunna uttrycka och formulera dig väl i tal och skrift i det svenska språket. Du har en språklig säkerhet och kan anpassa det till olika situationer, syften och mottagare. Du kan planera och organisera ditt arbete, har lätt för att sätta upp mål, följa upp och avsluta aktiviteter. Dessutom eftersträvar du att leverera resultat både vad gäller kvalitet och produktivitet. Du arbetar på ett systematiskt, metodiskt och pålitligt sätt och har lätt för att fokusera på kundens behov för att uppnå god kundtillfredsställelse. Du ser vad som behöver prioriteras, är effektiv och använder resurserna för att på bästa sätt nå resultat. Att anpassa dig till olika situationer är självklart för dig och du kan ändra ditt syn- och förhållningssätt. Du har lätt för att samarbeta med andra, vara behjälplig och har ett prestigelöst förhållningssätt i ditt samarbete. Du ser möjligheter i förändringar.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via Visma Recruit, inte via e-post eller pappersformat. Om du har skyddad identitet ber vid dig att ta kontakt med rekryterande chef, skicka inte in din ansökan digitalt.

Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-07-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C261146".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Gävle kommun (org.nr 212000-2338)

Arbetsplats
Gävle kommun, Myndighetskontoret

Kontakt
Enhetschef
Mats Larsson
mats.larsson@gavle.se
026-17 97 59

Jobbnummer
9389641

Prenumerera på jobb från Gävle kommun, Myndighetskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gävle kommun, Myndighetskontoret: