Administratör till Länsstyrelsen i Stockholm
Jurek Rekrytering & Bemanning AB / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige LSS Logo
Om verksamheten
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR/Administration samt marknad och management.
Publiceringsdatum2018-01-30Dina arbetsuppgifterVi söker nu en Administratör till konsultuppdrag på Länsstyrelsen Stockholm. Uppdraget är på heltid med start 2018-02-15 löper till och med 2018-09-15 med möjlighet till förlängning.
Länsstyrelsen i Stockholms län är en statlig myndighet som finns nära invånarna i varje län. Länsstyrelsen är en viktig länk mellan människor och kommuner å ena sidan och regering, riksdag och centrala myndigheter å den andra. Länsstyrelsen är en myndighet med brett ansvarsområde och arbetar med frågor som rör miljö, natur, arbetsmarknad, kompetensförsörjning, näringsliv, social utveckling, djurskydd, jämställdhet, integration, transporter, infrastruktur och bostäder. I Länsstyrelsens uppgifter ingår bland annat jordbrukspolitik, EU-stöd och omsorg om miljön och kulturlandskapet. Länsstyrelsen ska samordna dessa och andra statliga ansvarsområden för att nå effektiva lösningar för ett hållbart samhälle - där ekonomisk hållbar utveckling av miljö och social välfärd förenas. Länsstyrelsen i Stockholm har ca 450 medarbetare och är belägen centralt i Stockholm.
Länsstyrelsen har påbörjat ett program för företagsstöd och affärsutvecklingscheckar och söker nu en administratör som ska fortsätta genomförandet av programmet för företagsstödet affärsutvecklingscheckar under år 2018.
Du kommer att arbeta med följande uppgifter;
Ta emot intresseanmälningar från sökande företag:
• sammanställa en Excel-lista över intresseanmälningar
• gå igenom intresseanmälningarna, dvs. kontrollera uppfyllnad av grundkriterier, ta kreditupplysning på sökande företag, begära in kompletteringar, samt kommunicera med och uppdatera partnerskapet med information.
• Bistå med administration kring ansökningar;
• sammanställa Excel-listor över ansökningar
• kontrollera att samtliga bilagor finns med, dvs. att ansökan är fullständig
• begära in kompletteringar
• Bistå med administration i uppstartsfasen av nytt program (år 2018) samtidigt som genomförandet av det gamla (år 2017) fortskrider
• Bistå med administration kring lanseringsträffar med intresserade företag, t.ex. utskrifter, deltagarlistor, fikabeställningar, möteslokaler etc.
• Administrera bedömningsmöten med övriga offentliga främjandeaktörer som jobbar med programmet (partnerskapet) och företagen.
• Svara på telefon och mail.
Vem är du?
Vi söker dig som har minst gymnasieutbildning samt mycket goda kunskaper i MS Office särskilt i Excel, Word och Outlook. Meriterande om du har erfarenhet av systemverktyg liknande handläggningssystemet av affärsutvecklingscheckar (NYPS) eller motsvarande. Det är också meriterande om du har kunskaper om programverktyg liknande diarieföringssystemet Platina eller motsvarande. Du ska ha minst tre års erfarenhet av liknande nämnda administrativa arbetsuppgifter.
Du kan också:
• sköta administrativa rutiner
• planera och samordna
• arbeta utifrån fastlagda rutiner
• vara ett operativt stöd för verksamheten
• formulera brev, protokoll m.m.
• fatta egna beslut utifrån redan kända handlingsalternativ
• projektplanering och uppföljning av projekt
Du erbjuds
En utmanande och spännande roll som Administratör hos Länsstyrelsen Stockholm med kontor i centrala Stockholm. Du kommer att vara anställd som konsult via oss på Jurek Rekrytering & Bemanning. Uppdraget är på heltid med start 2018-02-15 löper till och med 2018-09-15 med möjlighet till förlängning. Vid frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Lena Cardelius på
lena.cardelius@jurek.se.
Välkommen med din ansökan via
www.jurek.se. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.
ErsättningEnligt överenskommelse
Sista ansökningsdag
Intervjuer sker löpande
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-02-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLena Cardelius
lena.cardelius@jurek.seFöretagJurek Rekrytering & Bemanning AB
AdressJurek Rekrytering & Bemanning AB
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm
KontorsadressBiblioteksgatan 11
Jobbnummer 3934026
Observera att sista ansökningsdag har passerat.