Administratör till Kundreskontran på Nobina
Nobina Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nobina Sverige AB i Solna,
Stockholm,
Järfälla,
Täby,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige På Service Center Ekonomi har man sedan mars 2008 valt att samla hela koncernens ekonomiadministration på ett ställe. Service Center Ekonomi är indelat i fem grupper Redovisning (Record to Report), Kundreskontra (Order to Cash), Leverantörsreskontran (Procure to Pay), Anläggningsredovisning (Acquire to Retire) och Betalningar (Cash Management).
Till Service Center Ekonomi i Solna och gruppen Kundreskontra söker vi nu en Administratör.
Administratör till Kundreskontran på Nobina i Solna
Kundreskontran, Order to Cash, ansvarar för att utföra kundreskontraprocessen noggrant och effektivt.
Dina arbetsuppgifter kommer bl. a. vara att:
• hantera kreditbedömning av kunder på affärsverksamhetens uppdrag.
• upprätthålla kundregister och andra relevanta register.
• skapa instruktioner och underlag för fakturering.
• fakturera.
• distribuera faktura till kund.
• hantera justeringar i form av kreditfakturor etc.
• bokföra transaktioner i kundreskontran samt tillse korrekt överföring till huvudbok.
• ta emot och matcha betalning mot faktura.
• skicka påminnelser på obetalda fakturor.
• sköta inkassohantering.
• hantera av dröjsmålsränta.
• göra avstämning mellan reskontra och huvudbok.
Publiceringsdatum2011-08-17BakgrundVi söker dig som är utbildad gymnasieekonom eller har likvärdig utbildning, eftergymnasial utbildning är meriterande. Du har erfarenhet av kundreskontraarbete och fakturering och vi ser gärna att du har arbetat med redovisning något år. Då våra kundbolag finns i de nordiska länderna är det en fördel om du är van att jobba med utländska kontakter och det är meriterande om du behärskar finska eller något av de andra nordiska språken. Vi tror att du jobbat i Agresso tidigare.
Viktiga egenskaper är att du är driven, noggrann, strukturerad och effektiv. Du ser förändringar i det dagliga arbetet som utmanande.
Om tjänstenTjänsten är ett föräldravikariat på ca 12 månader på heltid.
Frågor?
Angående tjänsten
Anneli Fredriksson, gruppchef Kundreskontra, tel. 08-410 650 87,
anneli.fredriksson@nobina.comAngående rekryteringsprocessen
Magnus Westerfalk, rekryterare, tel. 08-410 654 18
Facklig företrädare Unionen
Lars Lindahl, telefon 0701-87 18 40
Så ansöker duLåter detta som något för dig? Urval sker löpande (dock senast 31 augusti 2011) sänd därför omgående in ansökan (personligt brev och cv) till:
rekrytering@nobina.seMärk din ansökan: "Administratör kundreskontra"
Nobina är nordens ledande persontrafikföretag med ca 7 300 medarbetare och 3 500 bussar. Varje år förenklar vi resandet för 250 miljoner påstigande kunder, vilket innebär att nästan var tredje bussresa i Sverige sker med Nobina. Företaget har även verksamhet i Norge, Danmark och Finland. I koncernen finns även Swebus som erbjuder interregionala resor till konsumentmarknaden.
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-08-31
Ange följande referens när du ansöker: Administratör kundreskontra
Ansökan kan skickas till e-postadress:
rekrytering@nobina.seFöretagNobina Sverige AB
AdressNobina Sverige AB
Armégatan 38
17171 SOLNA
KontorsadressArmégatan 38
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-410 653 00
Jobbnummer 1004769
Observera att sista ansökningsdag har passerat.