Administratör till inköpsavdelningen

Lidl Sverige KB / Kontorsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lidl Sverige KB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Om Lidl
Vi är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige under 2003 och har sedan dess ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra närmare 170 butiker runt om i Sverige.

För att våra kunder ska kunna handla smart måste även vi arbeta smart. Vi vill att våra kunder bara ska betala för det som de får med sig hem. Genom marknadsanalyser och analyser av kunders inköpsvanor och trender utarbetar inköpsavdelningen ett önskvärt produkt- och sortimentsutbud. Här skapas förutsättningar för att vi kan erbjuda våra kunder produkter av hög kvalitet till låga priser.

Vad blir dina arbetsuppgifter?
Som administratör på vår inköpsavdelning är du huvudansvarig för vår kontraktshantering och pappersadministration. Detta innebär att du ansvarar för sortering och utskick av kontrakt samt sköter den löpande arkiveringen av samtliga inköpsrelaterade dokument. Du arbetar också med vår interna revision för att säkerställa att våra rutiner följs. Utöver detta så ingår även uppgifter som att sammanställa och fördela information från båda våra lager samt vårt moderbolag till berörda medarbetare, posthantering och bearbetning av listor.

Vilka erfarenheter söker vi?
Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning samt är en ordningsam och administrativt lagd person. Du sätter en stolthet i att hålla ordning och reda och skapa god arbetsstruktur. Som person är du noggrann, strukturerad och ansvarstagande. Du har en god initiativ- och prioriteringsförmåga och trivs med att ha mycket sociala kontakter samt arbeta med pappersadministration. En förutsättning för rollen är att du kommunicerar väl på tyska, både i tal och skrift.

Vad kan vi erbjuda dig?
För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling. Det är därför glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt.

Tjänsten är en visstidsanställning på deltid, med start omgående tom 28 april 2015. Tjänsten omfattar 75% och är förlagd över veckans samtliga vardagar. Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden. Du är placerad vid vårt huvudkontor i Solna.

Har vi väckt ditt intresse?
Vi hoppas det i alla fall! Du är varmt välkommen att söka tjänsten genom att fylla i formuläret och bifoga cv samt personligt brev via länken "Söka jobb online" som du hittar längst ner i annonsen på vår hemsida. Obs! Vi tar endast emot ansökningar som inkommer via denna länk. Denna rekrytering sker med löpande urval varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast 28 april 2014. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta vår centrala rekryteringsfunktion via vår växel på tfn 08-55 55 70 00.

Välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2014-04-22

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Deltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-04-28

Företag
Lidl Sverige KB

Adress
Lidl Sverige KB
Box 4093
17104 SOLNA

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-5555 7000

Jobbnummer
1847273

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lidl Sverige KB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lidl Sverige KB: