Administratör till Administrativa enheten inom socialnämndens verksamheter
Örebro kommun / Administratörsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Örebro kommun i Örebro,
Kumla,
Nora,
Ljusnarsberg eller i
hela Sverige Vill du bli en vardagshjälte? På Administrativa enheten kan vi erbjuda dig ett roligt och stimulerande arbete där du får vara med och bidra till en bättre vardag för medborgarna.
Publiceringsdatum2022-08-30Om tjänstenAdministrativa enheten är en servicefunktion som tillhandahåller Socialnämndens verksamheter med kunskap, administrativt stöd, fakturahantering m.m. Som administratör hos oss kommer du att arbeta med arkivet samt hantering och utlämning av handlingar. Du stötta upp i receptionen samt med andra administrativa uppgifter. Vid din sida har du 8 kollegor med olika typer av administrativa arbetsuppgifter och i den här rollen kommer du ha beröringspunkter med många av dem vilket leder till ett varierat och roligt arbete.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• receptionsarbete och posthantering
• ansvara för arkivet och handlägga ärenden vid utlämning av handlingar
• samordna kontakter med interna och externa intressenter och
samarbetspartners
• arbeta och dokumentera i verksamhetssystemen
• känna till och följa verksamhetens gällande lagar, policys och rutiner
• medverka i andra arbetsuppgifter inom enhetens verksamhetsområde
Kompetenser• adekvat gymnasieutbildning eller YH-utbildning inom för tjänsten relevant område, så som administration eller ekonomi, alternativt annan inriktning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• erfarenhet av receptionsarbete
• erfarenhet av arkivhantering
• goda kunskaper kring utlämnande av handlingar samt handläggning av sekretessuppgifter
Som administratör är du serviceinriktad och lösningsfokuserad. Ditt arbetssätt präglas av ordningssinne, noggrannhet och ansvarstagande. För att trivas i rollen har du lätt att både arbeta självständigt såväl som tillsammans med andra. Som person är du trygg och stabil samt har en förmåga att fokusera på rätt saker i stressituationer. Du behärskar det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med kunder och kollegor samt skriftligt dokumentera det som verksamheten kräver. God datorvana krävs för arbetet.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt meriterande
• somaliska språkkunskaper
• erfarenhet av arbete inom socialtjänsten
• erfarenhet av Örebro kommuns verksamhetssystem ex. Procapita, Raindance, Visma, W3D3, Teams
Tjänstens omfattning och tillträdeAnställningsform: tillsvidareanstälning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: enligt överenskommelse
Antal tjänster: 1
Om arbetsplatsen
Administrativa enheten är en del av Individ- och familjeomsorgen vars huvuduppdrag är att stödja Örebroarna i deras vardag. Enheten utgår från Ribbingsgatan 1-3 i centrala Örebro.
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på
www.orebro.se/jobb.Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Så ansöker duSista ansökningsdag är 11 september.
Välkommen med din ansökan!
Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-09-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagÖrebro kommun
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Örebro kommun (org.nr 212000-1967),
http://www.orebro.se Arbetsplats Örebro Kommun
Kontakt Christina Lundin, Enhetschef
019-21 10 14 Jobbnummer 6932390
Observera att sista ansökningsdag har passerat.