Administratör/samordnare
Lysekils kommun / Administratörsjobb / Lysekil
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Lysekil,
Sotenäs,
Munkedal,
Orust,
Uddevalla eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lysekils kommun i Lysekil,
Munkedal,
Strömstad eller i
hela Sverige I Lysekils kommun arbetar ca 1300 medarbetare som har Sveriges viktigaste jobb - vi gör skillnad i människors vardag och bygger ett samhälle för alla. Det är med andra ord ett arbete att känna stolthet över. Vårt jobb är att ge de 14 000 invånarna i Lysekils kommun service, stöd och hjälp. Tillsammans utvecklar vi verksamheterna.
Ett liv i Lysekils kommun är ett liv nära havet och naturen - här finns möjlighet till både eftertanke och äventyr i en av Bohusläns vackra kustkommuner. På livetilysekil.se (se filmen här) får du veta mer om hur ett liv i vår kommun kan se ut.
Vår vision: Lysekils kommun är en hållbar och attraktiv kommun året runt som kännetecknas av kreativitet och framtidstro. Lysekil är en självklar mötesplats och ledande inom maritima näringar.
Administratör/Samordnare med ett glatt sinne sökes till Stångenäshemmet!
Publiceringsdatum2019-12-06BeskrivningStångenäshemmet i Brastad är ett särskilt boende bestående av fyra enheter.
Här bor det cirka 40 personer som har behov av vård- och omsorg dygnet runt. Vår nuvarande administratör kommer att gå vidare till annan verksamhet och vi söker nu en ersättare. Är du rätt person för oss?
Dina arbetsuppgifterVi söker en person som stimuleras av att arbeta med ständiga förbättringar och som vill bidra till
verksamhetens utveckling. Under våren 2020 gå vi in i ett nytt spännande arbetssätt då Lysekils kommun startar en bemanningsenhet. Detta innebär även att arbetsuppgifterna kommer att förändras och du kommer att ha ett samarbete med övriga administratörer/samordnare inom särskilt boende.
Du behöver ha förståelse för verksamheten och ha förmåga att arbeta utifrån ett helhetsperspektiv. Metodiskt och strukturerat arbetssätt med fokus på detaljer är andra viktiga delar som du ska behärska. Rollen som administratör/samordnare inom särskilt boende innebär att bistå enhetschef i att göra inköp, beställningar, fakturahantering, medverka vid rekrytering, schemaläggning, uppdatera rutiner, sammanställningar, bokningar m.m.
Du kommer medverka vid kvalitetsutveckling och förbättringsarbete.
KvalifikationerFör att du ska vara aktuell för ovanstående tjänst ska du ha lägst gymnasiekompetens och erfarenhet som administratör/samordnare samt gärna erfarenhet inom vård- och omsorgsyrket.
Vidare krävs att du har goda kunskaper om schemaläggning samt god kunskap om ekonomifrågor och statistik. Det ekonomiska perspektivet ska prägla allt arbete som utförs och är därmed övergripande. Metodiskt och strukturerat arbetssätt med fokus på detaljer är andra skallkrav som ska uppfyllas.
Som administratör/samordnare är du ofta den som har kontakterna utåt i vår verksamhet vilket kräver ett gott bemötande, lyhördhet och empatisk förmåga. Du har förmåga att samarbeta och kommunicera med omsorgstagare, närstående samt kollegor och har ett professionellt förhållningssätt. Du tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter, ska kunna arbeta självständigt men det krävs också att du är en god lagspelare.
Du har lätt för att anpassa dig vid snabba förändringar och kan hantera stressen som det innebär. Du ska kunna fatta snabba beslut, ska kunna genomföra dem och stå fast vid dem. Du har en positiv attityd till arbetet och handlar i enlighet med fattade beslut. Du ska ha mycket goda kunskaper i svenska språket och formulera dig väl i tal och skrift.
Meriterande är om du behärskar de verksamhetssystem som används i Lysekils kommun som tex. Heroma, Magna Cura/Combine samt att du har viss kunskap i arbetsrätt.
Stor vikt läggs också vid personlig lämplighet.
Vi värderar glädje och humor högt, och hoppas att du vill vara en del av vårt härliga gäng på Stångnäshemmet!
Välkommen med din ansökan!
AnställningsvillkorIntervjuer kommer att ske löpande och tillsättning kan ske innan publiceringstiden löpt ut så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Innebär ditt nya arbete en flytt för dig och din partner?
Vi hjälper medflyttare till nytt arbete i ny livsmiljö. Hjälpen handlar främst om att stötta din medflyttare till nytt arbete eller studier. Det kan även handla om andra frågor som är viktiga i samband med en flytt, till exempel boende, barnomsorg, fritidsaktiviteter och andra nätverk.
Vill du veta mer om vad medflyttarservice kan hjälpa dig med är du välkommen att kontakta
agneta@medflyttarservice.se , mobil 072-7331343. Ta gärna en titt på hemsidan för medflyttarservice på adress medflyttarservice.se för mer information.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse. Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön enligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-12-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLysekils kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2019/196".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Lysekils kommun (org.nr 212000-1389)
Arbetsplats Vård och Omsorg
Jobbnummer 4990500
Observera att sista ansökningsdag har passerat.