Administratör/registrator till kommunkontoret i Partille kommun

Partille kommun, Kommunkontoret / Administratörsjobb / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Partille kommun, Kommunkontoret i Partille

Partille kommuns vision är att man ska leva mitt i det goda livet. Våra 37 000 invånare och människor som arbetar och verkar i kommunen ser vi som våra kunder. Det är upp till oss 2 800 anställda, att leverera kvalitet och service som innebär att det ska vara gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Internt arbetar vi med en gemensam kultur för alla anställda som rustar oss för uppdraget. Värdeorden i kulturarbetet är allas lika värde, professionalitet och framåtanda.




Publiceringsdatum
2017-03-13

Arbetsuppgifter
Partille kommun söker en administratör med inriktning på registrering och arkivfrågor, eftersom en av våra nuvarande medarbetare kommer att gå vidare till annan tjänst inom kommunen. Tjänsten innebär placering inom kansli- och upphandlingsenheten på kommunkontoret. De huvudsakliga arbetsuppgifterna rör processer kopplade till bygglovshantering med tillhörande dokumenthantering, statistik, arkivering med mera. I uppdraget ingår att utveckla och digitalisera dessa processer i enlighet med kommunens e-strategi med syftet att uppnå bättre service och tillgänglighet för våra invånare och företagare. Tillsammans med enhetens övriga handläggare bildar ni ett team som tillsammans driver de huvudprocesser enheten ansvarar för.

Tjänsten innebär också vissa löpande och övergripande administrativa uppgifter samt att vara förvaltningens "superanvändare" och systemansvarig för ärende- och dokumenthanteringssystemet LEX. Tjänsten kan komma att förändras, t ex kan nämndsekreterarskap för Bygg- och miljönämnden tillkomma.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har god och dokumenterad vana inom ovanstående arbetsområden. Du bör också ha erfarenhet av offentlig förvaltning och kunskap om offentlighetsprincipen. God datorvana är ett krav och kunskap och erfarenhet av utveckling av IT-processer är meriterande. Meriterande är också erfarenhet av ärende- och dokumenthanteringssystemet LEX. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och förutsätter att du är noggrann och van att arbeta självständigt. Eftersom du kommer att hantera många olika ärendetyper, ha många olika kontakter samt att tjänsten kan komma att förändras är det också viktigt att du är flexibel och har en god samarbetsförmåga. Vi värdesätter din förmåga att ta initiativ och ge bra service.

I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval vilket innebär att vi kan komma att kalla till anställningsintervju innan ansökningstiden har gått ut. Vi ber dig därför att inkomma med din ansökan så snart som möjligt.


ÖVRIGT
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde sker snarast.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-24
Ange följande referens när du ansöker: A662143
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ulrika Hylander ulrika.hylander@partille.se 031-792 12 50

Företag
Partille kommun, Kommunkontoret

Adress
Partille kommun, Kommunkontoret
Gamla Kronvägen 34
43382 Partille

Kontorsadress
43382 Partille

Jobbnummer
3370213

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Partille kommun, Kommunkontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Partille kommun, Kommunkontoret: