Administratör på deltid till Tellus Fonder!

Perido AB / Administratörsjobb / Stockholm
2025-10-24


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Huddinge, Järfälla eller i hela Sverige

Vill du ha en varierad roll i en mindre och entreprenöriell organisation där struktur och initiativförmåga värdesätts? Som administratör får du ett brett ansvar och blir en viktig del i att skapa ordning, kontinuitet och effektiva processer. Här trivs du som gillar att arbeta självständigt, samarbeta nära beslutsfattare och bidra till en växande företagsutveckling. Är du den vi söker?

Publiceringsdatum
2025-10-24

Om tjänsten
Vi på Perido söker nu en administratör på deltid till vår kund Tellus Fonder. De är ett entreprenöriellt fondbolag som förvaltar den femstjärniga temabaserade allokeringsfonden Tellus Midas. Bolaget drivs av erfarna personer med lång bakgrund inom finanssektorn och kombinerar gedigen kompetens med den mindre organisationens flexibilitet och kundnära arbetssätt. Verksamheten präglas av långsiktighet, enkelhet och transparens - med ambitionen att vara ett intressant och hållbart alternativ till storbankerna. Du utgår från kontoret beläget i centrala Stockholm, med viss möjlighet till distansarbete.

Arbetsuppgifter
I rollen som administratör blir du en central och varierad del av ett växande fondbolag där struktur, ordning och uppföljning står i fokus. Du arbetar nära VD och bidrar till att skapa effektiva administrativa processer som frigör tid för bolagets kärnverksamhet. Rollen innebär både löpande administration och uppgifter kopplade till compliance och riskhantering, där du ser till att rutiner och dokumentation hålls aktuella.
Exempel på arbetsuppgifter:
Administrera och uppdatera information på företagets hemsida
Hantera dokumentation, register och mallar i Office-paketet (särskilt Excel)
Stötta VD i dagliga administrativa och praktiska uppgifter
Följa upp deadlines, checklistor och kontakter med externa samarbetspartners
Säkerställa att policys, riktlinjer och rutiner är uppdaterade inom compliance och riskhantering
Bidra till ordning, struktur och kontinuitet i företagets interna arbete

Dina egenskaper
Rollen passar dig med prestigelös inställning som trivs i en liten och entreprenöriell miljö. Det är viktigt att kunna ta eget ansvar, arbeta brett och ha förmågan att växla mellan olika uppgifter. Struktur, ordning och noggrannhet är naturliga styrkor, liksom ett gott samarbetsklimat och en positiv attityd. En framgångsrik administratör i denna miljö är pragmatisk, engagerad och initiativtagande - med förmågan att bidra till en arbetsplats präglad av frihet under ansvar, humor och öppenhet för nya idéer.
Är det dig vi söker?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!

Kvalifikationer
Några års erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom finans, juridik eller annan reglerad bransch
Förståelse eller utbildning inom ekonomi eller juridik - eller nyfikenhet att lära dig mer
Mycket goda kunskaper inom MS Office
Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska

Meriterande:
Erfarenhet från fondbranschen

Tjänstens omfattning och tillträde
Deltid 50%, med möjlighet att uppdraget går upp i högre omfattning längre fram. Uppdrag initialt 12 månader via Perido, därefter möjlig överrekrytering till kunden i ytterligare 6 månader. Start enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35512 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen eller vilket kundföretaget är om det utelämnats ur annonsen.
Om Perido
Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder "väl matchad". Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-11-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "35512".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Perido AB (org.nr 556639-6387), https://perido.se/

Jobbnummer
9573062

Prenumerera på jobb från Perido AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido AB: