Administratör Office Manager
Göteborgs stad., Göteborgs Stadshus AB / Kontorsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs stad., Göteborgs Stadshus AB i Göteborg Göteborgs Stadshus AB bildades den 1 januari 2014 som koncernmoder i en helt ny bolagsstruktur med nya principer för en aktiv och samordnad ägarstyrning av samtliga bolag i Göteborgs Stad. Vårt uppdrag är att vara en ansvarsfull och professionell ägare med målet att öka samhällsnyttan. Vi vill också driva en positiv utveckling genom ett hållbart och långsiktigt helhetsansvar och ett kostnadseffektivt samarbete - tillsammans med stadens bolag - en koncern i en stad!
Publiceringsdatum2017-05-29ArbetsuppgifterGothenburg European Office söker en medarbetare till Göteborgs Stads representationskontor i Bryssel. Gothenburg European Office representerar Göteborgs Stad gentemot de europeiska institutionerna i Bryssel. Kontoret arbetar för att marknadsföra Göteborgs stad och andra aktörer mot EU:s institutioner; utveckla en EU-relaterad omvärlds- och intressebevakning av internationella processer som påverkar staden; samt stödja utvecklingen av strategiska och långsiktiga EU-finansierade projekt. Kommunens ändamål med sitt ägande av bolaget är att skapa ett mervärde för Göteborgs Stads invånare, forskningsinstitut och näringsliv, samt bidra till visionen om en bärkraftig stad med konkurrenskraft och hållbar utveckling.
Dina arbetsuppgifter som Administratör/Office Manager (deltid, 50 %) består bl.a. av att:
Handlägga frågor rörande ekonomi och administration.
Ha kontakt med svenska och belgiska myndigheter, företag och kontorets stödresurser av olika slag (bl.a. belgiska tjänsteleverantörer - extern bokföringsbyrå och HR-tjänster).
Ta emot inkommande handlingar och förfrågningar och se till att dessa hanteras på rätt sätt (dokumenthantering, registrering och diarieföring).
Tillhandahålla kontorsservice som till exempel inköp av kontorsmaterial mm.
Ansvara för bokning av mötesrum.
Stödja kontorets övergripande verksamhet och se till att kontoret fungerar.
Vara kontaktyta vid kontoret för intressenter och allmänhet.
KvalifikationerVi söker dig som har dokumenterad erfarenhet av liknande arbete i Belgien.
Du har ett strukturerat arbetssätt, prioriterar rätt saker och löser gärna praktiska frågor, både självständigt och i nära samverkan med andra. Du har lätt för att kommunicera med intressenter och besökare. Du har vana vid att utrycka dig muntligt, du är social och tycker om att arbeta i team.
Du har relevant utbildning och erfarenhet. Goda kunskaper i svenska, engelska och franska eller flamländska både i tal och skrift är ett krav. Du har kunskap och grundläggande erfarenheter av ekonomihantering/bokföring. Kunskaper om EU:s institutioner välkomnas.
ÖVRIGT
Märk ansökan med referens "GEOAdmin"
Varaktighet, arbetstid
Deltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: Enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-06-16
Ange följande referens när du ansöker: A689145
KontaktSebastian Marx
sebastian.marx@cityhall.goteborg.se +32 (0)2 2745541,
FöretagGöteborgs stad., Göteborgs Stadshus AB
AdressGöteborgs stad., Göteborgs Stadshus AB
Stadsledningskontoret
40482 Göteborg
KontorsadressRosenlundsgatan 4 GÖTEBORG
Jobbnummer 3525434
Observera att sista ansökningsdag har passerat.