Administratör med inriktning planering till Geråshus vård- och o
Göteborgs kommun / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg,
Härryda,
Tjörn,
Alingsås,
Uddevalla eller i
hela Sverige I Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen gör vi insatser som leder till goda möten med dem vi är till för och med varandra. Med en kultur, förhållningssätt och styrning- och ledning i ständig utveckling skapar vi de bästa förutsättningarna.
Vi är ca 9 000 medarbetare som jobbar i hela staden och som gemensamt driver verksamheten varje dag. Vi har över 50 vård- och omsorgsboenden, 200 korttidsplatser, 30 öppna träffpunkter, hemtjänst till över 8 000 personer och hälso- och sjukvård till 15 000 personer varje år.
Vill du också jobba för en mer meningsfull vardag och service av högsta kvalitet för invånarna i Göteborg? Välkommen till en arbetsplats där vi bryr oss om varandra, arbetar tillsammans och tänker nytt. Vi är Göteborg.
Publiceringsdatum2022-03-07ArbetsuppgifterVi söker nu en engagerad, flexibel och trygg administratör med inriktning planering till Geråshus Vård- och omsorgsboende.
Geråshus vård- och omsorgsboende ligger i nära anslutning till Gärdåstorg på Galileisgata. Du tar dig lätt hit med bil, buss eller spårvagn. Inom gångavstånd finns fina promenad- och cykelstråk såsom våtmarksparken och friluftsområdet runt Geråshallen. Galaxens Stadslantgård finns också i närområdet.
Geråshus har stora gemensamhetsutrymmen och en fin trädgård samt ett café för hyresgäster och deras anhöriga. Flera olika aktiviteter erbjuds dagligen. Geråshus vård- och omsorgsboende bestås av tre somatiska enheter och två enheter med inriktning mot demens. I huset finns 102 lägenheter fördelat på fem våningar i två sammanbyggda hus.
Som administratör hos oss är du ett nära och aktivt stöd till tre enhetschefer. En del i din roll är att skapa goda förutsättningar för cheferna att planera och styra verksamheten. Du är också chefernas högra hand i mycket som har att göra med kontakt med personal, anhöriga och andra som kommer i kontakt med boendet.
En stor del av arbetet innefattar arbete i verksamhetssystemen Personec, Time Care Pool, Multi Access, Time Care Planering samt att göra beställningar i Proceedo. Vi vill också att du ska vara ett stöd för kollegorna i dessa system när någon behöver lära sig mer. Du tar också emot varor, post och andra praktiska arbetsuppgifter.
Vi erbjuder dig ett omväxlande och självständigt arbete där du får möjligheten att växa i rollen som administratör. För att lyckas behöver du kunna prioritera ditt arbete varje dag men också göra en planering för veckan och månaden då olika arbetsuppgifter görs i olika perioder.
KvalifikationerVi söker dig som har erfarenhet av arbete inom äldreomsorgen på ett vård- och omsorgsboende. Du har tidigare erfarenhet av administrativt arbete med planeraruppdrag. Du behärskar svenska i tal och skrift samt har grundläggande IT-kunskaper.
Vidare behöver du ha praktisk kunskap om verksamheten samt kunskap och vana av våra administrativa system Personec, Time Care Pool, Time Care Planering, Multi Access samt att göra beställningar i Proceedo.
För att passa i rollen ser vi att du är en person som har förmåga att snabbt anpassa dig till behoven och att arbeta tillsammans med andra. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Du är prestigelös och förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten.
Du tar ansvar för dina och de gemensamma arbetsuppgifterna med verksamhetens/brukarnas bästa i fokus. Du tar dina uppgifter på allvar, är mån om att slutföra det du påbörjat och ser till att arbetet blir utfört på rätt sätt.
Du lyssnar på andra människor i syfte att förstå deras behov. Du söker aktivt efter andras synpunkter och perspektiv samt är mottaglig för dem genom att visa respekt, hänsyn och omtanke. Du arbetar för sammanhållning i arbetsgruppen och ser misslyckanden som något att lära sig av och skapar utrymme för dialog.
Du arbetar effektivt under stress, kan balansera olika krav och behåller lugnet i svåra situationer. Du skiljer på sak och person och kan ta välgrundade beslut under tidspress.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Rekryteringen påbörjas under ansökningstiden, vänta därför inte med din ansökan.
Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Karriärmöjligheter
• Internutbildningar
• Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter
• Introduktion vid nyanställning
• Heltid med möjlighet till deltid
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden
När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-03-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagGöteborgs kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C79076".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Göteborgs kommun (org.nr 212000-1355)
Arbetsplats Göteborgs Stad , Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen
Kontakt Enhetschef
Karin Hallberg
031 365 42 01 Jobbnummer 6406985
Observera att sista ansökningsdag har passerat.