Administratör med inriktning korttidskoordinering
Göteborgs stad., SDF Östra Göteborg / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs stad., SDF Östra Göteborg i Göteborg I stadsdelsförvaltningen Östra Göteborg arbetar cirka 3600 medarbetare tillsammans för att möta invånarnas behov av service. Stadsdelen Östra Göteborg omfattar områdena Bergsjön, Gamlestaden, Kortedala, Kviberg och Utby och här bor drygt 50 000 invånare. Stadsdelen har goda kommunikationer och närhet till Göteborgs centrum. Här finns unika naturområden och en varierad bebyggelse där utveckling, förnyelse och expansion sker inom många områden. Stadsdelens struktur och mångfalden bland invånare och medarbetare gör arbetet hos oss utvecklande och lärorikt.
Som anställd hos oss gör du en viktig insats för att Östra Göteborg ska vara ett attraktivt område att leva, verka och bo i. Genom ditt arbete är du med och utvecklar staden tillsammans med andra. Vill du vara en del av detta?
Publiceringsdatum2018-04-18ArbetsuppgifterPå korttidsenheten i Östra Göteborg arbetar ett tjugotal undersköterskor med att ge vård till de äldre på våra 17 vårdplatser. Vi söker nu en administratör till vår verksamhet, som dels kommer att arbeta med administration och dels med att omsorgshandleda och stötta våra undersköterskor i sitt dagliga arbete och salutogena förhållningssätt.
I uppdraget som administratör har du fokus på dem vi är till för. Det innebär att du ansvarar för samordning av den äldres samtliga insatser med fokus på personcentrerad vård, omsorg och interprofessionell teamsamverkan. Arbetssättet ska leda till en god och säker vård och omsorg, där personen genom inflytande och delaktighet uppnår meningsfullhet, begriplighet och hanterbarhet i sin livssituation.
Du som administratör ansvarar för att, utifrån uppsatta mål, planera, koordinera, styra, följa upp insatserna och lotsa individen rätt mellan olika aktörer i samarbete med enhetschef. I arbetsuppgifterna ingår att samordna insatser mellan samtliga interna professioner för att förbereda ett gott och säkert mottagande och sammankalla teamet kring individen utifrån dennes specifika behov. Du har kontinuerlig kontakt med olika aktörer som är inblandade i den enskildes vård och omsorg, t.ex. kontaktperson i hemtjänst/särskilt boende, vårdpersonal på sjukhus och äldreboendesamordningens boendesekreterare. Du har även kontakt med biståndshandläggare, för att samordna tid för uppföljning av den enskildes insats samt vid förändringar i hälsoläget. På uppdrag av enhetschef, kommer du även utföra olika administrativa uppgifter. Arbetet sker i systemen Treserva, Winst, Personec och Time Care.
Arbetet innebär därtill att stötta, handleda och motivera våra undersköterskor i sitt dagliga arbete, med alltifrån bemötande till vårdinsatser. Detta kan du göra genom att använda dig av MI (Motiverande samtal), LAB (Lågaffektivt bemötande) eller annan metod. Handledning kan ske både individuellt och i grupp. Du föregår med ett gott exempel i ditt eget agerande för att inspirera andra och du ger förslag på förbättringsområden. Ibland kan du behöva finnas med som ett stöd i exempelvis samtal med våra äldre. Tillsammans med de undersköterskor du arbetar med hittar du lösningar för situationer som uppstår och bidrar med pedagogiska metoder för att fånga upp och vara följsam inför den enskildes behov.
Du erbjuds ett varierat arbete, där administrativa uppgifter blandas med vård och omsorg - allt med ett stort fokus på dem vi är till för!
KvalifikationerVi söker dig som har en godkänd gymnasieutbildning, med inriktning samhälle, omvårdnad, administration eller motsvarande. Du har tidigare arbetslivserfarenhet inom korttidsverksamhet och meriterande är om du därtill har erfarenhet av att arbeta som omsorgshandledare och/eller har erfarenhet av att arbeta med personer med demens. Det är meriterande om du har kunskaper om arbetsmetoderna MI (Motiverande samtal) och/eller LAB (Lågaffektivt bemötande).
I tjänsten som administratör har du ansvar för att koordinera med den enskildes behov i fokus. Detta ställer krav på att du har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information. Du är handlingskraftig och trygg med att fatta beslut och agerar utifrån dessa. Det är en självklarhet för dig att se till att arbetet slutförs samt att följa upp resultatet. Detta gör du genom att använda din tid effektivt samt arbeta systematiskt, organiserat och metodiskt.
Vi söker dig som trivs i ett arbete med många kontaktytor. Genom att förstå det gemensamma uppdraget, agera utifrån det och bidra till helheten lyckas du i dina samarbeten. Du anstränger dig för att framföra lösningar samt är balanserad och observant i ditt bemötande. För att lyckas i uppdraget krävs även att du kan överblicka ditt eget ansvarsområde samt sätta den egna verksamhetens betydelse i ett större sammanhang, även vad gäller ekonomiska konsekvenser.
Goda kunskaper i svenska, i tal och skrift, är en förutsättning i kommunikationen med våra äldre samt i arbetsuppgifter som innefattar dokumentation. Det är meriterande om arbetat i Treserva, Time Care, Personec, Winst eller andra dokumentations-, personal- och/eller ekonomisystem.
I den här rekryteringen kommer du som söker att få svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område. I urvalet kommer vi att utgå ifrån dessa svar som komplement till ditt CV, och alltså inte använda personligt brev som ansökningshandling. Du lämnar rutan för personligt brev tom när du ansöker.
Intervjuer kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.
Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
I Östra Göteborg arbetar vi för att arbetsmiljön ska vara god och hälsofrämjande. Som anställd erbjuds du ett friskvårdsbidrag och även ett flertal rabatterade aktiviteter. Rökfri arbetstid tillämpas i hela förvaltningen.
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-05-02
Ange följande referens när du ansöker: A775048
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktChristine Lihv 031- 365 36 53
FöretagGöteborgs stad., SDF Östra Göteborg
AdressGöteborgs stad., SDF Östra Göteborg
Box 47 107
40258 Göteborg
KontorsadressFörstamajgatan 2B
Jobbnummer 4090760
Observera att sista ansökningsdag har passerat.