Administratör med fokus på kundservice till Idrott & förening
Göteborgs kommun / Kundservicejobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg,
Härryda,
Tjörn,
Alingsås,
Uddevalla eller i
hela Sverige Vår vision är att göra Göteborg friskare. Vi är till för göteborgarna och
syftet med vår verksamhet är att ge förutsättningar för en innehållsrik och
aktiv fritid. Vi erbjuder möjligheter till aktiviteter av olika slag genom
våra många olika idrotts- och friskvårdsanläggningar.
Vi ansvarar också för bidrag och annat stöd till föreningar.
Mer information om idrotts- och föreningsförvaltningen och Göteborgs
Stad hittar du på
http://www.goteborg.se Publiceringsdatum2021-03-08ArbetsuppgifterÄr du en driven person som har lätt för att kommunicera och möta människor?
Vill du dessutom vara med och bidra till enhetens verksamhetsutveckling och framgång?
Tveka då inte att söka tjänsterna som administratör hos oss på enhet Bokning & evenemang!
Enheten Bokning & evenemang är en av två enheter som utgör avdelning Föreningsstöd vars huvudsakliga uppdrag är att på olika sätt agera stöd till föreningslivet runtom i hela Göteborgs stad. I Bokning & evenemangs ansvarsområden ingår bland annat kundservice, bokningsfunktionen för förvaltningens anläggningar, evenemangs- och övernattningskoordinering samt lokalförmedling. Enheten består idag av en enhetschef och 14 medarbetare och tillsammans säkerställer ni att förvaltningens kunder erbjuds bästa möjliga bemötande och stöd. Som administratör på förvaltningen kommer du ha ditt kontor i Kviberg.
Då vi fått nytt uppdrag att centralt svara våra kunder via telefon och ärenden för hela förvaltningen så söker vi nya medarbetare som vill dela sin vardag med oss.
Som administratör kommer du att ansvara för att besvara alla inkomna samtal och ärenden till Idrott och Föreningsförvaltningen. I tjänsterna så förväntas du arbeta med att utveckla uppdraget och bidra till att enheten arbetar effektivt och levererar hög service, du har stor möjlighet att påverka arbetssätt och rutiner då uppdraget är nytt. Vid behov förväntas du stötta upp i reception och kundtjänstens övriga funktioner som innefattar övrig bokning, e-tjänsts vägledning och mail- och telefonsupportering. Vi arbetar helgfria vardagar dagtid.
Dina arbetsuppgifter är att svara på frågor från våra kunder, föreningar, företag och privatperson via telefon och ärendehanteringssystemet. Du kommer att hantera många olika typer av ärenden och besvara 50150 samtal per dag ihop med dina nya kollegor och arbeta i olika verksamhetssystem.
Vi på idrotts- och föreningsförvaltningen erbjuder dig ett arbete där du får möjlighet att växa och utvecklas. Du blir delaktig i en organisation som arbetar med positiva frågor som friskvård och meningsfull fritid. Ett bra flextidsavtal gör att både arbete och fritid får ta plats. Förvaltningen tillämpar även rökfri arbetstid. Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för boende, besökare och näringsliv. Som medarbetare i staden får du en anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.
KvalifikationerVid rekryteringen kommer vi lägga stort fokus på dina personliga kompetenser men förutsätter att du har en gymnasial utbildning. Vi ser att du har erfarenhet av liknande arbete, exempelvis från kundtjänst, callcenter eller annat arbete med kundservice via telefon, gärna åtminstone tre års erfarenhet. Du har en förmåga att snabbt söka upp samt ta till dig information i system, databaser och på webben och kunna förmedla den på ett lättförståeligt sätt till kunden. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och vi ser gärna att du har goda kunskaper i engelska. Ytterligare språkkunskaper är meriterande. Har du tidigare kunskaper om Göteborgs Stads organisation samt erfarenhet av bokningssystemen BRP och Bookmaker är det meriterande.
Som person vill vi att du är serviceinriktad och har ett gott bemötande med kunden i fokus samt att du har en mycket god förmåga att skapa goda relationer med kunder och kollegor. Du är kommunikativ, lyhörd och flexibel och arbetar lösningsfokuserat med förmåga att hantera svåra situationer som ställer krav på snabbt agerande. Du bör tycka om att ha kontakt med många människor i ett högt tempo i en miljö som är i ständig förändring. Självklart delar du förvaltningens och stadens förhållningssätt; vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt.
Vi vill att idrott & förening ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald och en jämn ålder- och könsfördelning bidrar till att utveckla vår verksamhet och öka kvalitén. Målet är att detta ska återspeglas på alla våra arbetsplatser.
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Vårt arbete med urval och intervjuer kan komma att påbörjas redan före sista ansökningsdatum så skicka in din ansökan redan idag!
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi har inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda och undanber oss därför vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-03-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagGöteborgs kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1012218".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Göteborgs kommun (org.nr 212000-1355)
Arbetsplats Göteborgs Stad , Idrotts- och föreningsförvaltningen
Jobbnummer 5614569
Observera att sista ansökningsdag har passerat.