Administratör med ekonomiinriktning till social- och arbetsförvaltningen
Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen / Ekonomiassistentjobb / Partille
2025-01-23
Visa alla ekonomiassistentjobb i Partille,
Göteborg,
Lerum,
Mölndal,
Härryda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen i Partille Partille kommun har idag 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.
Välkommen till oss på Stöd- och utvecklingsavdelningen inom Social- och arbetsförvaltningen!
Avdelningens uppdrag är att stötta, utveckla och administrera social- och arbetsförvaltningens arbete. Tillsammans med staben är vi förvaltningens nav som bistår med administrativt stöd och håller ihop de administrativa processerna.
På Stöd-och utvecklingsavdelningen arbetar i nuläget sju medarbetare såsom verksamhetsutvecklare, ekonomiassistent, nämndsekreterare och fyra administratörer. Avdelningen ansvarar bland annat för statistik, förvaltningens journalföringssystem, hantering av fakturor, arkivering, nämndärenden, avgifter, posthantering, avtal och upphandling, diarieföring, utvecklingsfrågor, digitalisering, e-tjänster, arkivering, med mera. Det är en avdelning med hög servicenivå, välfungerade samarbete och trivsel samt god kommunikationsförmåga.
Publiceringsdatum2025-01-23ArbetsuppgifterDå vi står inför en pensionsavgång behöver vi hitta vår nya kollega som ska ta vid och vill bli en del av vårt team! Här kommer du till en arbetsplats som präglas av en god kamratskap och högt i tak. Vi har ett fint samarbete i gruppen som vi värnar om, där vi ställer upp för varandra och hjälps åt. Vi har även möjlighet att vara med och påverka utförande av vårt arbete.
I denna administratörsroll har du fokus på, och blir en nyckelperson i arbetet med, ekonomiadministration. Du hanterar allt från kund- och leverantörsfakturor till kassahantering, interndebiteringar, avstämningar och prognoser. Uppdraget innebär även att ha hand om in- och utbetalningar, handläggning av egenavgifter samt att vara försäkringsansvarig. Även annan administration kopplat till avdelningens uppdrag kan förekomma.
Social- och arbetsförvaltningen är inne i ett utvecklingsarbete bland annat med anledning av nya socialtjänstlagen. Därutöver håller vi inom avdelning Stöd och utveckling på att forma oss inför framtiden. Det innebär att uppdraget som administratör kan komma att förändras över tid. Med ditt sinne för struktur och service blir du en viktig del av att säkerställa att våra administrativa processer fungerar smidigt även under en tid i förändring.
Vi erbjuder en trygg tillsvidareanställning på heltid, med arbetstid måndag till fredag, där arbetstiderna enligt grundschema ser ut på följande vis:
Måndag 08:00-18:00
Tisdag - torsdag 08:00-16:30
Fredag 08:00- 15:00
Du får även en anställning där det finns goda möjligheter att vara med och forma tjänstens innehåll samt bidra till avdelningens framtida utveckling.
Varmt välkommen att söka en roll där du får arbeta med engagerade kollegor, utvecklas i ditt arbete och bidra till en verksamhet som verkligen gör skillnad. Vi ser fram emot att lära känna dig!
KvalifikationerVi söker dig med minst tre års erfarenhet som administratör och som känner dig hemma med fakturahantering, vilket du också har dokumenterad erfarenhet av. Du behöver ha fullgjord gymnasieutbildning. Har du dessutom en högskoleutbildning på kandidatnivå eller YH-utbildning med inriktning mot administration och offentlig förvaltning är det meriterande.
Erfarenhet av kommunal verksamhet och arbetsuppgifter som ombokningar, prognoser eller avgiftshandläggning är ett stort plus! Om du har kunskaper i Proceedo och är van vid att arbeta i Office-paketet så kommer du snabbt känna dig hemma hos oss.
Utöver din yrkeskompetens är dina personliga egenskaper avgörande vi söker dig som är lösningsorienterad, serviceinriktad och en lagspelare med fokus på noggrannhet och struktur.
Vill du vara med och utveckla vår verksamhet ser vi fram emot din ansökan!
ÖVRIGT
Vid erbjuden anställning genomförs ID kontroll.
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-02-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "25/19".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Partille kommun (org.nr 212000-1272)
Arbetsplats Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen
Kontakt Avdelningschef
Peter Karlsson - vid frågor om rekryteringen
0317921478 Jobbnummer 9121507