Administratör/Kundsupport med tekniskt intresse till Lundgrens Sverige AB

Maxkompetens Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Tyresö
2025-03-21


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Tyresö, Lidingö, Värmdö, Huddinge, Stockholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Maxkompetens Sverige AB i Tyresö, Huddinge, Stockholm, Solna, Sundbyberg eller i hela Sverige

Är du en driven person med tekniskt intresse och viljan att lära dig? Vi söker nu för kunds räkning en administratör/kundsupport som brinner för att ta ansvar, är nyfiken och vill utvecklas i en varierande arbetsmiljö. Här får du möjligheten att arbeta med ett spännande produktsortiment inom industrin och verkstadsbranschen, samtidigt som du får bra stöd för att växa både personligt och professionellt.

Publiceringsdatum
2025-03-21

Arbetsuppgifter
Som administratör/kundsupport hos Lundgrens kommer du ha en viktig roll i teamet och vara med och stötta både kunder och kollegor. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar:

Orderhantering: Ta emot och behandla förfrågningar och ordrar via telefon och mail.
Administrativt arbete: Hålla ordning på mejlkorgen och säkerställa att all dokumentation är korrekt och uppdaterad. Hjälpa till med offertförfrågningar och andra administrativa uppgifter som underlättar vardagen för dina kollegor på fältet och i teamet.
Produktionssupport: Ansvara för att rapportera timmar och material inom produktionen samt att hålla koll på produktionens status och förändringar i materialåtgång och tid.
Du ingår i säljteamet så telefon och mejlkontakt med kunder kommer att förekomma. På sikt har du möjlighet att jobba mer med innesälj.

Profil
För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du har:
Teknisk kompetens och intresse: Du har ett intresse för teknik och kanske har erfarenhet av att läsa ritningar eller arbetat i närliggande branscher som industrin, verkstäder eller tillverkande företag. Du har även ett intresse för att lära dig om bolagets produkter och system.
Gymnasieutbildning: Du har minst en gymnasieutbildning eller en KY-utbildning, gärna med teknisk inriktning.
God IT-kompetens: Du behärskar IT och är van vid att arbeta med Excel och andra administrativa system (du behöver inte vara expert, men vara villig att lära dig).
Kommunikativ förmåga: Du kommer att ha ett stort kontaktnät internt och även kommunicera med kunder så det är viktigt att du vågar ta kontakt och har lätt för att kommunicera på både svenska och engelska, både i tal och skrift.
Driv och uthållighet: Du är en person med driv och vilja att göra ett bra jobb. Du gillar att jobba i ett högt tempo, är prestigelös och trivs i en varierande arbetsmiljö.
Noggrannhet: Du har ett öga för detaljer och kan hålla ordning på processer och information även när det är mycket att göra.

Vi erbjuder dig
Lundgrens Sverige AB investerar i din utveckling genom interna utbildningar och gedigen introduktion för att du ska känna dig trygg i din roll och kunna växa tillsammans med dina kollegor. Det är en prestigelös och ödmjuk kultur där man hjälps åt för att nå gemensamma mål. Här får du möjlighet att arbeta tillsammans med kunniga och engagerade kollegor. Företaget värnar om balansen mellan arbete och fritid med bra arbetstider och generösa anställningsförmåner. Du får arbeta på ett framgångsrikt företag med starka produkter och god lönsamhet, samt erbjuds goda chanser att växa och utvecklas på lång sikt.

Övrig information
Placeringsort: Tyresö
Start: Enligt överenskommelse
Varaktighet: Tillsvidare
Arbetstid: Kontorstider
Lön: enligt överenskommelse
Lundgrens Sverige AB har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna rekryteringsprocess. Har du frågor angående tjänsten så kontakta gärna ansvarig rekryterare på Maxkompetens, Anders Gustavsson via mail: anders.gustavsson@maxkompetens.se
Urval och intervjuer kommer ske löpande i denna process så ansök gärna på www.maxkompetens.se redan idag!
Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR.

Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.
Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

Företaget
Lundgrens Sverige AB startade 1949 i Göteborg och är ledande grossist inom områdena flödesteknik och industrigummi. De representerar några av världens ledande tillverkare och kan lagerföra och erbjuda marknadens bredaste sortiment av slang och slangtillbehör, transmissioner, gummi, hydraulik, packningsmaterial, O-ringar och radialtätningar. Från Malmö till Luleå kan vi förse återförsäljare och svensk industri med produkter som förbättrar produktiviteten och stärker konkurrenskraften. Vår organisation bygger på närhet, spetskompetens och snabba beslut genom att vara lyhörda för kundens behov.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-04-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "9802".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Maxkompetens Sverige AB (org.nr 556647-6957), http://www.maxkompetens.se

Arbetsplats
Maxkompetens Sverige

Kontakt
Anders Gustavsson
anders.gustavsson@maxkompetens.se

Jobbnummer
9236633

Prenumerera på jobb från Maxkompetens Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Maxkompetens Sverige AB: