Administratör inom transportledning
Bravura Sverige AB / Backofficejobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla backofficejobb i Sundsvall,
Timrå,
Mark,
Härnösand,
Nordanstig eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Sundsvall,
Timrå,
Härnösand,
Nordanstig,
Kramfors eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Publiceringsdatum2023-11-03Om tjänstenDet här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 12 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos PreZero Recycling AB. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.
Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som en anställd. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt att testa olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt cv.
Läs mer om vad det innebär att vara konsult på Bravuras hemsida.
Om företagetPreZero är en hållbar samarbetspartner inom återvinning och avfallshantering, oavsett typ av restmaterial eller verksamhet. Tillsammans med deras kunder bidrar de till den cirkulära ekonomin och en mer hållbar framtid. PreZero erbjuder effektiva avfalls- och återvinningslösningar med fokus på kundens behov och långsiktig hållbarhet. De samlar in och hanterar restmaterial från kunders verksamhet genom återvinning och/eller energiutvinning. I deras vardag är kundnytta lika med miljönytta. I Sverige finns de på ca 60 platser, har drygt 1 100 medarbetare, fler än 50 återvinnings- och mottagningsanläggningar och sköter avfallshanteringen i ett 40-tal svenska kommuner. Deras verksamhet skapar inte bara värde för de kunder som de levererar återvinningstjänster till, utan även för tillverkningsindustrin och energisektorn genom att förädla avfall till värdefull returråvara för nyproduktion.
Dina arbetsuppgifterSom administratör inom transportledning är din huvudsakliga arbetsuppgift att planera transporter på ett kostnadseffektivt och miljövänligt sätt utifrån kundens riktlinjer och behov. Du har daglig kontakt med företags- och privatkunder där du tar emot order via telefon, mejl eller orderhanteringssystem som sedan registreras i systemen. Som en del i orderhanteringen säkerställer du att det finns ett komplett och rätt underlag inför fakturering och bokslut. Du arbetar i ett nära samarbete med övriga kollegor på transortavdelningen, säljare och chaufförer för att samordna och säkerställa rätt service och kvalité till kund. Avslutningsvis arbetar du med att dra ut statistik och att rapportera avvikelser, samt säkerställa att verksamheten bedrivs efter gällande tillstånd och lagar.
• Planering av transporter
• Orderhandläggning via telefon och mail
• Supporta och hjälpa kunder via telefon
• Sammanställa statistik
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Gymnasial utbildning
• 3 års erfarenhet av administrativt arbete
• Erfarenhet inom transport och miljö är meriterande
• God förståelse i affärssystem
• Svenska i tal och skrift
I den här rollen förväntas du ta mycket eget ansvar och självständigt driva och planera ditt arbete framåt. Du tycker om att ha många bollar i luften samtidigt och har förmågan att strukturera ditt arbete utefter vad som bör prioriteras. Du förstår vikten av god kommunikation och har lätt för att anpassa dig efter person samt göra dig förstådd på telefon. Som person är du uppmärksam, tillmötesgående och gillar att hjälpa andra, du sätter alltid kunden i fokus och anstränger dig för att leverera lösningar genom att jobba rådgivande. Vidare kan du arbeta utanför ramen av din arbetsbeskrivning och ser inga problem med att hjälpa och stödja kollegor i de områden som behövs.
Övrig information:
Start: Omgående med hänsyn till uppsägning
Plats: Sundsvall
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt,
info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Ersättning Enligt överenskommelse.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-11-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)
Arbetsplats Bravura
Kontakt Pernilla Tornemark
pernilla.tornemark@bravura.se 08-40024050 Jobbnummer 8239022
Observera att sista ansökningsdag har passerat.