Administratör inom ekonomi
Performiq AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Performiq AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige PerformIQ
Om PerformIQ
PerformIQ är ett bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet. Det är PerformIQ! För mer information, besök
www.performiq.seFöretagspresentation
PerformIQ söker för kunds räkning en administratör. Kunden är ett av Sverige största telekomföretag och sitter i lokaler ute i Kista. Avdelningen Technology arbetar med att planera, utveckla och implementera nya tekniker inom tele- och datakommunikation. Avdelningen ansvarar för design, byggnation och förvaltning av företagets infrastruktur, vilket omfattas av mobiltelefonianläggningar, fibernät samt datahallar och övriga fastnätsanläggningar.
Tjänstebeskrivning
Som administratör på avdelningen kommer du ingå i en liten grupp som tillsammans arbetar med våra administrativa uppgifter. Då det bl a är flera tusen avtal som tecknas, revideras och förvaltas varje år kretsar uppgifterna mycket kring dessa och till efterföljande faktureringar.
I din kommer du att:
• Hålla övergripande och kontinuerlig kontroll på avtalsstatus för alla våra anläggningar, samt agera på när något behöver ändras, registreras eller uppdateras.
• Ansvara för fakturahantering, främst för inkommande och utgående fakturor åt våra samarbetsbolag för nätbyggnation.
• Handha beställning av elanslutningar vid nyproduktion av anläggningar.
• Ta fram underlag för fakturering av anläggningar.
• Ekonomisk reglering av specialprojekt.
• Framtagande av upplupna kostnader för våra anläggningar, dvs. kostnader som vi har avtalat om, men där faktura ännu inte inkommit.
• Ha regelbunden kontakt med våra avtalsparter och den interna organisationen
Krav på person
Vi ser att du har tidigare erfarenhet av hantering av stora mängder administrativa uppgifter, såsom avtalsadministration samt god kännedom om ekonomisk administration såsom kontering, ekonomiska bokningar och fakturering.
Tjänsten ställer krav på goda kunskaper i främst Excel, men även en god förmåga att lära sig de system som används i verksamheten. Det är meriterande om du har viss erfarenhet från telekombranschen.
Det krävs att du har god initiativförmåga samt en positiv inställning både till uppgifterna och till förändring och utveckling. Vi söker dig som har förmåga att se möjligheter till utveckling av verksamheten, och även i stor utsträckning driva detta förbättringsarbete. Kandidaten med stort ansvarskännande och god struktur i arbetet kommer att ges möjligheten att ta mycket eget ansvar och självständigt driva uppgifter.
För att arbeta som konsult på PerformIQ är det meriterande om du har tillhört föreningslivet/idrottsrörelsen, ange gärna vilken aktivitet du har utövat och på vilket sätt det har format dig som person
Uppdraget ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ, men arbeta ute hos en av våra kunder. Eventuella frågor besvaras av Konsultchef, Christian Simon
Start: Maj-Juni
Omfattning: Vikariat t.o.m 2015-12-31
Arbetstid: Kontorstid med flex
Plats: Kista
Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande.
Välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2014-04-16Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-05-15
Ange följande referens när du ansöker: 490
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktChristian Simon
FöretagPerformIQ AB
AdressPerformIQ AB
Sveavägen 159
11346 Stockholm
Jobbnummer 1844070
Observera att sista ansökningsdag har passerat.