Administratör/handläggare till Hägersten-Liljholmens stadsdelsfö

Stockholms Stad, Hägersten-Liljeholmen SDF, / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Hägersten-Liljeholmen SDF, i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Vill du också ha ett av Sveriges viktigaste jobb? Hägersten-Liljeholmen är ett av Stockholms snabbast växande stadsdelsområden. Redan i dag bor här omkring 85 000 personer. Vi på stadsdelsförvaltningen tillhandahåller invånarna stöd och service inom bland annat förskola, social omsorg och äldreomsorg. Våra 2 300 medarbetare är den viktigaste anledningen till att våra verksamheter håller så hög kvalitet. Vi söker dig som vill vara med och fortsätta att utvecklas med oss!




Publiceringsdatum
2018-05-21

Dina arbetsuppgifter
Hägersten-Liljeholmens stadsdelsförvaltning söker nu två nya medarbetare.

En till beställarenheten funktionsnedsättning och en till beställarenheten äldre.

Som administratör/handläggare arbetar du bland annat med enheternas fakturahantering. Vi har stora mängder fakturor för omsorgsinsatser som varje månad behöver konteras, distribueras till handläggare samt noteras i våra ekonomiska uppföljningssystem.

Beställarenheten funktionsnedsättning är en enhet där vi tar emot ansökningar, utreder och fattar beslut om insatser till personer med funktionsnedsättning under 65 år. Enheten är organiserad i fyra delar; funktionsnedsättning vuxen, funktionsnedsättning barn, socialpsykiatri samt administration. Tjänsten inom beställarenheten funktionsnedsättning innebär 50 % fakturahantering samt 50 % handläggaruppgifter.

På beställarenheten äldre arbetar du i första hand med enhetens fakturahantering. Fakturahanteringen kräver noggrann kontroll av de fakturor som inkommer. Vårt huvudsakliga verksamhetssystem är Agresso. Det är ett självständigt arbete som kräver att du har en god förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete. Du deltar i arbetet med enhetens ekonomiska prognos och ger underlag till periodiseringar.

Arbetet som administratör/handläggare innebär kontakter med många av våra leverantörer och enskilda som vi samverkar med. Det är ett självständigt arbete som kräver att du har en god förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete. Du deltar i arbetet med enhetens ekonomiska prognos och ger underlag till periodiseringar.

Kvalifikationer
Vi söker dig med:

- avklarad gymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi
- aktuell och, som arbetsgivaren bedömer som, relevant arbetslivserfarenhet inom administration eller handläggning
- dokumenterad erfarenhet av Excel
- goda kunskaper om affärsystemet Agresso

Det är meriterande om du:

- har erfarenhet från arbete inom ekonomiområdet i offentlig sektor.
- har vana vid att samverka med andra myndigheter och professioner
- erfarenhet av ärendehandläggning

Vi söker dig som trivs med ett omväxlande arbete i en föränderlig miljö där den ena dagen inte är den andra lik och där arbetet ibland innebär arbetstoppar i sambandmed våra två tertialrapporter per år och den årliga verksamhetsberättelsen. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du har en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört sätt. Du värdesätter olikheter och förstår att olika bakgrund, kultur och grupptillhörighet kan påverka en själv och andra på olika sätt. Du ska ha god kommunikativ förmåga, samt ett professionellt förhållningssätt.

Övrig information
Vänligen ange i din ansökan vilken av tjänsterna du är intresserad av.

Du erbjuds introduktion under din första tid hos oss. Vi har personalförmåner i form av friskvård som bland annat innefattar subvention av träningskort. Vårt kontor finns vid Telefonplan.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-04
Ange följande referens när du ansöker: 2018/3288
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Adrian Malmberg, HR-konsult 08 508 11731
Kerstin Malmport, enhetschef enheten äldre 08 508 22517
Birgitta Morin, enhetschef enheten funktionsned 08 508 23308

Företag
Stockholms Stad, Hägersten-Liljeholmen SDF,

Adress
Stockholms Stad, Hägersten-Liljeholmen SDF,
Telefonvägen 30, plan 9
12904 Hägersten

Kontorsadress
Telefonvägen 30, plan 9

Jobbnummer
4155334

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad, Hägersten-Liljeholmen SDF,

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad, Hägersten-Liljeholmen SDF,: