Administratör
Folkhälsomyndigheten / Administratörsjobb / Östersund
2022-11-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör" (publicerad 2023-03-01) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Östersund,
Krokom,
Åre,
Ragunda,
Ånge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Folkhälsomyndigheten i Östersund,
Ragunda,
Solna,
Stockholm,
Lund eller i
hela Sverige Folkhälsomyndigheten är en nationell kunskapsmyndighet som arbetar för bättre folkhälsa. Det gör myndigheten genom att utveckla och stödja samhällets arbete med att främja hälsa, förebygga ohälsa och skydda mot hälsohot. Vår vision är en folkhälsa som stärker samhällets utveckling.
Vill du arbeta i en bred administratörsroll? Har du flera års erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete inom offentlig förvaltning? Då är detta en intressant tjänst för dig!
Vad ska du jobba med?
Vi söker dig som kan arbeta i en bred och varierande administratörsroll där du kommer att ge administrationsstöd till flera enheter. Som administratör hos oss kommer du att:
• planera interna och externa möten, seminarier, konferenser samt ansvara för beställningar/bokningar vad gäller möteslokaler samt förtäring vid möten/konferenser
• upprätta inbjudningar och kallelser till möten - nationellt och internationellt
• ansvara för avtal genom att t.ex. hålla reda på när de går ut, behöver förnyas och avrapporteras
• besvara e-post på svenska och engelska
• ta mötesanteckningar och upprätta protokoll på svenska och engelska
• bistå vid registrering/ärendehantering, tillgänglighetsanpassning och introduktion av nyanställda.
Vem söker vi?
Krav för anställningen
• Gymnasial utbildning.
• Flera års erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete inom offentlig förvaltning.
Utöver det ser vi dessa kompetenser, förmågor och erfarenheter som viktiga för att du ska trivas hos oss:
Mycket stor vikt läggs vid:
• erfarenhet av att planera och ansvara för det administrativa stödet vid arrangemang av digitala och fysiska möten
• goda kunskaper i Office-paketet
• vana vid digitala mötesformer
• personlig lämplighet för anställningen såsom god samarbetsförmåga och ansvarstagande samt att vara flexibel, strukturerad, serviceinriktad och noggrann
• goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift.
Stor vikt läggs vid:
• erfarenhet av mötesmetodik/-teknik av såväl fysisk som digital karaktär
• erfarenhet av att tillgänglighetsanpassa texter
• erfarenhet av webbpublicering
• erfarenhet av att använda digital utvärderingsverktyg såsom exempelvis Survey Generator.
Vikt läggs vid:
• högskoleutbildning inom relevant område
• personlig lämplighet för anställningen såsom initiativförmåga
• erfarenhet av administration gentemot parter inkl. internationella
• erfarenhet av presentationsteknik och att skapa presentationer i Powerpoint
• kunskaper om administrativa system som används inom statsförvaltning.
Vad gör enheten?
Enheten för spelprevention och samordning ANDTS ansvarar för myndighetens uppföljning och kunskapsstöd inom spelprevention, samordning inom området alkohol, narkotika, dopning, tobak och spel om pengar (ANDTS) och uppdraget att stödja genomförandet av ANDTS-politiken 2021-2025. Vi ansvarar också för litteratursökningar och för myndighetens vetenskapliga databaser, samt för samordning av kunskapsstöd baserat på arbetssättet litteraturöversikter.
Hur är det att jobba på Folkhälsomyndigheten?
Vi erbjuder utvecklande arbetsuppgifter där du kan påverka och göra skillnad. Oavsett vad du jobbar med är du med och bidrar till samhällsnytta. Det gör du tillsammans med engagerade och kompetenta kollegor i stimulerande samarbeten. Folkhälsomyndigheten är en arbetsplats som strävar efter att ge lika möjligheter till alla och att vara fri från diskriminering. Myndigheten har sin verksamhet i Solna och Östersund.
Om anställningen
Du kommer att anställas som administratör med placering på vårt kontor i Solna eller Östersund. Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde sker snarast enligt överenskommelse.
På myndigheten kan det finnas möjlighet att teckna överenskommelse om distansarbete upp till 40 % av din arbetstid.
Är du intresserad?
Vill du veta mer om anställningen är du välkommen att kontakta enhetschef Anna Månsdotter, telefon 010- 205 28 88.
Fackliga företrädare är för SACO Raija Ahmed, telefon 010-205 26 64, och för OFR/S Jessika Spångberg, telefon 010-205 29 22.
Publiceringsdatum2022-11-09Så ansöker duVälkommen med din ansökan till befattningen som administratör hos oss!
Ansök senast 2022-11-27 via myndighetens webbplats.
Arbetsgivarens diarienummer: 04168-2022-2.1.1
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-11-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFolkhälsomyndigheten
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Folkhälsomyndigheten (org.nr 202100-6545),
http://www.folkhalsomyndigheten.se Jobbnummer 7153265
Observera att sista ansökningsdag har passerat.