Administratör

Göteborgs stad, Lokalförvaltningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad, Lokalförvaltningen i Göteborg

Lokalförvaltningen är Göteborgs Stads fastighetsorganisation för verksamhetslokaler och boenden. Vårt uppdrag är att bygga anpassa och förvalta bland annat skolor, förskolor, äldreboende och boende med särskild service. Arbetet sker i nära samarbete med våra kunder. Vårt kännetecken är god service genom hög kompetens, närhet och enkelhet. I förvaltningen arbetar ca 400 medarbetare. Besök gärna www.goteborg.se/lokalforvaltningen

Publiceringsdatum
2014-03-24

Arbetsuppgifter
Vi erbjuder dig möjligheten att delta i ett brett utvecklingsarbete som berör hela Göteborgs Stad och utveckla stadens gemensamma byggprocess,GBP. Processledningsgruppen arbetar med strategiska utvecklingsfrågor och tillhör en organisation med ett av Sveriges största fastighetsbestånd av offentliga lokaler. Din nya arbetsplats präglas av en positiv anda och av människor som har roligt tillsammans. Rollen ger dig ett dynamiskt, flexibelt och stimulerande arbete.

Som administratör i processledningen ansvarar du för administrativt stöd och informations-/kommunikationsfrågor i samråd med processledaren. Du arbetar självständigt med mötesförberedelser, dokumentation, administrativa rutiner, tar fram och uppdaterar presentationsmaterial, bevakar samordningsfrågor mellan arbetsgrupper och ansvarar för externkommunikation. Du arbetar på ett sätt som skapar god kommunikationsspridning inom och utanför den egna organisationen samt har en god kommunikativ förmåga när det gäller skriftlig framställan.

Kvalifikationer
Det här ett spännande och omväxlande jobb för dig som har en relevant högskoleexamen och/eller erfarenhet av att arbeta självständigt med kvalificerade administrativa uppgifter och informationsfrågor.

Vi ser det som meriterande med erfarenhet av administration i olika verksamheter, av att skriva protokoll på lednings- eller styrelsenivå samt grundläggande kommunikationsarbete, exempelvis uppdatera hemsidor och skriva nyhetsbrev. Våra parter och kollegor representerar 25 olika organisationer varför förmåga att sätta sig in i ur olika organisationer fungerar är centralt.

Som person är du noggrann, har lätt för att samarbeta och förmåga till helhetssyn. Du kan variera ditt arbetssätt beroende på situation och ser dagliga förändringar som ett naturligt inslag i arbetet. Andra egenskaper du känner igen: utåtriktad, lyhörd, gillar omväxling, självständig.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-04-01
Ange följande referens när du ansöker: A380896
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ingemar Bogestad, Enhetschef 031-365 0610

Facklig kontakt
Ingela Johansson, Vision 031-365 0589
Ulrica Wallström, SACO 031-365 0753

Företag
Göteborgs stad, Lokalförvaltningen

Adress
Göteborgs stad, Lokalförvaltningen
40482 Göteborg

Jobbnummer
1818217

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad, Lokalförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad, Lokalförvaltningen: