Administrativt chefsstöd med verksamhetsuppdrag till Akutavdelning i Helsin
Region Skåne, Helsingborgs lasarett / Administratörsjobb / Helsingborg
2025-05-05
Visa alla administratörsjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Skåne, Helsingborgs lasarett i Helsingborg,
Landskrona,
Ängelholm,
Lund,
Malmö eller i
hela Sverige Gör skillnad. Varje dag.
Har du erfarenhet av att bistå chefer med uppföljningar, protokoll och ledningsarbete? Är du en klippa på schemaarbete och brinner för bemanningsfrågor? Då kan tjänsten som administrativt chefsstöd med verksamhetsuppdrag vara något för dig. Välkommen till oss!
Hos oss på akutavdelningen (AVA) har vi i dagsläget 26 vårdplatser och 2 intermediärvårdsplatser (IMA). Vården består av omhändertagande av patienter med förväntad kort vårdtid. Vi vårdar patienter med varierande medicinska- och kirurgiska omvårdnadsbehov, allt från unga till multisjuka äldre som insjuknat akut.
God patientvård och den personliga utvecklingen inom de olika professionerna är vårt största fokus. Hos oss fokuserar vi mycket på teamarbete där samtliga professioner är delaktiga och bidrar till att kontinuerligt utveckla verksamheten.
Du kan följa våra medarbetare på Helsingborgs lasaretts Instagramkonto
https://www.instagram.com/helsingborgslasarett/. Där får du ta del av vardagen på vårt sjukhus och lära dig mer om olika verksamheter. Följ oss gärna!
Publiceringsdatum2025-05-05ArbetsuppgifterVi välkomnar dig som vill arbeta som administratör med chefsstödsuppdrag och bemanningsassistent i en varierande och stimulerande roll på vår akutvårdsavdelning.
Hos oss får du ett meningsfullt arbete där din insats bidrar till att medarbetarna och deras närmsta chefer kan koncentrera sig på patienterna, vården och utvecklingen av avdelningen.
Ditt ansvar blir att ge ett kvalificerat administrativt stöd till enhetscheferna, medarbetarna och avdelningen i stort. Din närmsta kollega, förutom enhetscheferna är nuvarande bemanningsassistenten och tillsammans med henne ansvarar ni för schemaläggning och långsiktig bemanningsplanering samt har övergripande ansvar för arbetstidsavtal.
Därtill har du ansvar för uppföljning av saldo, fakturahantering i Raindance, IT- och telefonibeställningar, förberedelser och upprättande av underlag för nyanställningar. Andra arbetsuppgifter som ingår i rollen är mötesbokningar och protokollskrivning för olika grupper. Vid frånvaro eller i behov av stöd på våra andra avdelningar inom vårt verksamhetsområde kommer du som erfaren kollega att kunna stötta även där.
Vi erbjuder dig ett spännande, varierande och roligt arbete. Vi är måna om att du som ny medarbetare ska trivas hos oss och komma in i din roll på bästa sätt. Du erbjuds en individuell introduktion som anpassas efter dina erfarenheter, kompetenser och önskemål.
KvalifikationerVi välkomnar dig som har godkänd gymnasial utbildning med mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift. Eftergymnasial administrativ utbildning eller motsvarande ser vi som fördelaktigt. Det är positivt om du har tidigare erfarenheter av en liknande roll som till exempel sekreterare eller chefsassistent. Du behöver vara noggrann, rättvis och trygg i din yrkesroll.
Att ha erfarenhet av vård kan vara bra men viktigare för oss är att du har kunskaper om schemamodeller och förstår principer i lagar och avtal som reglerar arbetstider. Erfarenhet av att arbeta i ekonomisystem, statistiksystem och ha hög kunskap i Officepaketet är starkt meriterande.
För att lyckas i rollen ser vi att du är en positiv person som eftersträvar att alltid ge en god service med hög kvalitet. Du är pedagogisk och har lätt för att kommunicera med andra. För dig är det naturligt att arbeta självständigt och prioritera dina arbetsuppgifter efter verksamhetens behov. Du är lösningsorienterad när problem uppstår, ansvarstagande och tar gärna initiativ samt trivs med en arbetsdag med många varierande arbetsuppgifter. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi söker Dig som utmanas av att ligga steget före.
I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.
Helsingborgs lasarett är en mångsidig arbetsplats med puls. Här bedriver vi akutsjukvård och specialistsjukvård dygnet runt. De flesta medicinska specialiteterna är representerade och det finns både intensivvård, förlossning och neonatalvård. Vi har även verksamhet på sjukhusen i Ängelholm och Landskrona. I Ängelholm utför vi en stor del av våra planerade operationer.
Vi är en lärande organisation i ständig utveckling. Hos oss får du goda möjlighet att växa och bredda ditt perspektiv i tvärprofessionella samarbeten med kollegor från olika verksamheter. Möjligheterna att kombinera forskning med kliniskt arbete är mycket goda och spännande forskningsprojekt bedrivs inom flera områden. Vi har ett omfattande utbildningsuppdrag, hos oss genomgår många av morgondagens kollegor sin kliniska utbildning.
På
https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-05-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C252962".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Region Skåne (org.nr 232100-0255)
Arbetsplats Region Skåne, Helsingborgs lasarett
Kontakt Sebastian Tallroth, Enhetschef
sebastian.tallroth@skane.se Jobbnummer 9320548