Administrativ sekreterare
Umeå universitet / Administratörsjobb / Umeå
2012-01-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administrativ sekreterare" (publicerad 2012-11-15) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Umeå,
Vännäs,
Nordmaling,
Vindeln,
Robertsfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Umeå universitet i Umeå,
Örnsköldsvik,
Skellefteå,
Lycksele,
Luleå eller i
hela Sverige På grund av kommande pensionsavgång söker vi nu en administrativ sekreterare till den regionala etikprövningsnämndens kansli. Anställningen omfattar halvtid och är organisatoriskt knuten till Umeå universitet och den medicinska fakultetens kansli. Tillträde enligt överenskommelse.
De regionala etikprövningsnämnderna är de statliga myndigheter som sedan 2004 ansvarar för etikprövning av den forskning som avser människor. Den Regionala etikprövningsnämnden (EPN) i Umeå har sin placering vid Umeå universitet (värdmyndighet) och består av två avdelningar, en som svarar för etikprövning av medicinsk forskning och en som svarar för etikprövning av övrig forskning. Varje avdelning består av tio vetenskapliga ledamöter och fem lekmän med en jurist som ordförande. Nämnden har ett kansli som utgörs av två administrativa sekreterare, en heltid och en halvtid.
Arbetet som administrativ sekreterare är mycket självständigt. I arbetsuppgifterna ingår bland annat:
• Ta emot ansökningar om etikprövning (kontroll av formalia, kontakt med ansvariga forskare m.m.)
• Förbereda sammanträden (boka lokal, skriva kallelser, skicka ut handlingar m.m.)
• Redigera sammanträdesprotokoll, expediera beslut och övrigt efterarbete efter sammanträde
• Kontakter per telefon och mejl med forskare angående ansökningar, förfrågningar och liknande
• Diarieföring och arkivering av nämndens handlingar
• Arrangera seminarier och gemensamma tema-/utbildningsdagar
• Myndighetsadministration, inklusive ekonomiadministration, men även mer övergripande uppgifter såsom att utarbeta underlag till myndighetens budget och årsredovisning
Arbetet förutsätter hög grad av självständighet och flexibilitet, god samarbetsförmåga samt känsla för service gentemot forskare och allmänhet. Den vi söker ska ha adekvat högskoleutbildning, relevant arbetslivserfarenhet samt god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift, såväl på svenska som på engelska.
Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter vid universitet eller annan statlig myndighet är meriterande, särskilt om den innefattar arkivhantering eller ekonomiadministration.
Närmare upplysningar lämnas av Gunnel Eriksson, administrativ sekreterare vid regionala etikprövningsnämndens kansli, tel. 090-786 72 52,
gunnel.eriksson@adm.umu.se och av Marianne Hultmark, kanslichef vid medicinska fakultetens kansli, tel. 090-786 57 84,
marianne.hultmark@adm.umu.seFör övrig information se:
www.epn.se.Facklig information lämnas av SACO, tel. 090-786 53 65, SEKO civil, tel. 090-786 52 96 samt ST, tel. 090-786 54 31.
Publiceringsdatum2012-01-12Arbetstider och omfattningTillsvidare
Deltid
ErsättningFast lön
Individuell lönesättning tillämpas
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-02-06
Ange följande referens när du ansöker: 316-19-12
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagUmeå universitet
AdressUmeå universitet
90187 UMEÅ
KontaktuppgifterTelefonnummer: 090-786 50 00
Jobbnummer 1127378
Observera att sista ansökningsdag har passerat.