Administrativ samordnare och dataskyddskontakt

Värmdö Kommun / Juristjobb / Värmdö
2025-04-11


Visa alla juristjobb i Värmdö, Vaxholm, Tyresö, Lidingö, Stockholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Värmdö Kommun i Värmdö, Stockholm, Töreboda eller i hela Sverige

Värmdö är skärgårdens mötesplats med en unik kombination av naturens stilla skönhet och en mer stadslik livsstil. Vårt uppdrag är inte ett utan många: skola, fastigheter, socialtjänst, hamnar, vård, bibliotek, omsorg och många fler. Vi verkar för att alla Värmdöbor kan leva ett rikt och fritt liv. Vi vill vara de som möjliggör drömmen om en livskraftig trygg miljö för hem, familj och företag

Ska vi lyckas med det fullt ut måste vi ha många och omfattande kompetenser och arbeta tillsammans för en gemensam och tillitsfull arbetskultur, byggd på modiga, ansvarstagande medarbetare som förstår invånarnas behov och önskemål. Det är det vi kallar Ett Värmdö, En Förvaltning.

Stöd- och utvecklingsenheten inom Samhällsbyggnadskontoret

Enhetens uppdrag är bland annat att kvalitetssäkra och underlätta för all verksamhet inom samhällsbyggnadskontoret att fokusera på sina kärnverksamheter genom att stödja med gemensam verksamhetsspecifik administration, verksamhetsutveckling, uppföljning och ständiga förbättringar samt förvalta och vidareutveckla kontorets projektarbetssätt.

Allt för att framgångsrikt utveckla ett hållbart Värmdö.

Arbetsuppgifter som ingår i tjänsten är att hantera inkomna remisser enligt ordningslagen, att vara kontorets dataskyddskontakt vilket innebär att fortsätta utveckla kontorets arbete enligt dataskyddsförordningen och hantera kontorets incidentrapporteringar och följa upp att åtgärder genomförs. Arbetet med informationssäkerhet inom kommunen och kontoret kommer utvecklas och där blir du även en viktig spelare att driva och utveckla arbetssättet, leda och stötta arbetet med kontorets informationshanteringsplaner samt uppföljning och revideringar. I rollen ingår att vara kontorets upphandlingskontakt genom att stötta verksamheterna i framtagande och uppföljning av olika upphandlingar och avtal. Du kommer att arbeta med sökning, granskning och att sammanställa information och att göra presentationer samt att upprätta relevant korrespondens. Du kommer att upprätta, granska och klassificera avtal och andra juridiska dokument, skriva enklare utredningar och PM, föra protokoll med mera. Om du har erfarenhet av att arbeta med hemsidor, finns det också möjlighet att göra det i denna tjänst. Tjänsten kommer att fortsätta att utvecklas över tid och du har möjlighet att kunna vara med på en utvecklingsresa och att påverka dina arbetsdagar.

I rollen söker vi dig som vill vara med på vår fortsatta utvecklingsresa inom Samhällsbyggnadskontoret.

Du bör ha en akademisk utbildning alternativt en YH- utbildning som juristassistent/paralegal eller annan relevant utbildning eller dokumenterad erfarenhet som arbetsgivaren bedömer vara relevant. Du ska ha god erfarenhet av att arbeta med dataskyddsförordningen och informationssäkerhet och dess informationshantering. Erfarenhet att skriva fram olika underlag för beslut så som incidentrapportering, remissvar och yttranden. Du kommer att arbeta med att, samordna kontorets upphandlingar och avtal och dess avtalsuppföljning och vara kontorets upphandlingskontakt till central förvaltning. Så viss erfarenhet inom gällande lagstiftning inom upphandlingsområdet såsom LOU behövs för rollen. Har du erfarenhet av att arbeta inom en politisk styrd organisation och/eller inom samhällsbyggnadsområdet är detta meriterande.

För att trivas i tjänsten har du en hög social kompetens, god förmåga att arbeta självständigt, och i grupp, initiativförmåga, god prioriteringsförmåga, ansvars- och servicekänsla, stor noggrannhet, mycket goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift. Har du en utvecklad servicekänsla och är noggrann, ansvarskännande och ordningsam? Då ska du söka tjänsten och vara med på vår utvecklingsresa. Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper för att trivas i rollen. Varmt välkommen med din ansökan.

Vi erbjuder

Du får ett betydelsefullt och omväxlande uppdrag där du bidrar till att stärka Värmdö som en attraktiv kommun att leva och arbeta i.

Värmdö kommun erbjuder kontinuerlig kompetensutveckling och värnar om din arbetsmiljö genom att aktivt arbeta för en hälsofrämjande arbetsplats. Vi erbjuder friskvårdsbidrag, SL-kort mot nettolöneavdrag, semesterväxling till extra lediga dagar.

Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund.

Anställningen avser heltid

Vill du veta mer är du välkommen att kontakta oss, se kontaktperson nedan.

Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer eller via Servicecenter, 08-570 470 00. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-04-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/400".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Värmdö kommun (org.nr 212000-0035)

Arbetsplats
Samhällsbyggnadskontoret

Kontakt
Annette Hörstedt
08-57047543

Jobbnummer
9279936

Prenumerera på jobb från Värmdö Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Värmdö Kommun: