Administrativ säljresurs sökes till tekniskt företag
Jobzone Stockholm / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jobzone Stockholm i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Huddinge eller i
hela Sverige OM KUNDEN
Vår kund är världsledande inom elektroniska komponenter.
Huvudkontoret ligger i Montreal och företaget är verksamma på 169 platser i 42 länder. De har ett gott rykte i branschen och de erbjuder enastående service samt utveckling av effektiva, heltäckande supply chain-lösningar.
Företagets framgång bygger till stor del på deras nära samarbete med leverantörer och kunder, i kombination med deras tekniska kompetens.
OM TJÄNSTEN
Till kundens kontor i Kista söker vi nu en doer. En glad, positiv och noggrann säljassistent som drivs av att jobba i ett hårt arbetande säljbolag. Som trivs med att förenkla det dagliga säljararbetet på kontoret.
Som säljassistent kommer du att ha en mycket bred och omväxlande roll med ett stort administrativt ansvar, du kommer att jobba mycket mot deadlines, vara spindeln i nätet och stötta säljarna i olika processer.
Du kommer bl.a. att:
- Analysera säljrapporter.
- Utifrån rapporterna analysera och skapa en förståelse över försäljningssiffrorna.
- Assistera säljteamen efter behov.
- Vara behjälplig i ledningsmöten, förbereda dagordning och inbjudningar, föra anteckningar samt följa upp åtgärdspunkter.
- Förbereda och säkerställa utrustning inför möten.
- Samordna frånvaro och rapportera dessa till HR-avdelningen.
- Resekoordinator, se över befintliga avtal, tex hotell och reseavtal.
- Underhålla och utveckla företagets intranät och server.
- Allmänna arbetssysslor för kontoret såsom posthantering, ansvarig över telefonin samt visst ansvar för it-frågor.
- Ta fram rapporter från CRM systemet, förbereda och sammanställa dessa och skicka till olika avdelningar, i Excel eller i PowerPoint.
- Dela företagets kundfokus och förstå säljbranschen.
Rollen som säljassistent kommer även innebära att sköta vissa kalenderbokningar, mejla ut och påminna inför viktiga möten och följa upp dessa.
Vara en stödjande person för teamet, gällande rapporter mm. Vara med och rodda inför och på mässor och event.
Förmåga att jobba enligt de krav och förväntningar som finns både från interna och externa kunder.
Drivas av att utvecklas i sitt arbete, vara företagsam med nya arbetsuppgifter och ansvarsområden.
PERSONLIGA EGENSKAPER
Det är också viktigt att vara/ha:
- Utmärkt kommunikationsförmåga.
- Social kompetens.
- Trivas med att driva flera viktiga sysslor parallellt.
- Vara noggrann och ha hög kvalitet på sitt arbete.
- Datorkunnig, vara flytande i Excel och PowerPoint.
- Förmåga att arbeta efter deadlines.
- Sträva efter att ständigt förbättra rutiner.
- Analytisk
- Tydligt kunna anamma och formulera företagets verksamhetsidé och mål.
- Lojal och strikt med företagets sekretesskrav.
- Entusiasmerande.
- Flexibel och anpassningsbar.
Stresstålig, prestigelös, positiv och optimistisk, pigg och driven, ha sinne för detaljer och vara lösningsorienterad.
Du behöver vara grundtrygg i din personlighet. Kunna ge och ta emot konstruktiv kritik och ha förståelse för påfrestningar som kan finnas i säljbolag. Vi ser gärna att du har jobbat i säljbolag tidigare med några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
KRAV
Flytande i engelska och svenska i tal och skrift, koncernspråket är engelska.
Flera års erfarenhet av arbete i Excel och Powerpoint.
Max en månads uppsägningstid.
VILLKOR OCH ANSTÄLLNING
Du kommer först att bli anställd av oss på Jobzone Stockholm och uthyrd till vår kund i sex månader, sedan gå över till kund och bli tillsvidareanställd.
Arbetstiderna är normala kontorstider.
Marknadsmässig lön enligt ök.
Intervjuer kommer att ske löpande och vi kommer att tillsätta tjänsten när vi träffat rätt kandidat.
Har du rätt kompetens, erfarenhet och personlighet? Tycker att tjänsten verkar spännande och utmanande? Sök tjänsten redan idag via länken.
Vid frågor är du välkommen att kontakta mig, Tove Hahnsson 070-77 88 354.
Om Jobzone
Jobzone grundades 2002 och är idag ett av Nordens största rekryterings- och bemanningsföretag. Genom våra 50 kontor i Sverige och Norge personalförstärker vi över 2000 kunder per år i olika branscher och befattningar.
Jobzones målsättning är att skapa framgång för individer och organisationer, och vår vision är att vara branschens bästa arbetsgivare! Vår kultur är välkomnande och vi har ett stort engagemang med höga ambitioner.
Självklart är vi auktoriserade, har kollektivavtal, försäkringar, förmåner med mera. Du kan känna dig trygg i din anställning hos Jobzone och våra kunder!
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Omgående tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2017-03-15ErsättningMånadslön enligt ök.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-03-21
Ange följande referens när du ansöker: 2017/24
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTove Hahnsson 0707788354
FöretagJobzone Stockholm
AdressJobzone Stockholm
Arenavägen 47
12177 Johanneshov
KontorsadressArenavägen 47
Jobbnummer 3376868
Observera att sista ansökningsdag har passerat.