Administrativ Koordinator till ett spännande uppdrag på Arlanda

Adecco Sweden AB / Logistikjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Har du tidigare arbetat i en koordinerande roll? Har du administrativ erfarenhet och anser att du är en självgående person som är redo för en ny utmaning? Då har vi på Adecco det perfekta uppdraget för dig!

Publiceringsdatum
2016-11-10

Om tjänsten
I tjänsten som Administrativ Koordinator hos vår kund kommer du att arbeta på ett bolag som äger, driver och utvecklar tio flygplatser i hela Sverige. Du kommer vara en del av en organisation som strävar mot att vara världsledande i hållbarhet och på att driva klimatsmarta flygplatser.

Du kommer att vara en del av enheten Passenger Services som utför, planerar och kravställer de minutoperativa arbeten som krävs för att resenären snabbt, säkert och effektivt skall ta sig till och från flygplanen på ett optimalt sätt. Till enheten Passanger Services hör bland annat informationsdiskar, ledsagning av passagerare, service center, VIP-service, terminalvärdar, kund- och terminalkoordinatorer samt den centrala kundtjänsten.

Du kommer först och främst att stötta cheferna för Passanger Service men assisterar också enhetschefer och några gruppchefer vid behov. Vidare kommer dina arbetsuppgifter bestå av att:
• Vara behjälplig vid introduktion av nyanställda
• Ta hand om protokoll skrivning och utforma agenda vid möten
• Samordna möten och konferenser
• Samordna och sammanställa information och statistik samt underlag för analys till enhetscheferna
• Agera som redaktör för intranätet för Passenger Service
• Underhålla och uppdatera interna dokument och mappar
• Vara ett stöd för cheferna genom att hjälpa till ex. boka utbildningar och beställa datorer m.m.

Om dig
För att lyckas i rollen som Administrativ Koordinator ser vi att du som person är lyhörd, har en stor vana att samarbete med andra samt kan hantera flera arbetsuppgifter parallellt. Detta är en mycket självständig roll där du inte nödvändigtvis träffar din chef varje dag och därför behöver du ta eget ansvar för att ge god service och driva frågorna framåt. Du ska ha en förmåga att kunna inge ett förtroende och bygga starka relationer. Vidare bör du ha hög integritet då du kommer att hantera känslig information. För att trivas i rollen ser vi att du har ett naturligt sinne för ordning och reda.

Vi tror att du arbetat som chefsassistent eller dylikt där du koordinerat och administrerat många olika arbetsuppgifter självständigt. För att lyckas i rollen bör du ha erfarenhet av service och kundkontakt. Vidare sätter vi en stor värde på din förmåga att vara självgående, flexibel, lösningsorienterad, strukturerad och att du trivs i en administrativt men samtidigt serviceinriktad roll.

Om anställningen
Tjänsten som Administrativ kooordinator är ett uppdrag på 1 år med start omgående. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat frisk-vårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och per-sonligt brev.
Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att
kontakta ansvarig rekryterare Anna Sixtensson på telefonnumret: 08 598 98 156.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Sixtensson 08 598 981 56

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Dragarbrunnsgatan 42
75320 UPPSALA

Kontorsadress
Dragarbrunnsgatan 42

Jobbnummer
3154157

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: