Administrativ koordinator
Patientnämndernas kansli / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Patientnämndernas kansli i Göteborg,
Borås,
Vänersborg,
Skövde,
Mariestad eller i
hela Sverige I Västra Götalandsregionen finns fem patientnämnder vars uppgift är att stödja och hjälpa enskilda patienter samt bidra till kvalitetsutveckling och hög patientsäkerhet i hälso- och sjukvården. Patientnämndernas verksamhet regleras i lag (1998:1656) om patientnämndsverksamhet.
Till nämndernas uppgift hör också att rekrytera, utbilda och förordna stödpersoner till patienter som vårdas enligt tvångslagstiftning inom Hälso- och sjukvården.
Publiceringsdatum2016-11-01BeskrivningTill patientnämndernas kansli söker vi nu en administrativ koordinator, tillsvidareanställning 100 %.
Dina arbetsuppgifterVi söker en engagerad, ansvarsfull och flexibel administrativ koordinator med passion för service. Du blir en nyckelperson och utgör ett administrativt stöd inom det gemensamma kansliet. Arbetet är omväxlande och ansvarsfullt, du kommer att ingå i förvaltningens kansligrupp.
Du ansvarar för sedvanliga administrativa arbetsuppgifter och rutiner gällande post, inköp, drift och fakturahantering. IT frågor såsom behörighetsadministration och support. Koordinera arbetet med förekommande verksamhetsuppföljningar, kvalitetsarbete och redovisningar på förvaltningsnivå såsom avvikelsehantering, kris-, miljö- och säkerhetsarbete.
I din roll ingår att svara för förvaltningsbrevlåda, samt koordinera utlämnandet av allmänna handlingar. Vara delaktig i arbetet med implementering av digitalt diariesystem (Public 360). Övrigt inom tjänsten är arbete med kommunikation och information. Svara för patientnämndernas grafiska profil via hemsida, informationsmaterial m.m. Vara en resurs i arbetet med kansliets internkommunikation, såsom arbetsplattform Alfresco.
Kvalifikationer - Gymnasiekompetens med teoretisk inriktning.
- Flerårig erfarenhet och kompetens av kansliadministrativa arbetsuppgifter, gärna på förvaltningsnivå.
- God kompetens och färdigheter kring IT och applikationer.
- Erfarenhet och kompetens i dokumenthantering och kommunikationsarbete.
- Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet, såsom samarbetsförmåga, gott omdöme samt ett positivt förhållningssätt, du kan inspirera och delge andra din kunskap.
Övrig informationResor förekommer i tjänsten.
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Så ansöker duVästra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 2017-01-01 eller enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-11-16
Ange följande referens när du ansöker: 2016/6625
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktYvonne Tellskog, förvaltningschef 010-441 04 95
Jennifer Pettersson, nämndsekreterare 010-441 20 02
Elisabeth Ödman Olofsson, utredningssekreterare 010-441 20 23
FöretagPatientnämndernas kansli
AdressPatientnämndernas kansli
Diariet, Regionens Hus
54287 Mariestad
KontorsadressDiariet, Regionens Hus
Jobbnummer 3140299
Observera att sista ansökningsdag har passerat.