Administrativ innesäljare sökes till Toyota Material Handling

Skill / Säljarjobb / Mjölby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Mjölby, Boxholm, Vadstena, Motala, Haninge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skill i Mjölby, Boxholm, Vadstena, Motala, Ödeshög eller i hela Sverige

Nu finns möjligheten att arbeta i ett företag som strävar efter ständig utveckling! Toyota Material Handling utvecklar truckar och materialhanteringslösningar i världsklass och är i dagsläget ledande inom området. Just nu söker vi efter en innesäljare som vill bli en del av det framgångsrika gänget på den fortsätta resan framåt!

Publiceringsdatum
2019-04-25

Om företaget
Huvudkontoret för Toyota Material Handling Sweden ligger i Solna. I Mjölby finns deras kund- och logistikcentrum, det s.k. Truckhuset. Mjölby ligger cirka 25 minuter utanför Linköping. Här hittar du Nordens största utbud av begagnade truckar. Här arbetar utöver innesäljare; säljare och verkstadstekniker mm.

Arbetsuppgifter
Som innesäljare på Truckhuset arbetar du kontinuerligt med att hantera förfrågningar från kunder, både interna och externa. Dessa förfrågningar avser de truckar som finns på Truckhuset, närmare bestämt uthyrning och försäljning av dessa. I ditt arbete kommer du ha en tät kontakt med både kunder och utesäljare för att tillsammans göra processen för kunden så smidig som möjligt. Du kommer främst att arbeta med telefon och mail som verktyg och bör därför ha vana av bägge delar. Efter att en affär är genomförd ansvarar du för den slutförande administrationen. Administrationen kan exempelvis vara avtalsskrivning, transportbokningar och fakturering.

Profil
Du som söker ska tycka att det är kul och spännande att försöka förstå kundens behov och vara lösningsorienterad. Ingen dag är den andra lik och det är därför fördelaktigt att vara flexibel. Du ska även ha erfarenhet av att jobba med telefonsamtal och sälj. För att trivas i rollen bör du ha en stark vilja i att lyckas med utmaningar!

En god datavana är en förutsättning för att kunna sköta det administrativa arbetet på ett tillfredsställande sätt. Vi söker dig som trivs att arbeta i team och gärna hjälper kollegor för att komma fram till en lösning. Du har en god förmåga att bemöta och samarbeta med olika typer av människor, såväl internt som externt. Arbetet ställer krav på att du är kundorienterad och flexibel då kunden alltid står i centrum. För att trivas i rollen bör du vara utåtriktad, ha en god servicekänsla samt bidra till en positiv stämning på arbetsplatsen. Du är med fördel nyfiken och vill lära dig hur produkterna fungerar samt hur de kommer till användning hos Toyotas kunder. Det är meriterande om du har erfarenhet av systemet M3.

Du ska ha
• Minst en gymnasial utbildning
• Intresse eller erfarenhet av teknik och ekonomi
• Erfarenhet av kundkontakt, intern och extern

Ansökningsförfarande
I den här tjänsten blir du anställd som konsult och uthyrd till Toyota. Uppdraget sträcker sig till september med möjlighet till förlängning.
Urval och intervjuer sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Du ansöker till tjänsten via vår hemsida www.skill.se. Vi tar inte emot ansökningar via mail. Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvariga rekryterare Malin Åkerblom, malin.akerblom@skill.se eller Josefin Svensson, josefin.svensson@skill.se.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-18
Ange följande referens när du ansöker: 4187
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Josefin Svensson josefin.svensson@skill.se

Företag
Skill

Adress
Skill
Gelbgjutaregatan 2
58254 Linköping

Kontorsadress
Gelbgjutaregatan 2

Jobbnummer
4751570

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skill

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skill: